zondag 6 maart 2016

Als een kind ....


zo blij ;-)

Wat kun je toch blij worden van zo een stukje techniek,
dat zo geweldig werkt ! 


Ik heb het natuurlijk alweer over *Johanna*

Manlief wist nog wel een andere 
*Singer* 
waar hij erg blij van zou worden ;0

( foto van google)

Kijk, daar zou ik ook nou geen nee tegen zeggen ! 
Nu de postcodeloterij nog.....
;-)

Het blokje wat jullie op de eerste foto zagen word een 
*spiderweb-placemat*
Want, ik zocht een leuk, klein project om te maken. 
Onder de Singertjes zag ik overal kleine quiltjes liggen.
Dussssss....
Op de duitse site van het gilde daar, vond ik onder 'dateien'
de instructie.

Erg leuk om te doen !


Zo ver ben ik inmiddels.

Ook hier komen de klemmetjes weer goed van pas :

 Zo sluiten de punten goed op elkaar aan,
zonder te verschuiven.

Grappig vind ik altijd hoe woest het op het eerste moment uitziet:


Om na het snijden er keurig netjes bij te liggen :


Maar al te graag zou ik door 
en door
en door 
en door 
willen gaan, maar dat kan natuurlijk niet altijd....

Vanuit Rotterdam ontving ik weer de volgende blokken-foto's van ons Tula Pink project.


No. 23 van Yvonne
en No. 23 van mij :


No. 24 van Yvonne :


Stiekum mijn favoriete, ben dol op dat blauwe stofje.

No. 24 van mijzelluffff:


Tevens ook het eerste blokje dat ik met Johanna heb gepatched.

De give-away scrapzakjes gaan morgen op de post, 
uiterlijk dinsdag !

Ik wens jullie een gezonde week.

Liefs Sis

15 opmerkingen:

  1. Wat een leuk patroontje, van die spiderplacemat! En die Singer van Jos...die wil ik ook wel! Leuk contrast zo jouw blokken en die van mij! Toppie! Dikke knuffel uit Hoogvlet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog gefeliciteerd met Johanna (ook mijn eerste echte naam;). Ik ben het helemaal met je eens, het zijn geweldige machines. Ze laten je nooit in de steek. Je moet er dan wel voor zorgen maar dat gaat vast lukken. Leuke blokken weer en je placemat (in wording) is super.
    Groetjes
    Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jij bent lekker met Johanna aan het stoeien en het wordt erg leuk, lekker contrastrijk.
    Net als je andere mooie blokken trouwens.
    Maar die andere Singer.... nou daar zou ik wel even een rondje mee willen rijden.
    Even wachten op het mooie weer :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat kun je inderdaad blij zijn met zo'n machientje hè. Ik vind het geluid altijd zo heerlijk. En het fijne is je kunt hem gewoon gebruiken zonder dat de rest van de familie er last van heeft, want wie kan er een hekel hebben aan dat gesnor. Wat een leuk kleedje maak je voor je Johanna.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Kijk,wij zijn al erg blij van kleine stukjes stof aan mekaar of kleine maschientjes.Allebei even mooi !!!!
    Mannen kijken meteen weer groter LOL.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Leuk dat je zo blij kunt zijn met je machientje, en dat wordt een mooi quiltje er voor

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh ja, het zijn heerlijke machientjes, alleen al dat geluid, heerlijk! Wat een mooie blokken, ben zelf geen paper piecing fan, maar het geeft wel een heel mooi resultaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk zeg, die spiderweb patroon. Leuk projectje om met Johanna te naaien.
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Mijn Moeder had ook een Singer.... maar een heel andere; ik heb erop leren naaien; draaien met je rechterhand, met je linker sturen. Wat heb ik het nu goed met mijn elektrische. Trouwens, zo te zien heb je nog heel veel lapjes met zwart....De hondenpootjes zijn schattig.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk he? Je wordt al blij van het geluid.
    Mooi dat zwart wit weer, prachtig!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat fijn dat je zo van Johanna geniet! Ik lees hier over het geluid, ik heb het nog nooit gehoord, want ik ken niemand die er één heeft. Maar zo'n andere Singer, daar zou ik ook geen nee tegen zeggen. Je blokjes zijn mooi, leuk om de verschillen te zien van die van jou en Yvonne, het lijken net heel verschillende blokken.
    Liefs, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  12. O, ik lees ook dat de enveloppen gisteren op de bus zijn gegaan. Zal straks eens gauw in de brievenbus gaan kijken, hopelijk is-ie er. Je hoort het!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. O, ik lees ook dat de enveloppen gisteren op de bus zijn gegaan. Zal straks eens gauw in de brievenbus gaan kijken, hopelijk is-ie er. Je hoort het!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Johanna ziet er gelukkig uit en ik denk jij ook! Leuk, zo'n machientje. En leuk dat kleine zwart/witte quiltje. En dan al die andere blokken, daar word je vrolijk van.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hallo Sis, heerlijk zo'n featherweight machientje! Ik heb er ook een en woon in het Limburgse en ben ook fan van Francis. Heb bij Wietske al eens een workshop gevolgd, heel gezellig en leerzaam. Groetjes Annie.

    BeantwoordenVerwijderen