zondag 8 februari 2015

Kleine affo's....


in de loop van de week werd hier verder gewerkt aan verschillende projecten.
Het kleine speldenkussen van Editha Sitar is af,
wij kregen het tijdens de workshop :


Het siert nu mijn bakje wat altijd beneden staat voor het handquilten.

By the way... handquilten... ik heb inmiddels 14 blokjes van de Baby-Jane doorgequilt.
Ben nu aan de eerste driehoekjes beland, mooie gelegenheid om jullie te laten zien wat verder de bedoeling is :


Effe goed kijken.... ja... gezien... er komt op iedere punt van van de driehoekjes een jojo te *zitten*.
Maar die ga ik er pas opzetten als de schulprand ook af is.... dus dat duurt nog wel effe ;)

Gisteren heb ik mijn eerste wholecloth op de machine afgemaakt. Ben er op de cursus van NaNa mee begonnen, dacht eerst, het word toch maar een broddellapje !
Maar toen kreeg ik ze op mijn muts...want dat stadium zijn we toch gepasseerd, vond de strenge juf :0
Oke oke, ik maak het echt af...


Om het geheel zo mooi plat te krijgen heb ik hem na het quilten en wassen opgespeld :


Na een nachtje was hij al droog en toen wilde ik *effe* de binding aanzetten....
Een smalle binding...dat wilde ik...met zo een mooi hoekpunt...dat wilde ik....
Nou vergeet het maar, als de binding erg small is, krijg je hem niet ZO gekeerd op de hoek :


Tenminste ...ik dus niet...
Op fb zei ik het al, toen ik de binding weer compleet eraf heb moeten halen was ik niet op mijn best gehumeurd ;-)
Mijn opsomming van woorden zijn niet geschikt voor een *net* blogje ;))
Eind goed, al goed het zit erop en mijn eerste wholecloth is een feit !

Nu word het toch echt eens tijd het bunzlau-quiltje af te maken, dus heb ik Sjors met het blauwe garen voorzien.
Zo voorbereid kan je *effe* een half uurtje erachter kruipen en wat quilten, dat is het toch op een gegeven moment af...


Vanochtend zijn wij ( mijn moeder en manlief en ikke ) naar een mooie oude boerderij geweest. Het heet 'Gut Heppscheid'
ze kweken daar biologische groenten. In dienst hebben ze mensen met een beperking, super project !

Er is een mooie schuur en daar was vandaag een handwerkmarkt, eventjes gaan kijken en ja, toen ging het fout ;-)



Deze leukerd is aan mijn vingers blijven plakken,
ben er blij mee...
want hij is met liefde gemaakt, dat weet ik zeker...
Ik ken diegene die hem heeft gemaakt en zij wederom was blij dat ik hem kocht...
Een win-win-situatie, toch ?!

Genoeg verteld voor vandaag...
oh ja, het is alweer februari :-)
Tijd voor het acufactum-kransje :


Lieve lezers, bedankt voor het trouwe langskomen op mijn blog.

Ik wens jullie een gezonde, tandpijnloze week toe.
Maar vergeet niet : support your lokal dentist ;-)

Liefs Sis

19 opmerkingen:

  1. Liebe Sis,
    Dein Wholecloth ist soooo schön! Kein Wunder, dass du so oft noch an den Kurs gedacht hast. ;) war aber auch schön mit euch. Und dein Nadelkissen,die Tasche und die Schneeglöckchen sind total schön - naja und das ich deinen Dear Jane einfach nur mega geil finde, hast du in Ilhorn glaube ich zu genüge gehört. ;P einfach DER Hammer!
    Glg, Rike

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Prachtig kussentje met vlinder! Heel goed dat je het "brodel-lapje"toch hebt afgemaakt.
    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Oh wat wordt je Jane mooi! En je quiltwerkstuk vind ik geweldig, zo mooi. Leuke tas heb je gescoord. Groetjes, Brigitta

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wauw in het kwadraat! Het ziet er allemaal prachtig uit! Goede week gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beeldig dat tasje. Natuurlijk laat je zoiets niet liggen :-)
    Die jojo's staan erg leuk op je Jane. Grappig en origineel bedacht.
    De binding er op deze manier aanzetten heb ik nog nooit gedaan. Lijkt me niet zo makkelijk eigenlijk.
    Zelf doe ik altijd eerst de zijkanten en daarna de onder- en bovenkant, dus in 4 stukken. Wordt ook netjes hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Een echt lief en mooi tasje heb je gescoord..daar kan je er toch nooit genoeg van hebben!
    En wb je Jane, een leuk idee de yoyo's op de punten. goed idee. Straks ga ik ook 'even' naar mijn local dentist..wens mij sterkte...

