maandag 8 februari 2016

Extra vrije dag....


ons weekend werd met vandaag erbij lekker lang
( hier is carnaval, verder zegt mij dat niets, behalve de extra vrije dag ....)

Dus.... op naar de witte doos in de duitse Eifel !
Zaterdagochtend heen, vanmiddag terug.
Slecht weer, maar dat kan de pret niet drukken ;-)

Gewandeld op de droge momenten :


Chip zeer blij , behalve dan dat ie op de foto moest voor jullie ;-)

Het is een van mijn favoriete plekjes :


Ik heb iets met deze vlaktes daar....
soort van rust is er... lastig uit te leggen !

 Een oude reus:
 

 Altijd mooi zo een laagje mos...

Op de * niet-droge-momenten*
was er natuurlijk ineens zooooooo veel tijd om te handwerken :0


Lekker verder gekomen aan mijn Jane-borduurtje.
Verslavend gewoon .... wil hem combineren ( op een later moment ) met de 2 inch Jane-blokjes :


 Naast de tijd om wat te lezen, op het moment ben ik bezig met een boek over vroegere kolonien en de gevolgen daarvan,
was er ook nog tijd om aan het Tula Pink project te werken :






Niet eerlijk natuurlijk tegenover Yvonne, zij had niet extra vrij en quilt ook nog ineens door....
Maar ik kon niet meer stoppen ;-)
En wie weet wat de komende tijd weer voor afleidingen met zich mee brengt....
Heb ik even een buffer opgebouwd!
 

Dit is dus stand van de blokkies voor zoonlief....
Ik heb erover nagedacht om ook al met 
'quilt as you go' te beginnen.
Maar dat ga ik toch maar niet doen, want ik weet nog niet zeker hoe hij uiteindelijk in elkaar gezet word.
Even alle opties open houden en eerst alle 100 blokken af maken. Lekker met de hand in elkaar zetten en het quiltwerk achteraf besluiten.

Over quiltwerk gesproken....
Nana is begonnen aan mijn Gossipquilt...
Happy me :-)

Verder wens ik jullie een gezonde week toe,
want als ik al het vreselijke nieuws zie,
dan realiseer je je weer, wat wij verder alles hebben !

Liefs Sis

6 opmerkingen:

  1. Je Dear Jane borduurtjes en miniblokjes zijn zó schattig! Je Tula Pink blokken vind ik ook erg mooi. Alleen wel jammer dat we nu niet meer ongeveer synchroon lopen.
    En de Eifel is gewoon genieten! Dikke knuffel uit Hoogvliet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Liebe Sis,
    Machst du jetzt wirklich noch zwei Mini-Janes??? Das ist ja der Wahnsinn und so genial!!!! Toll! Ich weiß gerade gar nicht, was mir da besser gefällt. Und deine Tula-Blöcke sehen eh wieder genial aus.
    LG, Rike

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hard gewerkt heb je en het ziet er allemaal weer goed uit. Ja heerlijk zo'n extra vrije dag. Ik heb als Limburgse (nota bene) ook niets meer met carnaval. Tot mijn 17e heb ik dat HEEL goed gevierd in Limburg, maar toen ik uit Limburg vertrok voor mijn grote liefde in Brabant, was het HET niet meer. Ik heb het wel nog geprobeerd in Brabant, maar nee.... Werk ze weer deze week en groetjes van Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je heb je extra vrije tijd goed en leuk besteed !!!!
    MOOI !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik snap het wel hoor, van die rust daar in die mooie natuur. Ook even héél wat anders, lekker buiten. Wat wordt je DJ borduurtje weer mooi, leuk om dat met die blokjes te combineren.
    Je bent ook al een eind op weg met je Tula Pink. Stoere blokken zijn dat!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtige plek en gaaf borduurwerk. Je blokken voor je zoon schieten al op zeg, lijkt Japans vind ik, nou ja tis maar n idee;)
    Groetjes
    Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen