zondag 28 februari 2016

Voorjaar in de tuin....


met gegossip in de tuin ....


 De *Gossip in the garden* quilt is af .

Na het doorquilten door Nana
heb ik er verder aan gewerkt.
Afwijkend van het patroon wilde ik een andere rand....


Een golvende rand, dat wilde ik.
Daar gebruik ik altijd graag een Bunzlauerbord voor ;-)


Kunnen jullie de tape zien ?
langs de getekende lijn gewoon aftekenen.


Dan wel even met Sjors erlangs genaaid.
Sorgenvolle appjes van Nana ondertussen:
" Zorg wel dat de quiltnaden niet loslaten..."
"Gebruik ook niet een TE kleine steek , gaat het bollen..."

Nee mama, ik zal goed opletten ;-)


Dit is altijd het ergste gedeelte, de schaar erin.
 Maar alles zit goed vast, geen paniek in de tent.

Vervolgens naai je dan meters binding vast.
Om dan na het vastzetten van veeeeeel yoyo's het eindresultaat te mogen aanschouwen :-)


Manlief heeft hem in de tuin opgehangen en vond het blijkbaar de moeite waard om de quilt ook op zijn mobieltje te zetten....wel leuk natuurlijk ....
( op de achtergrond zien jullie de tuinkamer, die steeds meer vordert, er kan al een quilt aan het dak hangen hihi )
 
Zo is ie van dichterbij :


Fel zonlicht erop en wapperend in de wind.
( waarom is er altijd wind, als je quilts op de foto wilt zetten ?!?! )

Even nog de rand van dichterbij :


Zoals beloofd heb ik weer scrappakjes van de resten gemaakt 


Heb je er belangstelling voor, dan laat het mij tot woensdag weten....
Dan is er bee en gaan we ze verloten, mochten er meer dan drie mensen zijn ....

Het enigste wat nog moet gebeuren is het label achterop en dan lekker wassen.
 Dat is iets voor deze week.

Deze week verwacht ik ook een doos met mooie inhoud:
klein, zwart, gemaakt in 1947...
Iemand een idee ;-)

Lieve groet uit Limburg

Liefs Sis

29 opmerkingen:

  1. Wat een vrolijke lente-die-het-hele-jaar-door-te-gebruiken-is-quilt!

    Groet,

    (antwoord: Een nieuw-oud Featherweightje?)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik denk ook dat er zo'n mooi klein naaimachientje onderweg naar jou is,spannend he!
    Mooi is jouw GOSSIP geworden,heerlijk die mooie frisse kleuren,die van mij ligt klaar om doorgepit te worden,ook van die heldere kleuren....daar houd ik van.Graag zou ik dan ook een scrapzakje van je willen winnen voor mijn bone 365Challenge.Hartelijke groeten Hanneke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat is je Gossip mooi geworden. Prachtige rand heb je bedacht, past helemaal bij deze quilt . Oh wat spannend, zo'n doos met inhoud. Ik zou zeggen alvast welkom bij de Feather Weight girls club.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ich finde diesen Quilt einfach wunderbar, aber und vor allem durch den welligen Rand und die angenähten Jojos. Das sieht sooooo schön aus!

    Nana

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Schitterend !!!!! COMPLIMENT voor je rand !!!
    Laat hem maar buiten hangen,is het net of de lente is begonnen met die vrolijke kleurtjes :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie quilt en kleurtjes om vrolijk van te worden.
    En een featherweight uit mijn geboortejaar. Die moet wel goed zijn . (lol)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha Sis. Wat is jouw Gossip mooi geworden. Leuk ook met die schulprand. Ziet er keurig uit. Ik loot nu maar niet mee. Ik gun een ander een kans. Immers was ik al de gelukkige met jouw kerstscrapjes. Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Je hebt een mooie Gossip quilt gemaakt in frisse lentekleuren.
    Bedankt voor de o zo simpele truc met een plakbandje op het bord geplakt, om een schulprand te maken.
    Groetjes Frea

