zondag 22 maart 2015

Heerlijk weekje....


Ik ben met mijn moeder een weekje ertussen uit gewipt....


Kan het * hollandser * ?!
Deze foto is opgenomen in Veere....

We hadden tijd voor elkaar :


Jullie zien, er werden goede *gesprekken* gevoerd ;)

De eerste paar dagen hadden we heerlijk weer :


Dus lekker in de strandtentjes gezeten....

Natuurlijk was er ook tijd voor quilterigs...


Onze gastvrouw heeft echt aan alles gedacht, want dit binnenterasje ligt aan de stoep midden in het dorp,
dus moet er een hekje zijn voor kinderen en honden !
Goed bedacht, toch ?!

Zij gaf ook nog de tip dat er in Heinkenszand een quiltwinkel ligt. Ik vond het s'avonds een briefje met adres en openingstijden, wat een service !

Dus daar zijn we gaan kijken

 
 Leuke winkel met een zeer verlijdelijke tas :


 Gelukkig kon ik het patroon kopen !
Hoe ik deze vouwtechniek in elkaar moet krijgen ????
Dat weet ik nog niet, volgens mij moet manlief daar eens naar kijken...want die is niet blond ;0

Natuurlijk zijn we ook naar Marcha, de Quiltster gegaan....
Daar zag ik een mooie Gossip hangen, gequilt door Elly Prins.
Beviel mij erg goed !


Hij mocht gelukkig op de foto.

Zo gemotiveerd ben ik natuurlijk in de avonduurtjes aan de slag gegaan :


Weer een stukje af van de Gossip...

Het kransje van april, daar werd ook aan gewerkt :


Ook * hollandsch* ...

Zoals jullie op een eerdere foto al zagen is Jane ook mee gegaan  naar Zeeland :


Dit stuk heb ik inmiddels met de hand gequilt, niet echt goed te zien, maar het motiveerd mij... ;-)

Eenmaal weer thuis, na de nodige opruimwerkjes, wilde ik het Pinterestboompje sandwichen....
om me dan te realiseeren dat de rondjes alleen geplakt waren...
Blond, ik zei het al ;))


Heb toen besloten dat ik dat met Sjors ( naaimachine )  ga doen.
Applicatiesteekje gekozen, Monofil erin en gaan met die banaan !
Wie had dat gedacht dat ik het ooit nog eens zo leuk zou vinden om daarmee te werken ! 
Aangemoedigd door NaNa en Editha Sitar, die doen ook veel met de naaimachine...

Maar, aan alle relaxtijden komt een einde :


Dus morgen weer lekker aan de slag met andermans tanden !

Ik wens jullie een fijne, gezonde week 

Liefs Sis


26 opmerkingen:

  1. Wat een heerlijk weekje uit samen met je moeder!
    En zo lekker een hoop dingen kunnen doen quilterigs en toeristisch.

    Succes verder met Jane!

    Groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk zo'n weekje quilten en quality time met je moeder!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heerlijk Sis om dat zo met je moeder te kunnen delen, en Zeeland is fantastisch, die frisse wind, de verten, de zon, nergens zo mooie luchten als daar.Werk ze van de week!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat leest dit gezelig...wat zullen jullie hebben genoten.....
    Werk ze van de week !!..;0)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hihi, so liegt Imo auch immer da.

    Das ist ein Post voller Sis-Bilder... toll.

    Nana

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Sis,
    das sieht ja nach ein paar wunderschönen Tagen aus! Und dann noch so produktiv. Deinem Hund hat es ja richtig gut gefallen! *gg* Und die Tasche ist mehr als genial!
    LG, Rike

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Dat ziet er wel super gezellig uit, zo samen met je moeder en dan ook nog lekker quilten. Hoop dat je nog lekker kunt nagenieten

