donderdag 30 juni 2016

VAKANTIE - begin


woensdag was mijn laatste werkdag voor 3 WEKEN
;-)

Hoe kan je de vakantie beter beginnen als met trouwe quiltvriendinnen ?!
 Dus woensdagavond was er weer 
M + M bee


Voor de prachtigste traditionele quilts moet je bij Marianne zijn !
Nog het label erop en dan is ie af ....


 Natuurlijk weer met de hand gequilt, ik hoop dat er iets van te zien is ?

En deze dan ?


*flying Jane* van Marjo
en nee, zij wil beslist niet op de foto ;-)

Een rood stofje stond haar niet aan, dus zijn we maar eens in mijn kast gedoken.... oudje opgediept die wel haar smaak was.


En weer iemand happy :)

Op donderdagochtend had ik het zeer goed,
om een uur of 11 al in de hobbykamer!
Hoe luxe is dat ?!?!


Sjors en ikke hebben het fijn gehad....

Mijn blik dwaalde af naar rechts en dan zie ik dit :


Hier moet dringend iets aan gebeuren ....
Dat gaat nu ook wel lukken, want kijk je naar buiten zie je treurige weersomstandigheden....
Ik wilde jullie het nieuwe loungeset wel laten zien....
maar dan zie je dus dit :


Water op de afdekfolie, zucht.....

De tuinkamer vordert met kleine stapjes,
er zit al wat stukwerk in :


en ja, ook een hoop rommel ;-)
Komt allemaal goed, ik heb een man met gouden handen.

In de tuin zie je ook leuke dingen :



Kleine oogst vanochtend :


Maar er is door al die regen ook dit :


Hebben jullie daar ook zo een last van dit jaar ????
Ierdere ochtend ga ik met een zakje door de tuin en raap ik ze op....met gemak een stuk of 15 !!!
Bleh... hebben die überhaupt bestandsrecht ???

Enfin, ik geniet van mijn vrije tijd.
Straks een beetje naar de witte doos ( lees caravan )

Maar erg leuk word ook volgende week zondag !
Featherweightdag bij Atelier Bep 


Er was een plekje vrij, dus kon ik ertussen ;-)
Kijk er erg naar uit, is me de rit vanuit Limburg wel waard.

Wie komt er ook ???

Ik wens jullie een vreedzaam weekend

Liefs Sis

14 opmerkingen:

  1. Leih Dir doch mal Laufenten aus (sowas gibt´s!), die fressen sehr gerne Schnecken.

    Nana

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtige quilts zowel die van Marianne als die van Marjo! En ja, Tula Pink, ik heb er ook alleen maar aan kunnen denken...*zucht* misschien dat er het weekend weer iets uit mijn handen komt. De hortensia's doen het weer prachtig. Ik hoop, dat het droog wordt in de Eifel. Goed weekend en veel plezier bij Bep! Dikke kus uit Hoogvliet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik heb geen Singertje dus ik ga niet naar Bep. Maar ik las op FB dat Marianne uit het Noorden van Limburg wel ging. Misschien ken je haar wel, ze was er volgens mij de vorige keer ook. Anders mail je me maar.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Oh, vergeten, veel plezier dan en doe ze de groeten.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Bij mij glij je uit over de slakken als je over het tuinpaadje loopt.
    Maar ik laat ze maar, stap er maar overheen. Ze zullen wel van algemeen nut zijn, hoewel niet voor mij.
    Wat doe jij dan met je zakje slakken? Voor het avondeten? :-) :-) :-)
    De hortensia's zijn wel blij met al dat vocht. Hopelijk komt de zomer nog want anders is het in de witte doos ook niet fijn. Nou ja, wel er in, maar niet er buiten.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Als het even kan, kom ik alleen even kijken bij Bep, want ik heb geen leuk klein machientje.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Beslis dat we na jullie Eifelweekend weer wat Tula Pink blokjes krijgen te zien :-))
    Veel plezier.
    XX

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Er komt weer heel wat moois langs hier.
    Ik wens je een fijne vakantie.
    Quilt groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Auf meinem Blog hat sich jemand eingeschlichen (heute).

    Nana

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie werkstukken.
    En bleehh die slakken heb ik hier ook in overvloed

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geniet van je vakantie. En ja, die slakken, dat hoor ik meer deze zomer en ze zijn zo groot. Ze zijn ook nog eens gevaarlijk voor honden, las ik. Welk nut hebben deze dieren eigenlijk? Zal ik eens googelen. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Fijne vakantie. Geniet ervan, ik heb genoten van dit blogje. Alhoewel die slakken daar ben ik ook niet blij mee. Ze brengen volgens mij niets maar maken alleen heel veel kapot. De quilt waar jij mee bezig bent ziet er geweldig uit prachtig quiltwerk maken sjors en jij.
    Groeten
    marga

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerijk vakantie! En je begint je vakantie inderdaad heel erg goed en dan ook nog Featherweight dag bij Bep, dat is op zich ook al vakantie.
    Wat wordt jullie tuinkamer mooi!
    Ik heb inderdaad last van slakken in de tuin, had 2 weken geleden een maggi plantje en een selderij plantje geplant..... de volgende dag waren beide helemaal opgegeten!
    Maar ook de taxuskever vreet al jaren mijn klimop op, ook niet uit te roeien dat beest en sinds dit jaar heb ik ook nog buxusmot in de tuin.... Zou dat nou allemaal door die milde winters komen??

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtige quilts en je hortensia's ook. Gelukkig blijven de slakken daar nog vanaf.Fijne vakantie en veel plezier bij Bep.

    BeantwoordenVerwijderen