dinsdag 28 juli 2015

Tjonge is dat lekker.....


gewoon even thuis zijn,
niks geen andermans tanden,
maar lekker rommelen....

Rondjes met Chippy
en na het ontbijt aan de slag met mijn favo keukenmachine ;-)

Eerst een brood :


in de machine zit het eerst zo uit :


Daarna iets voor een zacht *zomerhuidje*
( ok, de zomer heeft even pauze...)


Met een biologische citroen, zeezout en olijfolie 
maak je een heerlijke scrub voor onder de douche:
 

 Dat alles duurt dan slappe 2 min....
Kijk daar houd ik van,
lekker veel quilttijd over ;-)
Want de teller staat op 2 blokjes en 9 driehoekjes te gaan !

Ook houd je tijd over om de groente voor het avondeten alvast uit de tuin te halen :


Na wat stenen gesleept te hebben,
ben ik achter in de tuin gaan zitten om te quilten 
en manlief bemoedigend toe te spreken ....


Hij zwoegt aan onze nieuwe zitplek achter in de tuin....
Lekker uit de wind en onder een goed afdak,
liefst in een lazy loungeset....
maar voor het zover is, 
hebben we nog wat werk te verzetten ;-)

Liefs Sis

13 opmerkingen:

  1. Dat ziet er goed uit, zo'n heerlijk relax plekje in de tuin. En zo'n scrub is misschien wel handig, maar citroen?erbij, gaat je huid dan niet spontaan krimpen?hahaha Het brood ziet er lekker uit. Succes verder met quilten, nog een klein stukje?
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nog effe en dan is Jane klaar !!!

    Goed en hard gewerkt !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Meid wat ben jij toch altijd lekker aan het kokkerellen! Ziet er weer heerlijk uit. Geniet van je vakantie.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Leuk zoals jij ook altijd lekker bezig bent met allerlei. Dat spreekt me erg aan. En manlief ook al zo handig. Succes met de laatste steekjes aan jouw Jane. Fijne vakantie verder!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ruikt dat lekker hè? je zelf gebakken brood! Die scrub lijkt me ook heerlijk, die ga ik ook eens maken, leuk om cadeau te geven ook! En wat een mooi plekje krijg je in je tuin voor zomerdagen zoals we momenteel hebben, buiten maar toch lekker droog.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mmmm weer zalig eigen gebakken brood! En zo'n lekker scrubje! Helemaal top!
    En dan je Jane: die is vast af als we elkaar dit weekend zien! Je neemt 'm wel mee hè? Pas maar op, dat je niet in een quiltdip valt als je DJ straks af is :)
    In gedachten zie ik jullie zithoek al helemaal af!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ga je heerlijk snel met je dear jane! Wat fijn als hijstraks af is en kan pronken in Deventer

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerljk, dat brood (hou heel erg van brood), wat zal dat lekker ruiken en smaken! Succes voor je man, stoer hoor, dat zelf bouwen!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Heerlijk allemaal Sis, en je afdak....kan alleen maar zeggen dat het zeer lekker toeven is na de gedane arbeid, uit ervaring ;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jullie hebben het werk prima verdeeld. Het echte mannenwerk lekker aan de man in huis over laten. Stenen metselen, eigenlijk heb ik dat altijd al eens willen doen :-)
    Ziet er heerlijk uit dat verse brood en ook die nieuwe aardappeltjes... mmmmmm.....!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk zo'n eigengebakken brood en de rest ziet er ook goed uit. Straks een lekker overdekt terrad en genieten, wij hebben het net af en er al veel plezier gehad tijdens de hete dagen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. MMMMM ik ruik het broodje hier bijna...en een zacht zomerhuidje...wie droomt daar niet van..;0)
    Er wordt weer een prachthoekje gecreëerd in jullie tuin..laat het mooie weer maar komen...
    Fijne dag
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijk brood zo te zien. Die machine intrigeerd mij nog steeds. ..Ik heb hem verder hier nog nooit bij iemand gezien. Hij kwam uit Duitsland dacht ik toch? Je schreef er al eerder over herinner ik me.
    Fijn weekend,
    Groetjes
    Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen