maandag 27 april 2015

Beloning....


Nee, deze keer geen beloning voor Chippy,
maar voor mijzelf ;-)

Het plan was om eerst een quart van mijn Jane met de hand te quilten en dan....

 en dan de boogjes te knippen en alvast een stukje binding eraan zetten....
Foute boel ?
Nee hoor, het lukt
kijk maar :

 
Boogjes tekenen met een Bunzlaubord ;0

 
Oud strijkijzer erop, dan glijd het niet weg...
en diep adem halen en gewoon knippen...
"iiiieeeekkkkssss"


Van tevoren wel even een rijgdraadje erin ...


Binding knippen, veel binding knippen....


Ik heb voor dit klusje een 18 mm biasbandmaker gebruikt...

Het rode autootje hoort niet bij Jane, maar is gewoon op de strijkplankhoes  ;-)

Nu kruip ik maar *even* op de bank en begin maar eens de binding vast te zetten....
met iets extra's...
Maar dat horen jullie nog wel !

Liefs Sis

23 opmerkingen:

  1. Es ist eine so schöne Arbeit, es ist immer wieder ein Genuß zu sehen.

    Nana

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een eng klusje lijkt me dat om de schaar erin te zetten maar het is je prima gelukt!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Gelukt Sis, goed zeg! Best eng hé!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik verzamel ook Bunzlau, en ik zie, dat dat erg handig kan zijn! Maar wat lijkt het me eng, om dan vervolgens te knippen.... Maar het gaat jou heel goed af en het wordt prachtig!
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat zier er nu al heel goed uit. Komt vast helemaal goed zo, en ik ben natuurlijk benieuwd naar dat extra's.
    Maar wat een humpedumpie van een strijkijzertje heb jij! Net een heel klein robotje die het strijkwerk helemaal vanzelf doen :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Einfach DER Hammer dein Quilt! Der absolute Wahnsinn!!!
    LG, Rike

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je moet even lef hebben maar zo te zie is het helemaal goed gekomen en het einde in zicht, top 👍

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Zo dat is een dikke beloning. Wow, een prachtige rand. Maar ooh wat eng om de schaar er in te zetten. Handig zo'n oud strijkijzer, goede tip, heb hier ook nog zo'n zwaar ding staan. Succes met de rest.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wow, het eind is in zicht, wat wordt dit een mooi randje, het is altijd een beetje spannend hoe het bij de hoeken uit komt, maar zo te zien super goed! succes met de laatste loodjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Die beloning had je verdiend en wat word dit MOOI !!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ziet er wel spannend uit! Ik vind zo'n geschulpte rand erg mooi, succes met naaien nog even!
    Groetjes
    Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat goed van jou. Was wel HEEL spannend. Wat is die toch al mooi. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ik word er stil van.... Zó mooi vind ik het!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. O ja, eng is dat om te knippen! Maar het is je gelukt, en wat wordt het schitterend...

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Jouw Jane wordt steeds mooier! En zulke gelijke schulpjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Je durft!
    Ziet er prima uit, wat netjes. En handig die biasbandmaker, die had ik nog niet eerder gezien.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik vind het een geweldig mooie rand worden.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  18. oh een bias bandje met iets extra,s denk dat ik het weet . pomompompompompompompom?

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Superidee!! En wat ziet het er mooi uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. What a wondrous quilt!!!! I love that it is entirely black and white, dark and light. The pattern and piecing really stand out that way, with the distraction of color gone. Beautiful and so inspiring.

    BeantwoordenVerwijderen