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Toch goed dat je dat "broddellapje" afgemaakt hebt. Heel mooi!
    Jane met jojo's afgewerkt is ook weer eens iets anders en dat tasje is helemaal top!
    Goed bezig daar in het zuiden van het land.
    Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel erg mooi geworden je wholecloth! Ik maak ook het liefst smalle bindings. Vraag me af hoe je de binding erop hebt gestikt, ik stik behoorlijk ver door en vouw dan de binding in de hoek waarna ik zover mogelijk tegen de vouw weer begin met stikken. Dan kan je de binding keurig omslaan, het is wel een kwestie van 'oefening baart kunst' bij mij gaat het ook steeds beter........
    Je hebt een enige tas gevonden, altijd leuk als zo'n mooi gemaakte tas een goede eigenaar krijgt die het werk kan waarderen.
    Happy Stitching!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je speldenkussen vind ik schattig! Leuk idee om yoyo's op je DJ te maken...straks...als de schulprand af is :)
    En je wholecloth is zó mooi! Natuurlijk ben je het broddelstadium al lang voorbij, daar had juf Nana helemaal gelijk in!!
    En dat tasje.... mmmmmmm, prachtig gewoon!
    Enne deze week ga ik sowieso nog even naar mijn tandarts, gewoon voor de halfjaarlijkse controle! xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Je tas is helemaal geweldig! Super leuk gevonden en snap ik reuze goed dat die wel aan je vingers MOEST blijven hangen. Je quiltwerk is ook super goed gelukt! Knap hoor. Fijne week

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ons speldenkussen is een mooie herinnering aan een hele leuke dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat is dat quiltwerk mooi geworden !! Je speldenkussen is een dotje en succes met je volgende borduurwerkje.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi hoor, die wholecloth! Ligt er meer van dit soort werk in het verschiet?
    En je hebt je Edyta speldenkussen af! Hij is leuk geworden! Veel plezier met alle andere projecten!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Hij is echt indrukwekkend geworden, je wholecloth (ondanks die %$#&!! binding). O ja... dat speldenkussentje... dat is waar ook! Alleen nog even in elkaar naaien, want het is wel een dotje! En geweldig leuk, die tas, die je hebt gekocht. Die local dentist hier heb ik zeker gesupport, 2 weken geleden, niet geheel vrijwillig, maar ik heb hem toch zeker blij gemaakt (en hij mij uiteindelijk ook, al was bezoek niet echt feestelijk). Fijne week nog verder en groetjes van Ageeth. p.s.: Nog vergeten te zeggen, dat ik de yoyo's in Jane super vind!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Om met dat laatste te beginnen: dat doe ik al bijna 49 jaar, mijn 'local' dentist supporten, haha!!! Die dentist staat nu weer in de keuken iets vreselijk lekkers uit te proberen. Het ruikt tenminste om te watertanden. Trouwens, hij moet op de tijd letten: hij moet zo naar de tandarts!
    Nu naar de rest. De vlinder-speldenkussen vind ik enig en je eerste wholecloth vind ik helemaal geweldig!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik wil iedereen supporten behalve mijn tandarts. Sorry maar ik denk dat ik niet de enige ben. De tas die je gekocht heb is echt heel lief en mooi en zo te zien heb ik dezelfde Sjors als jij maar dat voetje heb ik nog nooit gebruikt. Moet er dus wat vaker mee aan de slag.
    Fijne week.
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Was soll ich zu alledem sagen? Hier zeigst Du eine Arbeit nach der anderen und jede ist schöner als die andere.

    Nana

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat een prachtig speldenkussen, de andere werken die je laat zien zien er ook super uit !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wauwwwww wat heb je dat machinequilten mooi gedaan! Ik ben stiekum wel een beetje jaloers hoor. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen