zondag 4 januari 2015

De eerste projecten van 2015....


 Zoals hier onder, mijn grote vriend *Cooper*


 uit het caravanraam tuurt....
Zo kijk ik uit naar de leuke dingen begin 2015

Om te beginnen het sandwichen en doorquilten van mijn Baby Jane.
Zoals altijd vette steun van quiltvriendin Marianne ;-)
 

Ik ben begonnen met doorquilten,
heb besloten om de Jane niet met Sjors ( naaimachine ) door te pitten,
maar het word een echt hand-project !
 


De eerste 3 blokjes zijn een feit :-)

Verder gaat dit borduurproject mij door het jaar begeleiden
 

Het streven is om iedere maand een kransje te borduren,
heerlijk om te doen.
vervolgens worden ze in deze kalender geplakt:


Heb de borduurring er even in gelegt voor het idee ;))

Afgelopen jaar heb ik het Pinterestboompje gemaakt...
nooit maak ik een project 2 keer...
maar nu ben ik voor de bijl gegaan...
mijn eerste quiltje op bestelling :0
Ik mag met deze stofjes werken :
 

 Zeer klassieke Westfalenstofjes, 
ik heb ervoor gekozen om het quiltje in zijn geheel op het scheurvlies te tekenen.
Dan kan er niets fout gaan, wat de pasvorm aangaat...tenminste dat hoop ik dan ;)


 Ik houd jullie op de hoogte !

 Project nummer 4 is het afwerken van het Bunzlau-quiltje,
komt goed hoor...
Sjors is er al wel weer klaar voor ;-)
 

De naaimachine hieronder op de foto is van mijn overleden vriendin. Ik heb het er al eens over gehad, hij deed het niet meer en was door twee winkels al opgegeven.
Mijn laatste poging was een winkel in Aken, ik heb er 1 ( ! ) jaar op gewacht...
Maar hij doet het weer !!!
Dus hij woont nu ook in de hobbykamer, naast zijn grote broer. Ik weet nog hoe blij mijn vriendin was toen ze hem gekocht had. Haar man was erg blij toen hij hoorde dat ik hem weer in gebruik kan nemen.
 

Al dat leuks is voor in de avonduurtjes....
want morgen draait het eerst weer om andermans tanden ;)

Dus ik wens jullie een gezonde week toe 

Liefs Sis 

 

20 opmerkingen:

  1. Ich bin immer begeistert von den Sachen die Du zeigst!

    Nana

    BeantwoordenVerwijderen
  2. euhhh..ik ben wel stikjaloers ;0) op je jane hoor !!!ben benieuwd hoever ik DIT jaar kom !!..haha
    Leuke projecten ook weer...
    Geniet maar lekker!!!
    Fijne avond !!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Veel leuke plannen! Veel plezier met alles en ik kom geregeld even kijken! Morgen begint het voor mij ook weer... Alleen nog maar in de avonduren leuke dingen en voor de rest is het gewoon weer werk. Het hoort erbij...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Een schoon, fris jaar met mooie projecten in het vooruitzicht. Dat het naast deze projecten ook een rustig jaar voor jullie mag worden! Geniet van het quilten van je Jane! Ze wordt/is prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat fijn dat de naaimachine van je vriendin weer gemaakt is! Borduurproject ziet er leuk uit.
    En quilts op bestelling? Hmmm dat is een leuke optie ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. En nou word je Jane met ieder steekje nog mooier !!!
    Woensdag weer onze 1e bee in 2015 ,ben benieuwd naar je steekjes :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Mooi, je Jane!! En wat fijn dat je de maaimachine van je vriendin weer kunt gebruiken; zo dierbaar!
    Geniet van je kransjes. Wat leuk zo'n kalender!
    Groetjes, Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk om je DJ met de hand door te quilten.
    Mooie projecten en leuke afwisseling in combi met borduren.
    Ik vind kransjes borduren ook zo leuk.
    Leuk om ze in een kalender te doen.

    groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Jouw Dear Jane ziet er goed uit. Je bent nog wel even bezig. Ik ben helemaal weg van die Westfalenstofjes. Toen ik afgelopen zomer in Duitsland met vakantie was heb ik ook zulke leuke stofjes gezien van Duitse fabrikaat. Bijzonder. Ik ben benieuwd naar het resultaat.
    Groet, Dientje (dientjes.blogspot.nl)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. De blokjes die je nu hebt doorgequilt zien er goed uit! Hiervoor ook weer als deadline het einde van het jaar?
    Leuk hoor dat Pinterestboompje. Ik blijf je volgen! Fijne dag!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Je Dear Jane ziet er al heel goed uit, je energie spat er vanaf . Je borduurtjes zijn heel apart ben benieuwd naar de volgende!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat fijn dat de naaimachine van je vriendin het weer doet, wel lang wachten, maar dan heb je ook wat.
    Mooie lapjes voor je eerste "opdracht-quilt".
    Jane die helemaal met de hand wordt doorgequilt, een hoop werk natuurlijk, maar dat wordt wel super mooi en past echt bij de Jane.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je Dear Jane wordt prachtig!! Wat zul je trots zijn als hij/zij af is :) En Cooper..., als hij eens wist wat hem allemaal al voor leuke dingen te wachten staat in dit nieuwe jaar! Dikke kus

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat goed van je, Sis, om je baby Jane met de hand te gaan doorquilten! Maar wel een heel mooie keuze, want deze quilt verdient dat echt. En je eerste nieuwe projecten zijn ook al weer mooi op gang gekomen, zoals die schattige borduurtje. Heerlijk, dat de naaimachine weer werkt en in ere kon worden hersteld.
    Fijne eerste werkweek en groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Leuke projecten om het jaar mee in te luiden Sis en de eerste blokjes zien er veelbelovend uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  16. oh de dj met de hand quilten het is zo jammer dat die van mij al klaar is was zo leuk om te doen ik heb er vier maanden overgedaan. eerst de sashings en toen alle blokken . geniet er maar van hij wordt prachtig.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een heerlijke projecten 2015 staan er op jouw lijstje! De top van de DJ helemaal af, petje af, ik moet nog een eindje.....

    BeantwoordenVerwijderen
  18. En zo komt mam steeds weer terug hihi.

    Genoeg te doen dus dit jaar :) Ben heel benieuwd naar het eindresultaat van de kalender, leuk idee!

    En wat fijn dat de naaimachine het weer doet!!


    Liefs, Nadine

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ik mag die Sjors wel! Dat lijkt me een kanjer. Maar wat fijn dat de machine van je overleden vriendin het weer doet. Kostbaar!
    Goeie keus hoor Sis, om je DJ met de hand door te quilten. Voor zo'n quilt geeft dat toch het mooiste effect.
    Sterkte met al die andermanstanden, haha! Ik weet een beetje wat het is .......

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wauw, wat wordt je zwartwitte Dear Jane mooi zeg! En het is vast een goed gevoel dat die naaimachine het (eindelijk) weer doet. Groetjes Betty.

    BeantwoordenVerwijderen