zondag 15 november 2015

Kennen jullie dat ?


Het gevoel dat je je het liefst in je eigen kleine wereldje wilt verstoppen, als er zo veel erge dingen gebeuren ?

Tegenwoordig kan ik alleen nog maar huilen, als ik naar het nieuws kijk....
Laten we niet vergeten dat bijna alle mensen die op het moment naar ons toe vluchten,
vluchten voor het geen waar wij nu ook zo bang voor zijn.

Hoe lossen wij dit probleem op ?
Wat gebeurd er met Europa ?

Ik heb geen flauw idee....

Ik ben dus idd maar in het kleine quiltwereldje gevlucht en ben in gedachten bij de mensen die hun dierbaren in Parijs hebben verloren.

Heb nieuwe/ al te lang liggende quiltprojecten opgepakt :

waar ik de komende tijd mee bezig zal zijn ?

Quilten aan de Gossip :


De doos uitgepakt voor de english basket quilt :



In het midden rechts zien jullie de ienie mini blokjes van de 
2 inch dear jane blokjes.
Daar heb ik ook de dozen voor uitgehaald :


Maar des te meer nog voor het nieuwe quiltproject voor mijn zoon :


De Tula Pink modern blocks quilt.
Ik ga hem maken in zwart/ wit met rood.

Het leuke is dat elders in het land ( lees Rotterdam ) ook aan dit project word gewerkt ;-)
Wij laten jullie de verschillen zien, die ontstaan terwijl je hetzelfde patroon gebruikt....

Mocht je meer willen zien kijk dan bij


Blok 2 heb ik vanavond af gekregen :

 
 Eerst dacht ik dat ik hem op de naaimachiene ging maken, maar dat doe ik dan toch maar niet ;-)


Het is weer veel te leuk met het scheurvlies :0
 Lekker op de bank kruipen en steekjes zetten !

Zo krijg ik de winter wel om ....

Doordat ik deze week een jaartje ouder mocht worden kreeg ik dit prachtige boek cadeau :


Ik ben eens in mijn kast gedoken en heb wat lapjes bij elkaar gelegd....
maar of dit het word weet ik nog niet....
Daar neem ik lekker de tijd voor.

Ik wens jullie een veilige week toe !

Liefs Sis

 

11 opmerkingen:

  1. Alsnog gefeliciteerd Sis! Wat een mooi boek heb je gekregen, lijkt me dat er heel veel kleine stukjes in een blok zitten, maar wel heel mooi. Genoeg lapjes in het blauw in voorraad halen!
    De blokken voor de quilt van je zoon vind ik heel stoer, echt een mannenquilt gaat dat worden.
    Hopelijk krijg je op deze manier de winter snel om :-)
    (Verlang al weer stiekem naar het voorjaar.... niet verder vertellen hoor)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nogmaals gefeliciteerd. Wat een leuk boek heb je gekregen, daar komt vast nog wel iets leuks uit van jou. En de Tula quilt blokjes zien er erg mooi uit, las het net bij Yvonne.
    Dat verdriet over alles wat er in de wereld gebeurd, begrijp je zo goed, waarom toch al dat verdriet dat mensen elkaar aandoen. Sterkte
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Sis, nog van hete gefeliciteerd met jouw verjaardag!
    Het lijkt me een mooi boek, Dutch treat
    Ik heb zojuist ook even bij Yvonne op haar blog gekeken. Wat de keuze van lapjes een verschil kunnen maken bij eenzelfde patroon, blijkt hier maar weer.
    Een fijne week toegewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ben benieuwd welke lapjes je uiteindelijk kiest voor je Dutch Treat! De rest is gewoon prachtig x

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Mooi boek voor je verjaardag, alsnog de felicitaties (of had ik dat al via FB gedaan?). Net als jij houdt alles me enorm bezig, griezelig, allemaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Met al die mooie werkjes zal de winter omvliegen voor je.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een leuke projecten allemaal. Leuk dat je zoon een quilt wil in zijn eigen stijl! En je hebt helemaal gelijk....met alle verschrikkingen om ons heen is het heerlijk je even terug te trekken en met lapjes bezig te zijn om de zinnen te verzetten.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gefeliciteerd nog met je verjaardag!
    Ik heb het boek ook maar eerst moet ik maar eens dingen af gaan maken.
    Leuk de quilt voor je zoon!
    groetjes,
    Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ja meidje, jij verwoord precies wat ik ook voel en ervaar. Wegkruipen voor de ellende in je quiltwereldje,. Ik weet ook niet hoe dit verder moet. Wat een prachtige stofjes heb je voor je projecten bij elkaar gezocht. Prachtig. En wat apart, die quilt voor je zoon. Prachtig boek wat je hebt gekregen. Succes met alles. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ik heb dat ook bij veel narigheid, dat jezelf terugtrekken in een klein, creatief wereldje. Jouw kleine, creatieve wereldje is wel heel erg mooi! En wat leuk, de English baskets quilt, 1 van mijn favorieten! De quilt voor je zoon is ook heel bijzonder en wordt een echte jongensquilt! Nogmaals ook hier van harte gefeliciteerd en geniet van je werkjes, en natuurlijk van je mooie, nieuwe boek.
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ja, wat er allemaal gebeurt houdt je enorm bezig, dat hebben wij ook. Ook de dingen dichter bij huis. Het is zo'n contrast hè, het mooie opbouwende waar wij mee bezig kunnen zijn en het verwoestende om ons heen.
    Wat een enorm project lijkt me dat toch weer, van dat boek dat je op je verjaardag kreeg. Toch wel echt iets voor jou, denk ik. Je Gossip vind ik nog steeds zó ontzettend leuk, vrolijk.

    BeantwoordenVerwijderen