zondag 28 december 2014

Januari 2013 tot december 2014 .....


Ergens in 2012 is het begonnen....
op een Truckshow van Supergoof had ik de Dear Jane op schoot...
Toen zei ik tegen mijn 2 quiltvriendinnen :
Ik ga hem maken 
en wel in zwart / wit !
Er werden wenkbrauen opgetrokken, maar een paar dagen later fladderd dit briefje van Marianne in de bus ;-)

  
( ja Marianne, ik heb hem nog ...)

Het grote verzamelen van zwart / witte lapjes begon.
Velen van jullie hebben hier aan mee gedaan, nogmaals dank daarvoor !
Ik heb van begin af aan gezegd, dat de namen van deze lieverds op de achterkant van Baby Jane komen te staan.
Dat is gebeurd, 
zie hier de 

* Backing of fame * ;))

 
 Op de witte bloemblaadjes staan de namen,
 door mijn man geschreven
  en ik ben er nu mee bezig ze te borduren.
Jannik had het idee de Dresdenplates onder elkaar te zetten en ze in te ramen door de achtergrondstof.
Gisteren gebeurd :


Manlief gaat vanavond de resten scheurvlies verder van de top afhalen, zodat hij morgen gedubbeld kan worden ;)

Oh....
jullie willen nu ook wel de *affe voorkant* zien ???

OK, daar komt ie :


De rand die jullie eromheen zien word de schulprand....
maar ik ga haar eerst 
( met de hand, zoals ook het patchwerk ) 
doorquilten.
Ben bang dat ze anders scheef trekt, of andere narigheid.

Deze quilt heeft mij de afgelopen 2 jaar begeleid door mijn leventje... 
2014 was voor ons een zwaar jaar, ik heb het terloops al eens over gehad. Het eindigt dan ook met een donderslag, 
na 34 jaar met hart en ziel in de jeugdzorg te hebben gewerkt eindigt voor mijn man deze periode.
Laten we het maar erop houden dat het niet meer werkbaar is....
Wij gaan ( lees proberen ) met moed en hoop het nieuwe jaar tegenmoet. 

Na een heerlijk weekje met onze zoon thuis * op vakantie *
hebben we er weer zin in.

Waarom ik dit allemaal schrijf ?

Omdat ik graag wil dat het in mijn blogboek word vastgelegd.

Maar ook omdat het soms in de virtuele wereld zo lijkt als of altijd de zon schijnt....
Maar we zijn met z'n allen mensen uit vlees en bloed, die soms een zware rugzak moeten dragen.
Fijn is, dat we zelf bepalen hoe zwaar deze rugzak voor ons weegt !

Dus lieve lezers,
bedankt voor jullie lezen en reacties in 2014 !

Ik wens jullie een gezonde jaarwisseling

Liefs Sis

 

42 opmerkingen:

  1. Wow wat een hoogtepunt aan het eind van het jaar! Deadline is gehaald voor je Jane en wat is ze mooi! Ook een leuk idee die dresdenplates. Komend jaar kun je haar lekker gaan quilten. Veel succes daarmee.
    En dat dit jaar voor jou zwaar is geweest, weet ik maar al te goed. Ik vind het knap dat je met moed en hoop het nieuwe jaar in kunt gaan. Maar met M en M om je heen, weet ik dat je in goeie handen bent.en gelukkig kunnen wij appen om even te spuien ;).
    Lieve Sis, ik wens jou, Jos en Jannik een hele mooie jaarwisseling en een spetterend, gezond 2015. Ik hoop dat het jaar jullie brengt wat je ervan verwacht.
    Liefs
    Berna

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat is ie mooi geworden je Jane! Echt een plaatje waar je trots op kunt zijn en het natuurlijk ook bent.
    Leuk dat ik er ook aan "meegewerkt" heb :-)
    Nu maar wensen dat het in 2015 allemaal wat beter en leuker wordt. Je hebt het nu eenmaal vaak niet voor het zeggen.
    Ik wens jullie ook een hele fijne gezellige jaarwisseling.
    Veel succes met dubbelen en quilten.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Fijn dat je Jane af is, hij is prachtig geworden! Ik ben ook begonnen met quilten en dat valt me best een beetje tegen. Zet liever de lapjes aan elkaar:)
    Wat triest dat je man zijn baan verliest, ik hoop dat er snel rust komt nu en dat er ook weer een nieuwe uitdaging aan komt voor hem.
    Alle goeds voor jou en je gezin in het nieuwe jaar!

    Groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Sis, wat is jou Dear Jane prachtig geworden, mijn complimenten voor zo'n prachtig werkstuk. Van je zware jaar heb ik weinig mee gekregen, omdat ik je nog niet zo lang volg, maar ik hoop voor jou en je dierbaren dat het nieuwe jaar voor jullie alle goeds moge brengen en in goede gezondheid! Het is soms ook fijn om je hart te kunnen luchten, daar luisteren (lees: lezen) wij hier en proberen je een hart onder de riem te steken, met opbeurende woorden!Dikke knuffel

    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ist das ein schöner DJ!!!! Ich glaube, das ist der schönste, den ich bislang je gesehen habe!!!!

    Nana

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige Dear Jane.
    Een fijn 2015

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Je Dear Jane is prachtig! Ik zou het zelf nooit gedurfd hebben, zwart-wit, maar het resultaat is super! Wat ontzettend naar dat je man moet stoppen met z'n werk. Ik hoop dat hij snel iets vindt waarbij hij zich goed voelt. En ik wens jullie een heel veel beter 2015 toe dan 2014 voor jullie is geweest. Een goede jaarwisseling!

    Liefs,
    Sjoukje

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat wordt je Dear Jane prachtig!!! Ik zal proberen je/jullie te helpen om af en toe een stukje van je rugzak te dragen. Met z'n allen zijn we sterk!!! Dikke kus en tot gauw!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Lieve Sis,
    Wat prachtig dat je zover bent met je Jane, en ze is echt zo mooi geworden.
    Enne moed houden hoor want ergens, ergens in de toekomst zullen jullie zeggen dat de situatie van nu jullie ook iets goeds brengt.
    Dat is gewoon zo!!!!!
    heel veel liefs

    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ooooohh, mijn mond valt open, wat een prachtige quilt is het geworden. Ik wens je een beter 2015 dan dat voor jullie 2014 was. Bedenk, achter de wolken schijnt altijd de zon.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat is het zeker Sis, het leven is niet alleen maar jodelahiti, ik sta er niet van te kijken van Jos, mail je nog.Sterkte, ook voor hem.O ja, natuurlijk is je DJ mooi geworden, al zijn het niet mijn kleuren.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Prachtig je DJ.
    Ook voor jullie een fijne jaarwisseling.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Samen ,met de hulp van Jos en ideetjes van Jannik,heb je hier een prachtige quilttop om te gaan dubbelen.
    En SAMEN zal het jullie ook lukken om van 2015 iets moois te maken waar je op het einde misschien wel met een glimlach op terugkijkt.
    En wij ,spreek ook voor de andere M,zijn er gewoon voor jou.
    XXX

    BeantwoordenVerwijderen
  14. een prachtige jane! heerlijk om zien! geniet ervan!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je dear jane is mooi geworden .
    Wens je een fijn 2015 toe en hoop voor je man dat hij een fijne job kan vinden .
    Maar vooral een gezond 2015.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. WHOW..!!!!! Wat is ze mooi!!!!...en je hebt "gewoon"de top klaar...;0)))
    echt waar ik vind het *SU*P*E*R* !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    een mooie afsluiting van het jaar....een heel nieuw jaar ligt voor jullie...heb vertrouwen..er gaan vast heel onverwacht nieuwe deurtjes open.....

    dikke ZOEN voor jullie!!!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een mooi stuk Sis! Ik wens jullie veel sterkte en alle geluk voor het komende jaar!

    Kus, Nadine

    P.s. leuk dat je het briefje van mam nog hebt :)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wow, wat is je Dear Jane mooi! En zo'n leuk idee voor de achterkant, heel veel moed en plezier gewenst met quilten. Heel veel succes voor je man gewenst bij het zoeken naar een leuke baan.Ik wens jullie een goed 2015.
    Lieve groetjes, Brigitta

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Heel bijzonder de DJ in zwart-wit. Is mooi geworden, ook de achterkant.
    Wat een eind van het jaar met het verlies van de baan van je man. Velen zitten op dit moment in het verkeerde schuitje (zwager). Zelf heb ik jaren geleden zelf ervaren dat er ook nieuwe deuren worden geopend. Hopelijk gaat dat ook zo bij jullie. Veel sterkte en een heel goed 2015. Groet, Dientje

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Het is je gelukt! De Dear Jane top af. Erg mooi geworden! En wat leuk om van alle gulle geefsters achterop de naam te borduren.
    Wat naar voor jullie dat dit jaar zo heeft moeten eindigen, je man zonder werk. Ik hoop voor jullie dat 2015 veel geluk brengt, met gezondheid en hopelijk ook een nieuwe uitdagende baan.

