zondag 3 januari 2016

Nieuw als het oude.....


het gaat natuurlijk allemaal gewoon door,
nieuw jaar of niet ;-)

Houd in dat we gewoon morgen weer aan de slag gaan met werken. Wij hadden de mazzel dat we tussen de feestdagen allemaal vrij waren.

Houd ook in dat er de crematie plaats zal vinden van mijn ex-collegaatje / quiltvriendin.

Houd ook in dat we het leven moeten leven !
Dus ja, er word ook gewoon gekookt, gewandeld en gequilt.


De Tula Pink voor onze zoon zien jullie hierboven.
Het plan is dat er iedere week 2 blokken ontstaan.
Dat kan je ook bij Yvonne in Kaffe Fasset stofjes zien !


Ik ga dapper door met het doorquilten van de Gossipquilt,
maar eerlijk is eerlijk free motion quilten is op een kleinere quilt een stuk gezelliger ;-)

 
 Eindelijk heb ik de slag te pakken, wat het combiproject van de 2 inch Dear Jane blokkies met de geborduurde versie van Jane betreft.


Hier zien jullie het iets beter....


Ik vind het een giller, om ze zo naast een *gewoon* blokje te zien. Dit is mijn
 'quiltavondvoorraad'
voor deze week.
Na het werk lekker op de bank ploffen het s'avonds en wat steekjes zetten ;-)


 Erg blij werd ik deze week van dit alleraardigste cadeautje, 
op deze miniyoyo zit een klein magneetje.
Dat plaats je op je schaar en dan kan je met een quartinch naadtoeslag knippen.
Nog nooit eerder gezien...jullie wel ?!
Eerlijk gezegd vind ik het ook een sier voor mijn schaartje.
Marja, nogmaals mijn dank !


 Voor mijn quiltmaatjes heb ik deze walnoten in de Thermomix fijngemalen.


Na een minuut ziet het er zo uit.
Waarom ze daar blij om moeten zijn...?!?!
Je kunt er speldenkussens mee vullen, is ook te koop in een zakje....
Maar als je stevig nootjes door eet, kan je dus ook zelf deze vulling maken ;-))


Ik wens jullie een gezonde week 

Liefs Sis

7 opmerkingen:

  1. Wat zien ze er weer prachtig uit! Je Dear Jane miniblokjes, je borduurtjes, je Tula Pinkblokken, erg mooi! Dat van die yoyo en je schaartje snap ik niet helemaal, maar dat zie ik wel een keer in het echt! :)
    Eindelijk genoeg walnoten gegeten voor de speldenkussensvulling? Toch erg makkelijk die thermomix! Goede week, lieverd! Een knuffel uit Hoogvliet

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ziet het er allemaal weer mooi uit !
    En ja het nieuwe jaar gaat gewoon door....en alles zal een plekje krijgen...
    Wat een superding daar op je schaar !!!nog nooit gezien lijkt me super handig !!
    Hele fijne avond ..en werkze de komende week !!!..;0))

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Was machst Du mit den Nußschalen?????

    Nana

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je bent heerlijk bezig met allerlei mooie projecten, genoeg te doen in 2016 dus.
    Goed bedacht die doppen vermalen als vulling.
    En dan het magneetje. Nog nooit eerder gezien, maar wel handig lijkt me.
    Zelf "doe ik altijd maar wat", maar de naadjes zijn dan ook nooit gelijk. Gelukkig de steekjes wel, netjes op het lijntje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Manlief heeft voor nieuwe voorraad notenschillen gezorgd :-)))
    En ben benieuwd naar je schaartje woensdag.
    Gaan we het nieuwe quiltjaar meteen gezellig beginnen.
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Allereerst de beste wensen voor het nieuwe jaar! Zo te zien ga je 2016 wel doorkomen met alle leuke projecten.
    Heel veel sterkte met het afscheid van je quiltvriendin.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuke projecten vooral de rood zwarte wordt spannend. De borduurblokjes zijn een mooie afwisseling. Dus vervelen is er voor jou in 2016 niet bij.
    Voor mij ook niet hoor maar soms zijn er van die dagen zoals jij nu afscheid moet nemen van een collega en quiltvriendin ja die dagen moet je niet teveel hebben in een jaar.
    Dus zijn wij denk ik blij met een hobby als deze.
    Ik wens je heel veel sterkte toe.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen