maandag 28 maart 2016

Snelle week....

we zijn weer terug uit de witte doos,
na een fijn lang weekend.
 
Hoezo snelle week ?
Nou, dat kwam zo....
 
 
In deze Race Mini hadden wij een trainingscursus....
Aangeboden door onze baas ipv het jaarlijkse kerstdiner ;-)
Wat hebben wij een boel geleerd en een lol gehad !
 
 

Ik kan het iedereen, die in de auto stapt, alleen maar aanraden.... 
Ik had nog nooit eerder met 70 km/h op natte weg een noodstop uitgevoerd. Fijn om nu te weten hoe je auto reageert....
Oke oke, ik geef toe .....het was ook erg gaaf om eens over de piste te scheuren ;-)

Wat was dan nog meer snel deze week ?

De top van mijn 
*Hunter Star Quilt*
 
 
Eerst snij je grote driehoeken en stroken.
 
 
 Dan komt het lineal er aan te pas....
 
 
'Johanna' doet weer goed haar best.
Ik heb haar meegenomen naar de camping, makkie met dat kleine mormel ;-)
 
 
Het ziet er erg rommelig uit....
maar er is een systeem....
Soms, dan....
 
 
Stroken bijknippen, 
niet zo fijn voor je rug.
Maar ik kan dat echt niet zittend :0
 
 
kijk, daar is het systeem ;-)
 
 
Inmiddels is het donker geworden in de voortent, maar om de lappies uit te leggen en te sorteren is er nog licht genoeg.
 
 
Wederom gebruik je het lineaal om alles in de preciese maat te snijden.  De draaiende snijmat was hierbij erg welkom !
 
Daarna naaien maar.
Door deze manier kreeg ik mijn snelste quilttop ooit !
 Nu nog een rand eromheen en dan ga ik hem doorquilten....
 
 
Een leuke techniek die veel mogelijkheden bied en zalig om op het Singertje te naaien !
 
Nog een kleine voorjaarsgroet 
 
 
Ik wens jullie een fijne week toe.
 

Liefs Sis

13 opmerkingen:

  1. Gos,watheb je dat snel gemaakt en wat een leuke quilt is het geworden !

    Groetjes Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een heerlijkheid. Geweldig dat het zo snel kan gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuk! en je gaat zo als een speer!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dus Sis en Johanna gingen als een speer :-))))
    Leuke foto van jullie team en de quilttop !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat gaat inderdaad supersnel met jouw systeem.
    Zo leuk voor Johanna dat ze dit keer mee mocht naar de camping :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ik zou ook best wel eens in zo'n race Mini over het parcours willen scheuren! Wat een geweldige techniek is dat hè, van die Hunter's Star? Als eenmaal alles gesneden is gaat het als een trein!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ohhh wat gaaf scheuren over een circuit. En je leert er nog heel veel van ook.
    Je quilt vind ik ook helemaal te gek. Ziet er simpel uit zoals jij het uitlegt. Maar dat zal in het eggie wel anders zijn.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat is nog eens wat anders, in zo'n race-mini. Moet je toch wel wat lef hebben. Origineel cadeau van je baas!!!
    Wat een supertop is dat geworden zeg. Enig patroon en zó snel!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Sportief hoor ik zou niet durven. De quilt wordt super mooi. Geen felle kleren maar daarom zeker zo mooi.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat gaat dat snel.zeg, en ik vind hem prachtig geworden! Leuketrainingscursus en ook een leuke foto van jou en je collega's!
    Liefs, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Inderdaad heel erg snel, dat doe ik je niet na! En wat een gaaf uitje, leuke baas! Dat is inderdaad veel leuker als een kerstdiner en je hebt er echt wat aan. Top!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wauw, wat is dat leuk zo'n trainingscursus i.p.v. een kerstdiner en wat een leuk jong team hebben jullie. verder sta ik perplex van de snelheid waarmee je deze top hebt klaargemaakt. Ik neem aan dat het doorquilten ook op je ander fijne machine gebeurd. Ja, dan is het wel allemaal "SNEL" wat je gedaan hebt. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen