zondag 17 april 2016

En plots....


is het alweer 2 weken geleden,
dat ik een blogje heb geplaatst :-0

Daar is natuurlijk een reden voor.
We zijn er een paar dagen tussenuit geweest,
heerlijk uitwaaien in Zeeland....


Mijn moeder en Chippy waren er ook bij.
Maar moeders vind het niet zo fijn om op het www te staan, dus daar houd ik rekening mee....
Wel is het zo dat Chippy en zij iedere avond een klein gevecht hadden om een stoel in het vakantiehuisje....
Rara, wie heeft gewonnen ?!


Met kussen nogwel ;-)

Tussentijds werd er nog de 90igste verjaardag van mijn oudste tante gevierd, maar ook daar liever geen foto's van .

Voordat je het weet is de week om en ben je weer aan het werk.... boffen was, dat er vrijdag een golftoernooi
( van de baas )
 was en ikke ben dan dus vrij ;-)

Op naar Den Bosch,
echte bollen eten en naar Wietske...


M + M zijn wel meer op het blog, dus hier wel een foto van ;-)

En nou komt het....
zijn we eindelijk bij Wietske in de mooie, nieuwe winkel,
vergeet ik foto's te nemen !!!
Lekker blond dus weer.... 
Neem van mij aan dat we een hele fijne middag hebben
 gehad ! 

Vol quilt-motivatie terug naar huis,
maar natuurlijk moet dan op zaterdag nog het een en ander in huis worden gedaan.
Maar dan :


Johanna weer in actie ;-)
Ik had stof tekort, maar die was zaterdag in de brievenbus en dus kon ik de top van de 
* Hunter Star Quilt*
afmaken.


Ben er blij mee....
Gelukkig had ik toen nog zondag ter beschikking ;-)


Dus op de knietjes in de keuken en met de micro stitch de quilt gedubbeld.

Dan wil je natuurlijk heel graag verder,
maaaaaaarrrr
er lag nog de kleine spiderweb quilt te wachten.
Dus die eerst doorgequilt :


Deze keer free motion quilting zonder aan te tekenen, met zo een kleintje kan dat prima, dat beweegt zo makkelijk onder de machine !


Johanna heeft dus nu een quiltje onder haar buik, 
soort van demping zeg maar ;-)

Dit alles gebeurd onder het toeziend oog van Chippy :


Het is inderdaad een luie doodle aan het worden, maar ach, met 9 jaar mag je in allerlei stoelen gaan hangen :-)

Daarna ben ik met het serieuze werk begonnen :


Het hele zooitje op de tafel gegooid,
*Sjors* in het midden van de tafel werkt het beste met zo een grotere quilt. 


Als eerstes zet ik dan stabilisatie-naden,
zo geleerd van Nana.
Ik heb gekozen voor Monofil van boven en Bottom Line garen op het spoeltje.
Als alles lukt zal morgen in de praktijk het vlopje liggen met het King Tut garen, dat wil ik graag voor de sierstiksels gebruiken.

Puh, lang blogje....zijn jullie er nog ?!

Ik wens jullie een fijne , gezonde week 

Liefs Sis

 

11 opmerkingen:

  1. Ich glaube niemand hat so eine tolle Decke unter der NäMa wie Du! Ich freue mich auf Deine Quiltarbeit und bin gespannt, was Du über das Garn sagst.

    Nana

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ja ,ik ben er nog. Wat een gezellig verhaal weer,terwijl ik je verhaal lees zet jij een berichtje onder mijn blog,wat leuk dankjewel.
    Ik ben benieuwd hoe het verder gaat met je mooie Hunter Star quilt.

    Groetjes Lia

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Natuurlijk ben ik er nog. Wat een prachtige eerste foto met schitterende Hollandse luchten.
    En dan je lieve hondje.... zo hoort het toch, hond op de stoel, graag met kussentje onder het kopje.... beestje moet verwend worden, vooral als je al 9 jaar bent.
    Wat is je sterrenquilt mooi geworden. Sfeervol dat je sommige achtergrondstofjes wat donkerder hebt genomen, lijkt nu wel echt antiek.
    Quilten lijkt me super moeilijk op de machine.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat zijn al die tinten zwart en grijs toch mooi voor een quilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. En wat vond ik het lief dat jullie er waren!!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk beginnen met het weekend en leuk eindigen....kan niet beter ;-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gezellig hoor zo'n lang blog. En heerlijk een paar daagjes uitwaaien in Zeeland. Naar de winkel van Wietske moet ik nog steeds eens gaan, lijkt me enig. Heel veel succes met het verder quilten, het gaat je goed af!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je quiltwerk is erg mooi geworden, net als de nog te quilten quilt. Heerlijk een paar dagen naar Zeeland, lekker uitwaaien.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ha die Sis, was ik je bijna tegen gekomen;) Wij waren ook een paar dagen in Zeeland! Mooi quiltje heeft Johanna, vooral die veren...super. En je grote quilt is ook erg mooi. Ik ben benieuwd hoe hij wordt en hoe het garen bevalt. Ik ben namelijk aan het quilten met invisafil van Wonderfil. Er is zoveel garen te koop he?
    Lieve Chippy, maar lekker genieten met je 9 jaar;)
    Groetjes
    Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooie quilt Sis, en knap free motion quilting daar waag ik me nog niet aan.
    Ik zie dat je ook een Janome hebt, ik heb er sinds een paar maanden ook een echt een super machine.
    Quilt groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een leuke week had je, met van alles wat! Die Chippy, dat is me er één, ik zou het ook niet over mijn hart verkrijgen hem van die stoel te jagen.
    Mooi, je zwart/wit quilts. de kleine heb je prachtig doorgequilt, en de andere zal vast ook heel mooi worden! Succes!

    BeantwoordenVerwijderen