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Sis, houd de moed erin met je gezinnetje, je weet nooit wat voor goeds het volgend jaar jullie brengt, er komt vast weer licht voor jullie,
    ik vind je dear Jane prachtin, ik kan zulke quilts niet maken ,maar als ik ooit een Dear Jane zou maken zou ik hem willen zoals deze, wat een schoonheid,
    Bep

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Lieve Sis,
    Ik wens je alle goeds voor het nieuwe jaar, dat het een mooi, gezellig en gezond jaar mag worden voor jou en allen die je lief hebt.
    Geweldig mooi je baby Jane! wat een kunstwerk. en zo snel klaar, goed van je.
    Vandaag ga ik een weer eens een punt maken, op patchwork gebied dan he!
    Veel liefs en tot in het nieuwe jaar.

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Wat een prachtige Jane!!
    Fijne jaarwisseling en een goed 2015,..

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Ik begrijp helemaal wat je bedoeld. Natuurlijk zit er achter elk gezellig blogje ook de sores waar we nu eenmaal allemaal in meer of mindere mate mee te maken krijgen. Ik maak ook elk jaar een blogboek en weeg ook steeds af wat ik nu wel en niet wil delen vooral als ik toch wil dat het wordt vastgelegd in het boek. Ik hoop dat 2015 voor jou en je gezin het jaar wordt van de nieuwe uitdagingen en dat je man die zeker zal vinden na deze moeilijke tijd. Je Jane is er echt eentje om trots op te zijn en dat in twee jaar! Knap hoor, het is een prachtige top geworden. Fijne jaarwisseling!

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Wat is je Dear Jane prachtig geworden! Voor het komende jaar hoop ik dat jullie het beter krijgen, veel geluk, werk en gezondheid gewenst. En natuurlijk hoop ik voor je dat 2015 ook een heel "quiltactief" jaar wordt !!!
    Groetjes Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  26. Inderdaad even slikken jane in zwart wit, maar wat is ze prachtig geworden. En wat een narigheid je werk kwijt raken hoop voor jullie dat er snel iets anders positiefs voor terug komt! Op naar een heel gezond en vrolijk rustig 2015.

    BeantwoordenVerwijderen
  27. Alle goeds voor 2015, je dear jane is geweldig!

    BeantwoordenVerwijderen
  28. Wow, wat is dit mooi geworden en het verhaal erachter ontroerd me.Het is afschuwelijk dat je man zijn baan kwijt is, denk er positief over. Ik zeg altijd alles heeft zijn zin. Toen ik jaren geleden (23 jaar) ziek werd viel ik ook in een zwart gat. Mijn werk was mijn hobby, dan ga je zoeken en wat gebeurt ? Ben nu al 15 jaar door toeval les aan het geven in borduurtechnieken wat mijn lust en mijn leven is.
    Dit heb ik te danken aan mijn rugprobleem waar ik mee heb leren leven, zo zie je alles heeft zijn zin. Hier ben ik nog steeds heel dankbaar voor.
    Voor jullie een heel gelukkig en gezond 2015 en maak er wat van!

    BeantwoordenVerwijderen
  29. Beste Sis,
    Wat geweldig dat je jouw Dear Jane hebt afgekregen ! Dat toont veel doorzettingsvermogen en kennis van handwerk- en naaitechnieken aan ! Gefeliciteerd !!
    Ik wens jou en je man nog veel sterkte toe en hoop dat het nieuwe jaar hem nieuwe mogelijkheden gaat bieden !
    Zelf zit ik ook regelmatig at te wegen wat ik wel/niet op mijn blog zal schrijven. Wij hebben onze zorgen ook heus wel maar ik weet dat de betrokkenen het niet leuk zouden vinden als ik over hen zou schrijven.
    Maar geloof me, 'Ieder huisje heeft zijn kruisje' geldt nog steeds. En een quiltvriendin voegde er ooit aan toe "en niemand wil er ooit met je van kruisje ruilen !"

    BeantwoordenVerwijderen
  30. Hey Sis, wat verschrikkelijk dat je man geen werk meer heeft. Maar geef de moed niet op want je weet maar nooit welke kansen hij krijgt in het Nieuwe Jaar.
    Wat is je DJ moooooiii geworden. Ik heb echt respect voor je dat je haar helemaal gemaakt hebt.....(lang geleden heb ik een kleintje gemaakt!)
    Heel byzonder in zwart/wit. Bij Marcha heb ik blokjes gezien van je en vond het echt heel mooi.
    Het label vind ik zo origineel en erg leuk dat je er de namen van je weldoeners hebt opgeborduurd.
    Sigrid ik wens je een fijne jaarwisseling toe met je gezin en een goed, gezond en hoopvol Nieuwjaar toe.
    Lieve groetjes, Heleni

    BeantwoordenVerwijderen
  31. Dat is een prachtige Dear Jane! Wat een enig idee om de achterkant zo te doen. Ik wens jullie heel veel sterkte in de komende tijd. Het is niet niets om zomaar zulk werk neer te moeten leggen, maar ik hoop dat er iets anders voor inj de plaats komt.
    In ieder geval vast een fijne jaarwisseling, en alle goeds voor 2015!