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat is de Gossip prachtig geworden. En zo heel anders dan het origineel. Wat andere kleurtjes toch kunnen doen. Geweldig. Ik loot graag mee voor de restjes.
    Dankjewel voor de tip om plakband op het bord te plakken, voordat je gaat tekenen. Ga ik onthouden. Zo sprokkel je overal tips en truuks bij elkaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. O, wat is-ie mooi geworden en wat een mooie rand! Prachtige voorjaarskleuren ook, ik ben er weg van! Die van mij ligt ook te wachten, maar ik ben met veel teveel bezig. Maar inkrijg er weer helemaal zin in.
    Ik wil ook wel meedoen met de restjes.
    Liefs, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een vrolijke gezellige quilt is dat geworden. En je rand vind ik super mooi tevrnd leuk accent die yoyos of te wel top quilt!, ben brnieuwd wat je met zwart wit bedoeld ik hou je blog gewoon in de gaten grusse

    BeantwoordenVerwijderen
  12. super leuk geworden en een heel vrolijke voorjaarsquilt. Ik hou van kleur! en doe graag mee voor de restjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat is jouw quilt prachtig geworden: zo kleurig en vrolijk! Graag wil ik meeloten voor de restjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Prachtig en dan die bijzondere rand, een plaatje. De scraps zouden goed van pas komen voor the Splendid Sampler die ik van zo veel mogelijk verschillende stofjes aan het maken ben.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Sis wat is die prachtig geworden. De zonneschijn sprankelt er vanaf. En dat koffertje? Een klein pittig naaimachientje?
    Ik doe graag mee aan je scrapbag loterij. Ik heb nog een kinderquilt op het programma staan die vraagt om pittige kleurtjes ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Doos met iets dat klein zwart en uit 1947 is ...... dat moet wel zo'n leuk naaimachientje zijn.
    Leuk om zo'n pakket te verwachten. We krijgen hem vast nog te zien.
    Wat is je quilt prachtig geworden, en zo groot, dat kan je nu pas goed zien.
    Mooi die rand, echt heel apart.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een heerlijk vrolijke quilt! Ook een groot compliment voor de quiltster want dat vind ik heel mooi gedaan. Ik zou graag meeloten voir de restjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Ich hatte den Quilt schon bei Nana auf dem Blog bewundert. Die Bogenkante ist nun aber das Pünktchen auf dem i.
    Wunderschön.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik ben zó enorm verliefd op je Gossip! Al vanaf het moment dat je er mee begonnen bent en dat is niet minder maar eerder meer geworden nu 'ie af is! Hij is prachtig geworden!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Prachtig hoor,, wat een fleurige quilt. heerlijke voorjaarskleuren

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Was ein schöner Quilt!!! So lebensfroh und bunt! Toll! :D
    LG, Rike

    BeantwoordenVerwijderen
  22. De quilt past precies bij die lieve bloemetjes en het zonnetje van vandaag. Echt een hele mooie quilt met prachtige frisse kleuren daar wordt een mens vrolijk van aan het einde van de winter.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een snoepje van een quilt! Heel erg leuk geworden, waar bunzlau allemaal niet goed voor is. Die zon van afgelopen week lijkt nu wel heel ver weg. Fijne dag,

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Oh sorry hoor Sis, ik zit mijn opmerking wel drie keer te plaatsen.... Nou ja, deze quilt is ook mooi, mooi en mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Wat is je Gossip prachtig geworden en een ontzettend leuke rand!
    Leuk je Fatherweight zo'n lief machientje hè. ze heeft idd zo'n speciale geur!
    Ik ben er ook zo blij mee!

    Groetjes,
    Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Je quilt is erg leuk geworden. En de rand plus uitleg is super. Dat wil ik ook al lang een keer doen. Nou ik het hier 'zie gebeuren' lijkt het al minder griezelig.
    Groetjes
    Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Ha, al blogjes lezend eet ik van mijn Bunzlauer bord. Dat ik hem ook zo kan gebruiken is nog nooit bij me opgekomen! Leuke rand. Bij mij ligt de puntjesrand van de Gossip half af. Ik heb de quilt even op vakantie gestuurd. Maar die van jou is heel vrolijk! Ik krijg zin om er ook weer aan te gaan werken.

    BeantwoordenVerwijderen