woensdag 3 juni 2015

M + M bee ...


Heerlijk weer even een bee op woensdagavond...
te lang niet gebeurd ;-)

Ik laat jullie even de leuke projecten zien van mijn quiltmaatjes !

De Rotherfieldsgrey van Marianne :


Uit het boek Primarily Quilts van Di Ford.
 
 Ze heeft ook al een aantal randen af, die zien jullie volgende keer ;-)

Marjo heeft haar top Leanne's house  af :


Mooie rand erbij uitgezocht :


Voor haar dochter komt dit quiltje er aan :


Bewonderd door mijn moedertje :)

Morgen mogen we met z'n viertjes naar het stoffenspektakel in Kerkrade... gewoon wat rondsnuffelen !

En ikke , wat deed ikke ?!
Nou jullie kunnen het wel raden inmiddels ;))

Quilten en quilten en quilten en....

Waarmee eigenlijk ?
Dit zijn mijn gereedschapjes :

 
Deze gebruik ik voor :
Aantekenen, gewoon naar eigen inzicht...
ik heb nog niet een keertje in het boek gekeken,
lekker eigenwijs...

Ik gebruik graag de micro stitch om te sandwichen, 
je ziet daar zo een piepklein wit dingetje zitten...
Met het gele geval haal je ze er veilig uit !
 

Mijn favo-pen op de zwarte driehoeken !

Hieronder zien jullie mijn vingerbeschermplaatje
 ( heet dat wel zo ?! )
Het begeleid mij al zo een slappe 15 jaar door mijn quiltavonturen :-)
 

En ik kan jullie verklappen, dat de 
*eind-mei- deadline*
 gehaald is met deze hulpjes ...
Ik ben over de helft met doorpitten !

Whoehoe...

Last but not least,
de nieuwe groentebak die manlief voor mij heeft gemaakt:


Plaats voor een komkommer en de paprikas enzo ...
niks niet meer bukken :o

Ik wens jullie een zonnige restweek

Liefs Sis

12 opmerkingen:

  1. Und Du bist wieder ganz fleißig dabei und was Du alles an Ausrüstung hast.... toll.

    Nana

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat ziet er allemaal mooi en gezellig uit. Wat een handig stalen plaatje om je vinger te beschermen, dat heb ik echt nog nooit gezien. Ik moet altijd in die vinger prikken met quilten, anders lukt het me niet, met als gevolg natuurlijk een pijnlijke en soms bloederige vingertop. In Engeland ontdekte ik vorig jaar vloeibare pleister, die je met een kwastje op kan brengen en 2 lagen ervan beschermen ook wel, maar deze zou ik ook wel willen proberen. Je werk ziet er mooi uit. Geniet van de komende zonnige dagen!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Dat gaat goed Sis! Zowel met doorquilten als met de groentetuin.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een gezelligheid weer...en wat een prachtige werkstukken komen er voorbij!!!
    Ik vind je zo dapper met je quilten!!!..je quiltdoosje ook zo netjes....en van die handigheidjes...;0)
    Heel veel plezier vandaag!!!
    Je groente bak..ziet er ook al zo mooi uit...
    Hele fijne dag !!
    xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk weer even quiltvitamientjes opdoen met m en m! Gezellig en wat een mooie projecten weer!
    Handig dat plaatje. Nog nooit gezien. Heb al vanalles geprobeerd maar een blote vinger werkt bij mij nog steeds het beste. Ik moet voelen :)
    Handige plantenbak. Hoef je idd niet meer te bukken.
    Geniet van je vrije dagen en van het zonnetje en ik?? Ik kijk uit maar je komst over twee weken!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gezellig hoor zo'n bee! Mooie werkstukken show je! En gefeliciteerd met de helft.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Was weer vanouds gezellig en leuk dat Mams er ook bij was.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk om jouw hele "gereedschapskist" eens te zien!
    Fijn dat manlief weer een bak voor je hebt gemaakt. Bukken voor een komkommerplant hoeft toch niet hoor, die wordt meters hoog. Misschien een trapje timmeren? :-)
    Fijn dat je al op de helft bent met de quilt, schiet dus lekker op.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Zo, dat heb je snel gedaan als je nu al op de helft bent. Is dat vingertoptopje wel handig? Gaat 't quilten daardoor zo snel....?
    De groentebak lijkt me een uitkomst. Heerlijke groente uit eigen tuin. Handige man heb je.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat zijn Marianne en Marjo weer met mooie dingen bezig! Ik ben ook ooit begonnen met Leanne's House, maar kwam op een gegeven moment niet verder. Misschien is het nu tijd om daar weer eens naar te kijken.
    En dan je moestuin! Helemaal geweldig

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mooie projecten van de dames. En je gereedschap is interessant om te zien. De microstitch zag ik nog niet veel bij anderen. Zo ook niet het beschermdopje. Ik gebruik zelf altijd een leertje van dezelfde grootte. Die gaan echter kapot na verloop van tijd. Kocht je deze ook ooit in een quiltwinkel?
    Groetjes
    Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. heb toevalig je blog ontdekt, en ben even gaan rondneuzen, gewoon super

    BeantwoordenVerwijderen