zondag 29 maart 2015

Hup... is het alweer zondag....


Tussen andermans tanden door,
toch nog tijd gevonden om aan iets quilterigs te werken.

Het is gelukt om iedere dag 1 Jane-blokje door te pitten....
dat is mooi ;-)

Oook *mooi* was de 
M + M- bee op woensdag.
Kijk maar zelluf :


Een nieuwe quilttop van Marianne !!!
Geinspireerd door dit boek :


Er staan allerlei antieke quilts in, 
zeer verleidelijk !

Marjo had natuurlijk ook mooie dingen bij zich :


Stukje van Leanne's house,
ze kan prachtig borduren.
Doet normaal altijd alles met de hand...
maar de rand aan de Berthie ?!?!
HHHmmmm, toch maar Sjors laten werken ;-)


Krijg ik ineens een dikke smile...
met de mededeling : ik ga dit nog leuk vinden ;-))
 Heerlijk zo een boventransport !

De rest van de week heb ik verder gewerkt aan mijn borduurkransje, een nog geheim cadeautje en de top geappliceerd.
Ik laat jullie nu eens de achterkant zien :


Kan dus nu gestreken worden en dan gesandwiched,


Sjors al in orde gemaakt, dat wil zeggen nieuwe naald erin, schoongemaakt en ingespannen :


Deze week zijn de nieuwe quilthandschoenen van Nana gearriveerd, dus ik popel om ze te proberen...

De vingertopjes eraf geven je de mogelijkheid makkelijker de draad in te rijgen of aan je oor te krabbelen ofzo....

Maar nu is Jane weer aan de beurt en morgen natuurlijk weer andermans tanden....
maar deze week maar 4 dagen...
voordeel als je in Duitsland werkt is * Karfreitag* 
iedereen vrij ;)

Ik wens jullie een gezonde week,
over droog en zonnig zullen we het maar niet hebben :0

Liefs Sis

15 opmerkingen:

  1. Je schiet vast lekker op met je Jane.
    Gezellig weer zo'n bee met mooie werken. Kan idd zat slechter!
    Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een discipline om iedere dag een DJ blokje te quilten! Goed hoor! Je laat weer mooie dingen zie. Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ich freue mich auf Fotos und auch darauf, wie Du die Handschuhe findest.

    Nana

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Mooie quilts op de Bee en je handschoenen zijn vast super! Fijne werkweek!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hallo Sis!
    Da bin ich auch mal gespannt, wie du die Handschuhe findest. Und ide Blöcke sehen toll aus!
    LG, Rike

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk, dat Marjo aan Leannes House bezig is! De top van Marianne is erg mooi!
    Ik ben erg benieuwd hoe de handschoenen bevallen... ook dit boompje zal weer mooi worden. Ik ben benieuwd welk quiltwerk je gaat doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat gezellig weer zo'n bee...
    en Marrianne....WAAUW......wat is dit ook weer mooi !
    De gezellige Leannes House....
    En dan jij knapperd zo handig met de naaimachine..tikkie ( gezond) jaloers....;0)
    Fijne dag....
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Maar dat geheime cadeautje van jou mag er ook wezen :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Leuk die Bee,
    ik wil ook nog een keer een 'blommem' (hexagonnen) quilt maken hoor, zo mooi!
    Succes met Jane!!

    Groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nee, over het weer hoeven we het niet te hebben, maar ik denk altijd maar zo: er zijn ergere dingen nietwaar?
    Altijd leuk om - buiten andermans tanden - eens andermans quilts te zien. Goed voor de inspiratie en er gaat niets boven samen kletsen tijdens het "werk".

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Geef mijn complimenten maar door aan Marianne, Sis, want ik vind haar quilttop een plaatje geworden! Ik heb er ook met verbazing naar gekeken, want het middenstuk is precies hetzelfde als van de Auntie Green's Garden, waar ik aan ga beginnen. Van wie is dit mooie boek?
    De Leanne's House is ook erg mooi aan het worden, net als de perfecte achterkant van jouw Kerstquiltje! En wat een intrigerend model handschoenen...
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Mooi, mooi! En wat een bijzondere handschoenen, die kende ik nog niet, ben benieuwd wat je ervan vindt. Alvast fijne vrije dagen toegewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. De top van Marianne komt mij wel heel bekend voor. Zou eigenlijk wel graag willen weten waar ze de randstof gekocht heeft want ik ben nl. met die quilt aan het maken die ooit in de Mania heeft gestaan. Wat is dat heerlijk werken achter die naaimachine en ik ben heel benieuwd hoe het werkt met die handschoenen. Ik wens je een heel fijn weekend toe met die extra dag dat heeft weer zo z'n voordelen aan werken over de grens.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Zo handig die handschoenen zonder vingertopjes hier en daar...mmm onthouden. Leuk al die mooie werkjes. En ik vind het knap dat je iedere dag een blokje quilt. Voor je het weet ben je klaar;)
    Groetjes
    Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Die tante sara is werkelijk een plaatje en de andere projecten ook. Ben jij trouwens nog bezig aan jouw mandjes quilt? Heb geen updates meer gezien ;-)

    BeantwoordenVerwijderen