zondag 6 december 2015

kerstmarkt nr. 1 dit jaar....


we zijn zaterdagavond voor het eerst dit jaar naar een kerstmarkt gegaan....
Deze was voor mij dan ook echt 
*de nummer 1 *
 

Het is op Schloss Merode in Langerwehe in Duitsland.
Omdat wij zo dicht bij de grens wonen is het geen probleem om daar even naartoe te rijden.
 
 
Het is een prachtig gerenoveerd waterslot met eromheen allemaal kraampjes en vuurkorven en hapjes en lampjes en en en en.... enfin zeer romantisch ;-)
Echt de moeite waard !
 
Verder werd mij bewust dat ik al lang niets meer over mijn minimoestuin heb verteld...
Nou ik wacht op de vorst...ivm de boerenkool :0
 

 
Dat is, naast de snijselderij nog zo een beetje het enigste wat er nog instaat....winter ...zucht....


 
Wat ik ook nog kan laten zien is de vorderingen van manlief aan de *tuinkamer*
 

Het dak zit er bijna op, er moet nog een beetje ' geturnt ' worden ;-)
 
 
Op deze foto is te zien wat het zo ongeveer moet worden....
word vervolgd....
Kijk nu al uit naar het voorjaar !
 
Natuurlijk zijn er ook weer  Yvonne/ Sis  Tula Pink blokjes deze week. Ook al was het bijna niet gelukt.
 

Dit is nr. 7 
Onderstaand zien jullie nr. 8 :
 

Het geheel ziet er nu ZO uit :
 
 
Best blits toch voor een jonge man ?!
 
Maar nu snel naar bed....word een volle week !
 
Liefs Sis

10 opmerkingen:

  1. Wat ziet jullie tuin er netjes uit! Bij ons ligt het nog vol herfstbladeren, of ik heb geen tijd om ze weg te halen of ze zijn nat (bah). Nou ja, er zijn hier nog wat egeltjes in de buurt en die hebben het al zo lastig maar die schijnen dat wel lekker te vinden, dus misschien laat ik het wel gewoon liggen tot de lente. Heerlijk zo'n tuinkamer, dat zou ik heerlijk vinden. Mooie blokken! Fijne week toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Je blokken worden vast een hele stoere quilt! Ik vind ze helemaal geweldig! En wat wordt de tuinkamer mooi!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtige blokken. En wat een leuk plekkie voor je moestuin. Gezellig naar de kerstmarkt, heerlijk om zo dichtbij Duitsland te wonen.
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtige blokken. En wat een leuk plekkie voor je moestuin. Gezellig naar de kerstmarkt, heerlijk om zo dichtbij Duitsland te wonen.
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Du hast sogar Grünkolh im Garten? Wie macht Ihr den in Eurem Land bzw. was esst Ihr dazu?

    Nana

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig dat slot in die lichtjes en wat heerlijk wanneer je een "handige " man hebt en ja, je quilt wordt heel stoer. Echt iets voor een jongen/man. Nog een fijne week en groetjes van Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Heel blitz die mooie blokken. Een echte mannenquilt wordt dat.
    Verlangen naar het voorjaar.... dat doe ik ook! Heerlijk weer in de tuin zitten met de lapjes tussen de bloemen.
    Je boerenkool ziet er heerlijk eetbaar uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een leuk begin van het weekend, kasteel ziet er sfeervol uit
    En de tuinkamer.... zie ons al zitten van de zomer met onze quiltwerkjes.:-))))

    BeantwoordenVerwijderen
  9. wat heerlijk zo'n tuinkamer! Fijn als het wat kouder is en ook als het te warm is om in de zon te zitten. Zo'n kerstmarkt is het leukst als het donker is en de lichtjes aangaan, zo sfeervol! Mooie grafische blokken zijn er gemaakt, fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo kort bij de grens wonen is wel een voordeel. Ik geniet er ook vaker van even wat boodschapjes aan de andere kant te doen. Gezellig hoor die boerenkool in de tuin maar je zult helaas nog even moeten wachten op het voorjaar. Ik probeer al jaren de kerstboom naar buiten te zetten en het voorjaar binnen te laten maar helaas dat lukt nog steeds niet.
    De quilt is echt heel erg leuk de kleurkeuze van de stof pakt het goed uit.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen