zondag 20 september 2015

Beetje herfst in 2015....


Je ontkomt er niet meer aan....
 
 
het is een beetje herfst...
 
 
ook op de kalender :
 
 
Ben wat laat met het september-kransje....
maar nu hangt het ;-)
 
We zijn even 2 dagjes naar de camping gegaan :
 
 
Er waren al heel veel mensen onderweg die paddenstoelen zoeken, ik durf het niet....
Want ja, sommigen eet je echt maar een keertje :)
 
Kijk, als ze zo schattig achter een hek staan...
 
 
dan heb ik geen last van mijn angst voor koeien.
Het lijkt net als of ze *pluche oren* en een *plastike nepneus*
heeft, is het niet ?!
 
Natuurlijk verkassen de lapjes voor zo een weekend met mij mee :
 
 
Je ziet het, een top plekje zo naast de koffieapparaat !

 Dit is het resultaat :
 
 
 Mijn laatste blokken voor de Gossip in the garden quilt moeten nog opgestreken worden, maar het applicatiegedeelte is af .
 
De rest van de week heb ik geprobeerd thuis iedere dag een half uurtje aan het kerstboompje te werken :
 
 
Ik praat me steeds moed in, ben over de helft ;-)
 
Niet dat jullie denken dat het op *Jane-gebied* hier stil is,
stel je voor :0

Het duitse gilde heeft haar meegenomen in haar aktuele uitgave van het gildetijdschrift, want thema was zwart/wit in deze uitgave :


 Op de fb-groep van het duitse gilde vormt zich op het moment een nieuwe Jane-groep voor volgend jaar.
Wat is dat toch met deze quilt, dat het om de paar jaar weer oplaait ?!
Volgens mij is de kracht van haar dat het zo een uitdagende samplerquilt is....

Over uitdaging gesproken :


 Op het blog leken de reacties er op, dat ik de enigste ben die er zo van geprikkelt werd, het in 2 inch te maken....
 
Maar ik kan jullie vertellen, op de fb-groep van de 'nederlandse en belgische dear jane quilters'
ben ik niet de einigste * 2 inch maniak* gebleven !
Er doen een aantal dames mee,
zo leuk om te doen.
 
Hartstikke gezellie...
 
Maar voor nu....
 
een fijne week wens ik jullie toe en blijf vooral gezond,
want ik heb al wat gripperige patienten langs zien komen....
 

Liefs Sis

 

 

15 opmerkingen:

  1. Hallo Sis!
    Das sieht nach ein paar schönen Tagen aus.
    Dein Weihnachtsbaum sieht richtig toll aus und auch das Banner für den anderen quilt. Deinen Dear jJane habe ich sofort erkannt und mich total für dich gefreut. Es ist für mich immer noch der schönste Dear Jane, den ich bis jetzt gesehen habe, weil er durch die Stoffwahl so einen modernen Touch hat.
    LG, Rike

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een mooie, lieve koe! Wat ben je met veel leuke projecten bezig. Gefeliciteerd met de publicatie! En ik bewonder je hoor....... 2"?!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat leuk dat jouw Jane internationaal gaat.
    Mooi artikel ,met mooie foto`s.
    En dan dat ieniemienie sterretjes..... :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Dank weer voor je gezellige blog en de mooie foto's. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat heeft die koe een hoog knuffelgehalte., het lijkt wel een grote teddybeer. Mooie reportage in schwarz-weiss.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Ja, ich habe den Artikel bzw. Deinen Quilt in der Zeitschrift gesehen, klasse!

    Der Weihnachtsbaum wird sensationell.

    Nana

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een druk weekje waar weer heel veel gebeurde op quiltgebied. Heerlijk om ook als je er even 'uit' bent nog wat steekjes te kunnen zetten. Zo vorderen alle projecten stukje bij beetje!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O nee hè... zo klein? Ik moet er werkelijk niet aan denken! Ik vind de blokjes origineel soms al zo priegel met die kleine stukjes waar er zoveel in één blok kunnen zitten....
    Heerlijk om even op de camping te zijn, en ik snap dat je lapjes meegaan... herkenbaar! Vond je het appliceren van de kopjes ook zo leuk?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat weer een uitdaging je 2" blokjes!
    Leuk je kalender!!!

    Groetjes,
    Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  10. We doen ons best om gezond te blijven ook al wordt er hier ook heel wat af geproest. Als je het verschil in de blokjes ziet schrik ik echt. maar petje af voor die dames die er mee aan de slag gaan. Lijkt mij gezellig een paar daagjes natuur snuiven. lekker je hoofd leeg maken samen met de lapjes wat wil je nog meer wensen. Ja toch wel GEZONDHEID want die is niet te koop.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Moedig hoor om zulke kleine blokjes te maken. Je herfstborduurtje is prachtig met die bessen en rozenbottels.
    Een plastic nepneus...... ach dat schattige koetje.... :-)
    En je kerstboompje komt makkelijk af voor de kerst toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wow, wat vertel je veel, ik weet gewoon niet meer waarop ik moet reageren!
    Een poging:
    - je kerstboom vind ik superleuk, maar wat een gepriegel met het doorpitten! Veel succes!
    - de 2 inch Dear Jane vind ik fantastisch, ik volg je op de voet en denk af en toe even aan je als ik een al best wel ingewikkeld 4,5 inch blokje in elkaar zet!
    - de koe is een snoepje. Ik vind koeien wel lief en dit is wel een heel schattig exemplaar.
    - de griep is al binnen. Oudste zoon hangt hier op de bank en ik hoop dat ik me morgen weer wat beter voel als ik weer een werkdag heb. We gaan het zien.

    Geniet van alles en van de herfst, die vind ik wel altijd heel erg mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik vind het een schattige knuffelkoe! Alhoewel ik dat niet in praktijk zal brengen i.v.m. mijn allergie :)
    Ik vind paddestoelen zó leuk om te zien! Gelukkig heb ik nepperds op mijn herfstdienblad. Je kerstboompje wordt weer erg mooi! Iedere keer als ik dat zie, denk ik "Ik moet toch ook echt gaan oefenen met het machinaal quilten...."
    Grieperig zijn wij ook! Ik als eerste (nu weer aan het werk), Pim nu ook.... Dus ik ben benieuwd.
    Dikke knuffel uit Hoogvliet en tot zaterdag!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Mooi, die foto van de rode paddenstoel! Ik vind dat het ineens snel gaat met de herfst. Er zijn al heel wat bomen in herfsttooi. Toch ook weer mooi hoor.
    Wat enig Sis, van jouw DJ in het Duitse tijdschrift! En ik ben helemaal weg van je kopjes!! Wat is dat toch ook een leuke quilt!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je kransje is een leukerd! Toch nog op tijd af.
    Wat leuk het artikel over JOUW Jane. Dat heb je toch maar voor elkaar.
    Veel plezier zaterdag!

    BeantwoordenVerwijderen