zondag 22 februari 2015

Veel quilterigs


was er weer dit weekend ;-)

Het begon met een onverwacht vlopje op vrijdag....
 Dat was in zoverre quilterig alsdat ik twee siernaalden cadeau kreeg van Beate :


Beate was ook aanwezig op de wholeclothcursus in januari.
Zij maakt met haar zus allerlei mooie dingetjes uit glas,
nutteloos, maar mooi, noemt ze het zelf ;-)
Nou, ik ben er blij mee dat ze vanaf nu mijn speldenkussens sieren en ik een tastbare herinnering heb !

Op zaterdag mocht ik Pauline en Jaqueline ontvangen :

 
Wij hebben elkaar afgelopen jaar toevallig op het Quiltfestival in Wilwerwitz ontmoet.
Pauline wilde graag haar batiksstofjes verkopen, dat wederom heeft Juud afgelopen herfst verteld op haar blog....

Nog vragen ?! ;-))
Zo klein kan de quiltwereld zijn....

Ik ben dus nu in het bezit van batiks, die ik nog niet had en aan het sparen ben....


Ben er blij mee en het is altijd leuk quiltsters in mijn kamertje te ontmoeten en elkaars *productie* te zien.
Je steek er steeds iets van op !

De foto's zijn niet zo goed gelukt van hun werkjes :





Maar dat mag de pret niet drukken.

We hebben gezellie liggen babbelen en quilten, kan zat slechter, zo een zaterdag ;-)
Meiden, bedankt voor jullie gezelligheid.

Vandaag, zondag dus, eerst even met mijn vierpotige stinkerd gelopen...
toen kreeg ik het toch op mijn heupen,
ik wil het quiltwerk van het bunzlauquiltje afhebben...
vandaag...
allles...
moet lukken....
dat was de gedachte...


Verstand op null en quilten maar.

Wat nou leuk is ????
Het is gelukt :


Het doorpitten met Sjors is klaar !
Mee happy...

Op het moment dat ik dit schrijf is het quiltje in de wasmaschine,
want...
nou ga ik het nog opspannen ook nog !

Hah, ik kijk gewoon niet op de klok.
Duim effe voor mij dat de kleuren niet uitlopen....

Tot snel

Liefs Sis

17 opmerkingen:

  1. Mooie quilts bracht je visite mee om te showen! Je bunzlau is prachtig geworden, complimenten hoor. Ik hoop dat ie goed uit de wasmachine is gekomen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ich hab auch Post bekommen. :)
    Und auch wenn ich Holländisch nicht so gut verstehe, die Quilts sehen echt toll aus.
    LG, Rike

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Tolle Quilts zeigst Du hier und Dein Regal finde ich superschön.

    Nana

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat gezellig altijd, andere quiltsters op bezoek! En dan een show and tell, heerlijk. Je Bunzlau quiltje is heel mooi geworden, top!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja wat een giller! Dat Pauline en Jacqueline dan ineens bij jou zijn. Super gezellig! Het zijn ook twee leuke vrolijke meiden, ik geloof direct dat het gezellig was. Zo zie je maar waar het opruimen van een kast allemaal teweeg kan brengen. Veel plezier van je batikken en een hele fijne week.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. He kan inderdaad zat slechter, haha. Lekker quilterig weekend.
    Mooi die mandjesquilt. Van Jacqueline zeker?
    En je Bunzlauquiltje is een schatje. De kleuren zijn vast niet doorgelopen. Heb je wel colorcatchers in huis voor de zekerheid?
    Fijne week! x

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Gezelligheid ten top!! Stinkt Chippy nog steeds? Dikke knuffel!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gezellige blogpost over heerlijk quilterige dingen en ontmoetingen! De werkjes van de quiltende dames zijn echt mooi, en je Bunzlau quiltje is een beauty geworden! En die lieve stinkerd maakt je weekend natuurlijk wel compleet...
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige quilt heb je gemaakt en wat een mooie spelden heb je gekregen. De quilts van de dames zijn vreselijk mooi. Leuke ontmoeting heb je gehad.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ziet er oergezellig uit daar in je kamer. Met die mooie quilts van vriendinnen en al je batik lapjes. Daar ben ik ook gek op!
    Wat is dat quiltwerk prachtig geworden Sis!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een prachtig quiltwerk en een mooie quilt heb je gemaakt!
    Leuke spelden heb je gekregen.

    groetjes,
    Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Een gezellig blogje en een prachtig blauw quiltje.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Alles goed gebleven na de wasbeurt?
    Jammer... ik heb na mijn 'regenboogquilt' al het batik weggegeven. Nou ja, degene die het kreeg was er ook heel blij mee. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Een hoop moois te zien...en ik zag je twee siernaalden zoals je schrijft. Nou kreeg ik van een Amerikaanse vriendin volgens mij eenzelfde naald (zie hier: http://coloursandfabrics.blogspot.nl/search/label/pine%20cone%20pals ) maar die is om je stof verder onder je naaimachine voetje door te duwen als je er zo niet meer bij kan. Ik weet niet precies de naam. Vroeger gebruikte ik bv een tornmesje, maar nu heb ik daarvoor die dikke zelfgemaakte mooie naald. Super nuttig vind ik!! Zouden die naalden die je kreeg niet daarvoor zijn?!!

    BeantwoordenVerwijderen