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een gezellig weekje was het Sis, zo te lezen. Fijn met jouw moeder op stap. En toch ook lekker met de hobby bezig kunnen zijn. En dat alles in het heerlijke Zeeland. Wat wil je nog meer?!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dit is zo belangrijk, tijd voor elkaar! Nu kun je er weer helemaal tegenaan! Prachtig quiltwerk, trouwens!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat heerlijk een weekje met je moeder, enig! En fijn dat jullie ook van dat mooie weer hadden, dat maakt het helemaal geweldig. Die eerste quiltwinkel kende ik nog niet, maar die van Marcha wel, altijd gezellig daar en mooie stoffen. Wat een giga-project zeg, je DJ. Heel bijzonder. Fijne week toegewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Heerlijk dat je dit mag beleven met je moeder! Lekker bijpraten en tijd voor elkaar. Steekje doen en uitrusten. Super gepland!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Zon, zee en zand..... m'n liefje wat wil je nog meer!! Fijn met je Mams en je dierbare viervoeter. Op de foto moest ik drie keer kijken voor ik zag dat-ie op de Jane aan je voeten lag. Je Pinterestboompje intrigeert mij mateloos; jouw eigenste vond ik al superleuk!! Werk ze verder.
    Groet, Rya

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Heerlijk beiden de accu effe kunnen opladen. Goed zo !!!
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een heerlijk weekje en ook mét zon. Lekker volop tijd voor elkaar. Veere is een prachtig stadje, ben er slechts een keer geweest, maar ik wil nog eens terug. Succes deze week.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ha dom blondje! :-)
    De rondjes alleen geplakt.... grappig dat je dat vergeten was, maar dat kan de beste overkomen niet?
    Jullie hebben een heerlijke week gehad, samen met het zwarte gevaar. Die ligt daar maar op je Jane uit te rusten alsof het niks is.
    Leuk dat je ook nog quiltwinkels bezocht heb. Bij Marcha is het heerlijk snuffelen, want ze verkoopt zulke mooie stoffen.
    Nog maar lekker nagenieten van de goede gesprekken.
    Groetjes,
    Floor, dom grijsje :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat gezellig zo met jullie drietjes, jullie hebben zichtbaar genoten!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heerlijk zeg, zo'n tussendoor-weekje samen met je mam! En dan ook nog eens mooi weer, een fijn huisje en als kers op de taart de quiltwinkels... daarvan krijg je beslist inspiratie! En nu lekker nagenieten, ook al moet je weer aan het werk.
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  18. En ..... hoe was het met die andermanstanden??? Doet me denke aan járen geleden, nog niet getrouwd, wel student. Chago had voor zijn studie tanden en kiezen nodig om op te proefboren. Dus ..... ben ik aan het verzamelen geslagen, getrokken elementen, op een plat van het dak boven mijn kamer in Nijmegen alles zitten schoonkrabben .... in een potje .... en er een sinterklaassurprise van gemaakt!
    Dan zie ik nu toch liever die enige foto van jou met je DJ. Wat een zegen, zo'n weekje met je moeder!!!!
    Prachtig quiltwerk van Elly Prins.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat heerlijk dat jullie samen zo genoten hebben en wat ben je met leuke dingen bezig. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Een leuk verslag van volgens mij een heerlijk weekje. Gezellig om een paar dagen met jou moeder op pad te gaan lekker even de tijd en ruimte hebben om bij te praten. Dat kan een mens ook wel eens goed deon.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Leuk om het verhaal te lezen en de bijbehorende foto's te zien. Het ziet er uit of jullie lekker genoten hebben! Leuk, dat er nog een foto van omi op je blog mocht! Je hebt weer leuke dingen gekocht! Xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Heerlijk zo'n weekje ertussen uit, gezellig blogje.
    Quilt groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een heerlijke week heb je gehad zo samen met mams! Lekker veel frisse lucht opgesnoven en lapjes gescoord, het kon niet beter!
    lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Wat heerlijk om met je moeder even er op uit te gaan. En meteen een paar leuke quilt adressen gaan bezoeken, dat is toch geweldig! Oh, je zwart/witte quilt ziet er zo geweldig mooi uit!
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Het is te zien dat jullie het heerlijk hebben gehad. Leuk verslag! Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Gezellig zo'n weekje er tussen uit ! Wat wordt je Sjaantje moooooi, succes met quilten.

    Fijne zondag Hennie.

    BeantwoordenVerwijderen