zondag 11 oktober 2015

Is het dan al kerst ???


nee... gelukkig nog lang niet....
De vlinders fladderen nog door de tuin :

 
 Maar ik ben wel klaar met de quilting van het boompje :


Was weer erg blij met mijn Sjors ( lees naaimachine)


Vorige week heb ik het handquilten alle kanten op geleerd zonder de quilt te draaien.
Maar dat kan natuurlijk ook op de machine met het quiltvoetje...
Handschoentjes aan en maar alle kanten op bewegen 
zonder de quilt te draaien....
want daar word je niet vrolijk van ;-)
Ook al heeft Sjors een grotere doorlaat...


Daarna lekker gewassen,
natuurlijk weer zweethandjes, als het maar niet gaat bloeden, dat rood ....
Alles goed, dus de hele handel maar opgespannen.

Nu kan het lekker drogen tot morgenavond.
De binding, label en tunnel liggen klaar :


De toekomstige bezitster van de quilt is op de hoogte gebracht....

Dat betekend voor jullie weer een give-away !
Want, dat had ik beloofd :-) 


Mochten jullie interesse hebben, 
dan reageer even tot woensdagmiddag.
Dan zal ik de scraps uitloten, mochten er meerdere ge-interesseerden zijn !

Morgen weer andermans tanden...
 Maar het s'avonds kan ik dan lekker de binding aan de quilt zetten ;-)

Ik wens jullie een gezonde week !

Liefs Sis


 

20 opmerkingen:

  1. Ik vind dat machine quilten van jou zo knap! Het ziet er zo mooi uit! Jammer dat we zo ver uit elkaar wonen, zou graag eens een keer kijken hoe je dat allemaal doet. Je Kerstquiltje is heel mooi geworden.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtige comi Sis, die bloem en de vlinder.
    En heerlijk dat het quiltje af is.
    sterkte maar weer deze week.
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Leuke quilt en mooi quiltwerk. Doe het je niet na.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Proficiat, dat heb je heel erg goed gedaan. Wat zal de toekomstige bezitster er blij mee zijn. Fijne dag nog en groetjes van Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Enig is je quiltje weer geworden, zo knap zoals jij dat quilt op de machine!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat heb je dat quiltje prachtig gemaakt en zoooooo mooi gequilt! Knap hoor al die kleine rondjes die zo mooi rond zijn. De stoffen zijn ook prachtig gekozen, vooral die ruitjesstof is heel grappig, echt kerst!
    (Ik hoef niet mee te doen met de give away hoor, maak denk ik toch nooit meer een kerstquiltje)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je doet het echt heel mooi Sis, dat quilten op jouw Sjors. Deze is toch bedoeld voor een quiltwinkel? Ik wil wel mee loten voor de scraps. Altijd leuk. Wik heb al twee kleine quiltjes, maar jouwt boompje lijkt me ook erg leuk om een keer te maken. Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O, wat een snoepje van een quiltje is het geworden en wat ziet het quiltwerk er perfect uit. Fijn dat het zo ruim voor kerst af is.
    Ik wil graag meedoen met de scrapjes give away: ik heb nog héél veel lapjes nodig voor mijn vingerhoedjesquilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat is je quilt mooi geworden !!!
    Ik wil wel een kansje wagen op de kerststofjes, leuk om ornamentjes mee af te werken ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Mooi gequilt! Je inspireet me, ga dat toch weer eens proberen.
    Quiltgroetjes, @nke

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Deze is prachtig geworden. Het quiltwerk voegt echt wat toe. Natuurlijk moeten er bubbels gequilt worden. Maar ja, dat is achteraf natuurlijk gemakkelijk zeggen.
    En kerststofjes, daar heb ik er echt weinig van, dus ik waag graag een kans. Groetjes, Bietje

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wunderbar - und irgendwie fühle ich mich immer als ein Teil von dieser schönen Quiltarbeit.

    Nana

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ook dit boompje is weer een plaatje geworden! En straks natuurlijk helemaal met binding erom heen. Dikke knuffel uit Hoogvliet. xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel goed gelukt! En heel mooi doorgequilt ik oefen en oefen:( maar jouw werk is een plaatje.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuk kerstkuiltje! Fijn dat het wassen zonder bloeden gelukt is. En je hebt het prachtig doorgequilt, fijn, zo'n Sjors! Ve3el succes met het handquilten!
    Groepjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Prachtig, die bloemen met vlinder én je kerstquiltje. Ik vind het een enig patroon en je hebt het zó mooi gequilt!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Mooi gedaan hoor, knap op de naaimachine doorquilten.
    Quilt groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat is je quiltje prachtig doorgequilt, Het is een heel mooi boompje geworden

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Geweldig wat is dat quiltwerk mooi geworden. Volgens mij hebben wij dezelfde machine en als ik zie wat jij er mee doet zo mooi moet ik zelf ook maar een goed aan het oefenen.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen