zondag 24 april 2016

Wat hebben free motion quilting en autorijden gemeen ???


je moet veel meters maken voordat je het onder de knie hebt.....


dus Sjors en ikke hebben daar maar wat aan gedaan dit weekend ;-)

Verder moet je nooit naar de neus van de auto kijken, zei mijn rijinstructeur....
maar verder vooruit, waar je naartoe wilt....
is al lang geleden ,
maar zoiets was het ongeveer ;-)

Nou dat geld dus ook voor het quilten met de machine :


Ik heb de bloemen voorgetekend met een malletje,
de sterren zijn los uit de hand gequilt.
Maar het is echt zo,
niet kijken naar de naald ( lees neus van auto )
maar net even wat verder,
je handen bewegen dan beter naar het gewenste resultaat toe....
Kunnen jullie mij volgen ?!

Enfin,
5 bloemen zijn gequilt
( het gaat steeds soepeler )
en een aantal sterren.


nee, en er is weer niks gedaan aan de Tula Pink....
Is dat erg ?
Nee hoor, want onze lappies bederven niet ;-)

Ik wens jullie een gezonde week toe.

Liefs Sis

14 opmerkingen:

  1. Prachtig Sis, heel erg mooi.
    kunnen we nu straks onze quilts bij jou brengen als ze doorgequilt moeten worden?
    Goeie week ook voor jou.
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heel erg mooi, wat ben je handig en wijs!!!
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ik vind het heel erg mooi en je lijkt er al zoveel handigheid in te hebben!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hij wordt prachtig!! En wat een wijze woorden!:) Ook hier geen Tula Pink, maar wel een stukje Hunter's Star! Dikke knuffel van mij!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ooooh Sis wat kan je dat toch goed en netjes!
    Jij bent alvast geslaagd voor je examen.
    Niet naar de naald kijken maar verder vooruit... zou dat de oplossing zijn vraag ik me af...
    Ik kan nooit recht blijven op de machine, dus staar ik angstig naar de naald of het nog goed gaat.... nee dus.
    De machine en ik dat wordt toch nooit een succesnummer.
    Maar jouw quilt wordt prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het autorijden gaat je goed af! Het ziet er prachtig uit, knap hoor. Op de machine goed leren quilten staat ook nog op mijn programma... tijd, he, tijd...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Prachtig, volgens mij heb jij talent.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je hebt de slag al aardig te pakken, mooi!
    groetjes Tilly

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat ziet het geweldig mooi uit. Knap gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik vind de quilt zo mooi geworden en het quiltwerk helemaal super.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat gaat heel lekker zo te zien, ik heb nog steeds niet veel met de machine gedaan ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Very nice free motion quilting on Janome. I have just completed quilting Di Ford's Mountmellick on my Juki (which I love). It takes a bit of courage to begin but once started, you gain confidence. You can see my attempt on my blog: pamspaintbox.blogspot.com. You are dong a wonderful job!

    BeantwoordenVerwijderen