zondag 1 maart 2015

Een affo en een kistje .....


Vandaag kon ik aan mijn moedertje het bunzlauquiltje geven


Ze vind het niet fijn om met haar koppie op internet te staan... maar zo mocht het ;-)

Ik laat jullie nog even het labeltje zien :


Dat gaf nog eens mooi de gelegenheid om nog een paperpiecing-kopje te maken.
Zo leuk om te doen ....

De quilt die al jaren bij mijn moeder aan de muur hing, mag nu effe bij ons logeren.
Ik heb hem in de gang opgehangen:


Verder was ik van plan iets met de vlinders te doen die ik van Editha kreeg, ik dacht aan een kussen ofzo....
Maar het kwam anders....
Manlief komt uit de garage, die ruimt hij op het moment op,
en vraagt : kan jij hier iets mee ?


Hmmmm, nog niet zo een gek idee.
Hij wil hem wel schoonmaken en schilderen voor mij....


Dus Annie Sloan komt weer om de hoek ;-)

Het word een quilt-kistje,
word nog verder vervolgd !

Alles ermee te maken hebben de vlinders van Editha Sitar, want neeeeee, die worden nu dus geen kussen ;)


Ik heb ze op deze manier samengevoegd,
tijdens het ontbijt opgehangen om met manlief over het te quilten patroon te denken....


Natuurlijk moet dit zwarte mormel weer lekker ertussen gaan zitten.... kijk hem onschuldig kijken....

Enfin, plan werd verder vevolgd :


Ik heb deze week de mallen van Laundry Baskets ontvangen,
daar moest iets mee gebeuren !
Er is iets mee gebeurd :0


Hier zien jullie de eerste stukjes die ik gequilt heb met Sjors.
Hoe dit verder met het kiste word samengevoegd, dat volgt wel in een volgend blokje !
Oh ja, de vlinders heb ik met Sjors ( naaimachine ) geappliqueerd. Monofil garen heb ik ervoor gebruikt, dat zie je niet zo ;-))
Gaat in princiepe goed, is wel wennen als je gewend bent om alles met de hand te appliqueren. Maar ik wilde het toch eens proberen ! Valt niet tegen....

Zo nu stop ik met mijn verhaaltje , want morgen is het weer tijd voor andermans tanden.
Natuurlijk zou ik TE graag doorgaan met mijn gequilt, evt. morgen avond nog een uurtje ...

Ik wens jullie een fijne, gezonde week

Liefs Sis

21 opmerkingen:

  1. Mooi kleurt de quilt bij de bank! En prachtig doorgequilt de quilt met je ome jano! Ach we mogen ze morgen weer gaan verdienen:)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gezellig Sis, werkze maar weer deze week
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ohh Sis, wat zal je mams er blij mee zijn, het ziet er prachtig uit en zo gezellig boven de bank!
    Mooi gequilt ook!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een mooie quilt voor moeders. En je vlinders zijn ook mooi. Goed gelukt. Ben benieuwd naar het vervolg.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Want hangt je Bunzaluquiltje mooi bij mams! Daar zal ze vast heel blij mee zijn! En je quiltwerk is gewoon formidabel! Ben benieuwd wat je met het kistje gaat doen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Sie Wandquilts sehen echt toll aus! Was machst du mit der Kiste? Ich habe auch solche Kisten und sie sind ungemein praktisch!
    LG, Rike

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat hangt het quiltje enig bij je moeder boven de bank. Perfect qua kleur......alleen het kussen op de bank, die matched meer bij de oude quilt die er hing. Heb je nog restjes?
    Ik bewonder je mooie machinale quiltwerk, als ik daar naar kijk moet ik eens diep zuchten en bedenk ik me dat ik nog heel hard moet oefenen...........
    Leuk project ben je weer aan het doen met je kist en vlinders....ben benieuwd!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Megaschön die Quilts von Dir, aber das kenne ich nicht anders.

    Nana

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Het quiltje hangt mooi bij je moeder. Ze zal er met plezier naar kijken.
    Ik ben benieuwd wat je met het kistje gaat doen. Laat je ons niet te lang wachten?
    Fijne week.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk hoor dat quiltje bij je moeder, wat zal ze daar blij mee zijn. En ik ben benieuwd hoe het met je kistje verder gaat. Super mooi die vlinders

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Denk dat mams nog effe is blijven staan genieten :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Staat er mooi daar aan de muur bij je moeder dat leuke quiltje!
    Past goed bij de bank. Dat vlinderquiltje heb je heel gedurfd doorgequilt, prachtig!
    Een kistje weggooien??? Natuurlijk niet daar kunnen toch lapjes in!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtige quilt die je voor je moeder hebt gemaakt, en het blauw is al net zo mooi.
    Geweldig het kistje wat uit de garage kwam, kunnen wij handwerksters altijd gebruiken!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Indrukwekkend, het quiltwerk in het Bunzlau-quiltje voor je moeder! En het is echt goed gelukt, het machinaal appliceren van Edyta's vlindertjes. Nu ben ik natuurlijk wel benieuwd hoe het verder gaat met het kastje...
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtig quiltwerk zie ik hier allemaal, knap hoor. En ook nog machinaal appliceren, ik ben helemaal niet zo handig met de naaimachine, dus ben daar erg van onder de indruk. Wat zal je moeder blij zijn met het quiltje, het heeft een mooie plek gekregen!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Supermooi quiltje voor je mam

    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  17. je moeder zal vaak zo staan te kijken, want het is een prachtige quilt. De quilt die je weer mee naar huis nam ook. Leuke vlinders. Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een prachtige quilt is dat geworden. zelf ben ik ook met de blokken bezig inderdaad heel leuk om te doen.
    Het quiltwerk wat je met Sjors hebt gemaakt doe ik je nog niet na. Misschien eens met mijn eigen Sjors aan het oefenen te gaan. De vlinders stralen dat wordt vast een mooie quilt.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik zou wel willen dat Sjors eens bij mij langs kwam ...... Prachtig Sis, dat patroon tussen de vlinders. Ik denk dat zwarte mormel van jou (ik vind hem geweldig!) die vlindertjes wel heel erg gezellig vindt.
    Dat is ook een mooie quilt zeg, die bij je moeder hing! En ze zal wel in haar sas zijn met haar nieuwe quiltje. Echt leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat gaat het machine quilten je goed af!!!! Er komen zoveel mooie dingen voorbij zetten....
    Ik ga maar weer eens oefenen.
    Groetjes,
    Francella

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Mooi gequilt met de machine!! Ik vind hem erg leuk geworden. Je kistje ziet er nu al gezellig uit. Komen de vlinders in de binnenkant of aan de buitenkant....ja ik weet het je schrijft dat je dat zal vertellen. Ik ben alleen maar nieuwsgierig;)
    Groetjes
    Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen