woensdag 28 oktober 2015

Daar gaan we dan.....


de rand van de Gossip,
die wilde ik versieren met jojo's.
Dat is gebeurd:


zo ongeveer moet het worden :-)

Erg leuk die dingen erop te zetten voor het effect....
maar toen bedacht ik me dat het wellicht slimmer is om ze na het quilten erop de zetten !

Dus na het studeren vanmiddag
 ( excel...voor mijn cursus in november ) 
de stoute schoenen aan getrokken.


Sjors en ikke gaan ervoor,
de eerste grote quilt free motion onder de naaimachine.

Zijn alle steekjes al even groot ?
Nee !
Vlieg je niet uit de bocht ( lees naad ) soms ?
Jawel!
Vind je dat vervelend ?
Ja !
( Want ik ben best een zeikerd )
Wil je het graag onder de knie krijgen ? 
Ja ! 
Dus .... ga maar oefenen ;-)

Zo spreek ik mezeluuuuf toe achter mijn Sjors,
licht gestoord,
ja, dat geef ik toe.
Maar juf Nana zei meters maken....
 dus gewoon doen.

 
En da ga ik ook nog voor roze garen...
soms hebben we wat roze nodig in het leven.

Mochten jullie weinig van mij horen,
dan ligt dat aan 
Word, Excel en Powerpoint 
;-)
Ook dat onthoud en leer je alleen maar door te oefenen.

Groetjes uit Limburg

Liefs Sis

 

17 opmerkingen:

  1. Mooie kleuren !
    Succes met oefenen hoor :0)) voor je hobby en je werk ; 0)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wow! Der Quilt sieht riesig aus! Und du musst echt Platz haben zum Quilten. Bei mir liegt alles immer total geknuddelt aufm Tisch.
    LG, Rike

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel knap hoor en gedurfd zo'n grote quilt op de machine quilten.
    Heel veel succes, ook met de studie (en de rest 😉)
    Knuf

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Jou kennende wordt dit gewoon helemaal een groot succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een uitdaging zo op het machien! Ik vind dat zo knap dat je dat durft! En ook al zit er een stikseltje naast of scheef, het blijft een prestatie!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. piep geaagd hoor je Gossip onder de machine als eerstegroot stuk..
    wauw..
    knuf

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Allereerst bedankt voor je reactie op mijn vraag over de kerstquilt.
    Ik hoop er vandaag aan te gaan beginnen, het was een beetje een rare week hier, mijn man brak maandag zijn heup met alle gevolgen van dien. Vandaar dat ik nog niet eerder reageerde.
    Ik schreef het al in mijn vorige reactie maar ga het nog een keer zeggen, wat ziet deze quilt er ontzettend vrolijk uit in deze kleuren. Om blij van te worden.
    Succes met Sjors, gaat helemaal goed komen.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Geweldig dat jij de moed hebt om ineens zo'n mooie en grote quilt als 'oefenlap' te gebruiken. Ik geloof echter dat hij super mooi gaat worden want weet je, wat jij nu als 'uitschieten' ziet dat kun je later nooit meer terugvinden. Heel veel succes. (ook met je computerlessen)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Knap hoor, om gelijk maar aan zo'n grote quilt te gaan beginnen! Maar het zal vast wel lukken, en wat is-ie mooi, die Sjors! Veel succes met allebei!
    Liefs, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Knap hoor dat je dat aandurft! Misschien ook heel lief tegen Sjors praten, dat wil ook nog wel eens helpen, tenslotte moet hij al die steekjes maken, jij hoeft "alleen maar" te sturen :-0
    Grapje hoor.... succes, het gaat je vast lukken want je bent er heel goed in.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heel knap, dat staat al heel lang op mijn lijst om te leren. Helaas mijn vorige poging strandde na drie dagen spanning problemen met mijn machine. Maar ik ga het zeker weer proberen. Heel veel succes!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Er is een speciaal voetje om in the ditch te naaien (kwam erachter dat ik het ook heb toen ik bijna klaar was met mijn quilt!) en het werkt een stuk makkelijker! Succes,
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Succes, knap dat je het aandurft, om te quilten met Sjors ;-)
    En succes met je cursus!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel veel succes. Volgens mij had je het quilten met Sjors al aardig onder de knie maar je maakt mij met dit blogje aardig aan het twijfelen. Zal er nog hoop voor mij zijn om samen met Sjors aan de slag te gaan. Dat worden voor mij geen meters maar kilometers om het onder de knie te krijgen.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hij wordt zó mooi! En je hebt al zo veel meters gemaakt samen met Sjors! En een beetje roze..., dat heb je gewoon ieder dag nodig 💕

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Geen idee waarom ik nu opeens "unknown" 😤 Knuffel uit Hoogvliet

      Verwijderen
  16. Ach ja, ik weet het ook nog dat ik excell moest leren. Succes ermee. Het is wel leuk wanneer je het kent. Ik ben een hand patcher en hand quiltster en geniet hier ook van, maar ik begin nu met een schuin oog naar machine quilten te kijken. Het wordt nu zoveel meer gedaan en het gaat ietsje sneller (denk ik, wil ik, hoop ik ) Maar nu een naaimachine uitkiezen. Ik ben meteen naar oude blogjes van jou gaan kijken en jouw Sjors staat al bovenaan op mijn lijstje. Maar hier gaat nog wel een hele periode overheen hoor, voor ik zover ben. Je Gossip is zo mooi geworden. Een W.I.M van mij. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen