zaterdag 3 oktober 2015

Een uitzonderlijke week.....


dat was het deze week....
Wat een luxe dat je dat mag meemaken !

Het begon maar weer eens in de witte doos ( lees caravan )
Yvonne , Pim en Cooper op bezoek.

Je hebt in Dreiborn een uitzichtspunt voor  
* Rotwild *
Eind september is het wild er in grote getallen voor de bronstijd!


Afstand ca. 700 meter, eerst dachten wij :
oh kijk, koeien ;-)
Maar dan hoor je ze en dan weet je dat het echt herten zijn ....


Ik ben s'ochtends in mijn eentje nog eens teruggegaan, voor zonsopgang... je hoort ze met hun geweien tegen elkaar aan slaan.... kippenvel moment !

S'avonds nog een beetje steekjes gezet, weer een stukje Gossipquilt af :


 We zijn naar de Mosel gegaan en naar de Burg Eltz.


 Daar heb ik al eens over geblogd, maar nu kan ik jullie foto's uit de schatkamer laten zien :


Dat noem ik nou eens handwerk !!!!


Een paar honderd jaar oud, waanzinnig, toch ?!

 Een dag later naar de *Outlet Bad Münstereifel*


De gevels van dit oude stadje in de duitse Eifel zijn mooi opgeknapt en dat heeft het dorpje erg goedgedaan. 
Niks geen fancy outlet, maar erg gemoedelijk en gezellig.

Natuurlijk hebben de doodles het ook weer fijn gehad ;-)



We konden deze dagen afsluiten met een mooie zonsondergang :


 Nu volgt deel 2 van deze week ;-)

Op donderdagochtend ben ik met Marianne vertrokken richting Dreischor.
We hadden ons opgegeven voor de Amishhandquiltcursus bij Marcha in de Quiltster.
 We zijn een dagje eerder vertrokken naar onze B + B
* Het zonnehuus *


Wij hebben in het tuinhuis geslapen en s'ochtends werden we verwend met een heerlijk ontbijt !

Vrijdagochtend fris en fruitig naar de cursus, Yvonne en Marjo ook erbij.

De cursusruimte was erg goed voorbereid:


Het was een zeer gezellige groep dames :


We hebben veel gelachen en nog meer geleerd !

Alexia Rosfelder wist ons de Esther Miller techniek haarfijn uit te leggen. Ook de duimquiltvingerhoed van Ted Storm hebben we leren kennen. Wat is het toch heerlijk om al die verschillende opties in onze hobby te ontdekken.
Ook de Amish-verhalen wisten we zeer te waarderen.

We zijn serieus aan de slag gegaan :




Het kan natuurlijk niet zo zijn dat wij de zee niet gaan zien als we in de buurt zijn ;-)
Dus het s'avonds op naar het strand:
 

Kijk naar ons en dan voel je dat we het erg goed hadden !

Een dingetje moet ik zeker nog kwijt, we werden zeer goed verzorgd door de moeder van Marcha.
Steeds verse thee en lekkere hapjes, maar dan houd ze ook nog rekening met mijn notenallergie en red het laatste stukje notenvrije taart  :)


Ik ben dankbaar voor deze week met alle indrukken die ik mocht ervaren !
*Count your blessings*
Nou, daar kan ik weer een tijdje mee vooruit.

Morgen nog een vrije dag en maandag natuurlijk weer andermans tanden....

Liefs Sis

 

P.S. er is een leuk idee onstaan omtrend de 2 inch Dear Jane blokjes ... Fernande, Marcha en ik ( zei de gek ) bieden jullie een bee/workshop aan. Het is de bedoeling dat we het samen gezellig hebben, met een uitwisseling van technieken omtrend de mini Janes.
Mochten jullie interesse hebben , kijk dan even op de site van de Quiltster.  
 

13 opmerkingen:

  1. Dat zijn een paar heerlijke en gezellige dagen geweest. De fotos van Duitsland doen mij denken aan heerlijke vakanties die ik daar heb doorgebracht. Succes met jullie mini Jane ik vind de gewone al zo klein.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een heel uitzonderlijke week! Heerlijk zeg, en wat lekker dat wij effen mee mochten kijken. Heel veel succes straks op de workshop, enig hoe dat met Jane maar door blijft gaan!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een top week! En die cursus bij Marcha, wat interessant en gezellig! En zie nog een heel bekend gezicht op dee foto's, feathergirl Hubertine, leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Het waren dagen met gouden randjes,veel nieuws geleerd,leuke mensen ontmoet en vooral heeeeeel gezellig.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Het waren dagen met gouden randjes,veel nieuws geleerd,leuke mensen ontmoet en vooral heeeeeel gezellig.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Het waren dagen met gouden randjes,veel nieuws geleerd,leuke mensen ontmoet en vooral heeeeeel gezellig.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb je een heerlijke week gehad! Mooi weer, lekker gewandeld en dan nog zo'n workshop met leuke mensen!
    Duimquilten lijkt me zo moeilijk! Maar jij kunt het nu vast heel goed.
    Nog maar fijn nagenieten.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Het waren topdagen! Inderdaad zoals Marianne (wel driemaal) zegt: dagen met een gouden randje!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een heerlijk verslag heb je geschreven, zeker weten een top week voor jou om op terug te kijken, deel 1 + deel 2!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat was het een geweldige week! Wat hebben we genoten, gelachen en veel geleerd! Dankjewel lieverd voor jou en Josje voor de fijne dagen in de Eifel. En voor de leuke tijd in Dreischor met Marianne en Marjo! Dikke kus en knuffel van mij

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat ziet eruit als een topweek! Is het niet heerlijk als we af en toe de tijd en gelegenheid krijgen om fijn met onze hobby bezig te zijn? Daar put je weer zoveel energie uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een gezellig blogje genieten van de natuur en een heerlijke hobby.
    Groeten
    marga

    BeantwoordenVerwijderen
  13. De titel beloofde al een uitzonderlijke week. En dat was het zeker zo te lezen. Heerlijk om mee te genieten. Zeker van de workshop. Intussen ben ik ook aan de Dear Jane begonnen, eindelijk had ik genoeg moed. Maar 2 inch blokjes.... Daar waag ik me niet aan. Ik vind sommige stukjes op originele grootte al ieniemienie. Ben wel heel benieuwd hoe jullie die superkleine stukjes gaan verkleinen. Er blijft volgens mij niets over.

    BeantwoordenVerwijderen