zondag 13 september 2015

Mijn dagje als *kassajuffrouw* ....


zoals ik al zei in het eerdere blogje deden manlief en ik vandaag vrijwilligerwerk in Deventer.

Ik werd ingedeeld bij de kassa
en manlief ( rechts in beeld ) was *koffiemiep*
;-)

 Zoals jullie zien....
ze hebben lol gehad !

Maar jullie willen quilts zien, 
niet andervrouws mannen ;-)

Ok, hier komen de foto's :





Deze quilts waren te zien in de Synagoge.

Deze tentoonstelling was georganiseerd door de quiltwinkel 
*100 rosen* uit Deventer en de FB Groep nederl. en belg. Dear Jane quiltsters.
De andere tentoonstellingen waren georganiseerd door de nederl. Quiltersgilde.
Die heb ik gemist omdat ik ingezet was als kassajuf...
maar jullie vinden op talloze blogs foto's ervan !


De bovenstaande quilt moet ik natuurlijk laten zien....dat spreekt voor zich ;-)
Net weer even anders dan de mijne door de rode accenten ....


Een aantal mensen konden nog luisteren naar de verhalen van Caroline met haar antieke quilts.

En natuurlijk naar Juud, die een workshop gaf :


Achter haar zien jullie ook de
Dear Roses Quilt,
daar is aan gewerkt door 136 verschillende mensen !


Ik sluit dit blogje af met deze *orgelman*
voor de synagoge.

Want :

al jullie complimenten klonken mij als muziek in de oren !!!!

Graag wil ik op deze plek hier nog eens mijn dank daarvoor uitspreken.
Het voelde onwerkelijk.

Ik kan jullie verklappen dat manlief en ik in de auto op de terugweg alweer plannen hebben zitten bespreken ;-)

Want zo een dag verlaat je niet zonder inspiratie.

Vanuit het diepe zuiden,
groetjes van een nu wel erg slaperige quiltster:-)

Liefs Sis

18 opmerkingen:

  1. Heb ik toch nog mee kunnen genieten door deze mooie foto's.
    Zal indrukwekkend zijn geweest al die mooie Jane's in een prachtige locatie.
    Ben benieuwd naar je plannetjes :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat ziet het er allemaal prachtig uit!! Jammer, dat ik niet kon komen om ze in levende lijve te kunnen bewonderen, maar gelukkig zijn de foto's er nog.
    Het staat Jos goed, zo'n schort :)
    Ik ben benieuwd naar jullie plannen, maar die hoor ik over twee weken wel. Voor nu: straks lekker slapen en een dikke knuffel uit Hoogvliet

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk Sis dat ook jullie zo genoten hebben, maar dat kan ook niet anders als je eigen quilt daar hangt. Denk nog maar lang na over deze bijzondere dagen.
    Groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat zullen jullie genoten hebben! Het was dan ook een prachtige expositie. Alle vrijwilligers hadden er duidelijk zin in dat zagen wij ook vrijdag maar wat wil je: prachtige quilts en heel veel enthousiaste quilters! Alle lof voor de organisatie en je DJ is echt prachtig. Ik zag bekende stofjes die ik van je kreeg en die ik in mijn quilt ga gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Lieve Sis, alle complimenten zijn meer dan verdiend hoor! Je Jane is prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ha Sis,
    Wat fijn voor je dat het allemaal zo goed is verlopen. En nog fijner al die complimenten. Ik was ook van plan om naar Deventer te gaan, speciaal voor de Dear Jane's. Juist, omdat ik daar zelf ook mee bezig ben. Maar het liep hier allemaal anders. Zo gaat het soms. Toch heb ikwel een beetje kunnen mee genieten van alle foto's op de verschillende blogs. Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat klinkt als een super dag! Ben erg benieuwd naar de ideeen die onderweg zijn opgeborreld.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik ben heel blij met en voor jou dat het zo'n succes was en voor alle welverdiende complimenten die je gekregen hebt. En je hebt weer heel veel mensen gesproken en leren kennen. Nu ben je ook een BEKENDE QUILTSTER. Die zwart-witte DJ van jou, springt er ook uit. Zo mooi. Groetjes van Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een enige dag en wat een mooie foto's. En die complimenten, wel verdiend hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. het was de beste koffie, en vergeet de broodjes niet, ever! En jij hebt wel heel trouw op je post gezeten van KassaJuffrouw! Jammer dat je niet heel even naar de grote kerk bent geweest........ Fijne dag en net als Berna ben ik benieuwd waar wij jullie in quiltminnend nederland gaan tegenkomen. Andervrouws mannen! Grapjeas.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wunderschön, liebe Sis! Eure Quilts sehen wirklich toll aus!
    LG, Rike

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een enige dag voor je. De welverdiende complimenten zijn wel op z'n plaats hoor. Op een ander blog heb ik je prachtige DJ voluit gezien. Wat is ze ontzettend mooi Sis. De kleur is zo byzonder mooi. Ze 'piept' op je eigen foto's overal tussendoor. Erg leuk.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Gisteren toch nog besloten naar de Dear Jane tentoonstelling te gaan met mijn 2 zoons. Erg genoten van alle Dear Janes en natuurlijk gekeken of we stofjes herkenden die ik bij de give away gekregen heb. We hebben er veel herkend. Samen met de roze quilt van Betty Prins sprong jouw quilt er echt uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ben zelf niet geweest.
    Heb dus wel wat gemist zie ik op de diverse blogs.
    Maar wie weet word het nog eens over gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat prachtig allemaal, jammer genoeg is het voor mij te ver reizen, mijn rug kan dit niet meer aan.
    Hoop wel naar Maastricht te gaan in Oktober, ben je daar ook aanwezig?

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Nou... ik vind andermans mannen kijken ook leuk, vooral als ze zo knap zijn :-)
    Maar ik kom er niet aan hoor....
    Mooi al die Jane's die daar hangen. Kan me voorstellen dat je er van genoot, te meer omdat jouw kindje er ook bij hing te pronken.
    Heb de agenda besteld, dus kan ik alle Jane's ook even rustig bekijken.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Zóóó mooi, al die prachtige quilts in de synagoge! Wat een bijzondere plek voor een expositie. Ik was daar heel graag naar toe gegaan. En ja hoor Sis, wij willen quilts zien en niet 'andervrouwsmannen', haha!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat staat je man enig op deze foto ! Ik zou hem uitvergroten en lekker ophangen in jullie keuken !
    Geweldig, dat al die Dear Janes bij elkaar hingen in Deventer. Ik vond het echt leuk om nu eens goed naar alle kleurencombinaties te kijken en mijn favorieten uit te kiezen. Ik vind het alleen jammer dat ik jou en Juud gemist heb, want ik ben al op donderdag geweest. Misschien een andere keer ? Ga je ook eind oktober naar de Quilttentoonstelling in Maastricht ?

    BeantwoordenVerwijderen