    BeantwoordenVerwijderen
  32. Je Dear Jane is prachtig geworden En toch snel gedaan aangezien het vele werk. Wat ik ook bijzonder vind is dat je "mannen" je helpen en meedenken met je hobby. Meis, jullie zijn een sterk gezin en ik wens jullie dan ook veel sterkte de komende periode.

    BeantwoordenVerwijderen
  33. Prachtig is ze geworden, Sis, je Jane in zwart-wit... heel indrukwekkend! Wat zul je hier een herinneringen bij hebben, sommige fijn, andere minder. Ik wil jou en je gezin veel moed en sterkte wensen bij de nieuwe dingen, die noodgedwongen op jullie pad gaan komen. Ook wij hebben ooit voor een dergelijk keuze gestaan, en onze toekomst was zeer onzeker. Maar het was achteraf gezien het beste, dat ons ooit is overkomen. Ik wens jullie eveneens toe, dat uit alle negatieve dingen, er prachtige nieuwe positieve dingen voortkomen. Een heel fijne jaarwisseling gewenst, samen met je dierbaren, en een prachtig, hoopvol (en natuurlijk creatief en gezond) 2015! Liefs van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  34. Wat je je Jane prachtig geworden. Er zitten heel veel bijzondere dagen en herinneringen in als ik het zo lees. Ik wens jullie heel veel sterkte toe en ik hoop maar dat het alsnog een goed 2015 gaat worden voor jullie.

    BeantwoordenVerwijderen
  35. Meid wat is je DJ een plaatje, zucht... zo mooi ! Je zult wel staan te popelen om haar te gaan door quilten of niet?
    Afschuwelijk dat je man zijn baan kwijt raakt maar blijf vooral positief want wie weet wat voor leuks er op zijn pad komt ! En zoals een ander hierboven al schrijft, ieder huisje draagt zijn eigen kruisje.
    Ik wens jullie een goed uiteinde en een heel goed met wie weet wat voor leuks 2015 !

    BeantwoordenVerwijderen
  36. 'k Heb al eens eerder gezegd dat ik je DJ in zwart/wit zo eindeloos chique vind. Ik herhaal het nog maar eens.
    Sterkte wens ik je met alles waarmee je te worstelen hebt en bedenk: alles gaat altijd weer voorbij, leuke dingen, maar zeker ook nare dingen. Hou je koppie hoog en je neus in de wind; ik hou je in de gaten, hoor!!
    Gezellige jaarwisseling en begin 2015 goed, want je weet: "een goed begin is het halve werk...".
    Alle goeds voor jou en je dierbaren. Liefs, Rya

    BeantwoordenVerwijderen
  37. Lieve Sis, ik heb een bijzondere band met deze DJ. Niet alleen zitten er lapjes van mij in. En staat mijn naam trots op de achterkant. Moest even zoeken, maar ze heeft een mooi plekje gekregen. Maar ik kom er nu ook achter dat ik naast je zat, toen je het idee voor deze quilt kreeg. In België nog wel. We hebben daar samen gebogen gezeten over de DJ van Goof. Ook ik werd daar overgoten met de liefde voor deze quilt. Maar ben nog druk lapjes aan het sparen. Ik wil hem in het blauw-wit-creme maken.
    Ook huize Bietje kent haar eigen minder goede momenten, zeker in 2013 en 2014. Ik wens dat 2015 voor jullie toch weer zonneschijn aan de horizon brengt. En wellicht ook flinke zonneschijn. Mijn mailbox staat open voor berichtjes van jou, vrolijk, triest, opgewekt, humeurig of gewoon lekker kort.
    Groetjes vanuit het 'Noorden', Birgitte

    BeantwoordenVerwijderen
  38. Sprakeloos Sis. Andere woorden zijn er niet voor deze Dear Jane.
    In moeilijke tijden, die ook wij afgelopen jaren hebben gehad denk ik altijd aan mijn schoonmoeder. In het Fries, dat is haar moerstaal, zegt ze altijd : Pikerje net, it komt dochs oars. En het loopt vaak anders en krijgt alles een plekje. Het rugzakje wordt geleegd en vult zich weer.
    Ik wens jou en dierbaren een goed, gezond en creatief 2015 toe.
    Lieve groet,
    Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  39. P*R*A*C*H*T*I*G!
    En de allerbeste wensen voor 2015.

    BeantwoordenVerwijderen
  40. Prachtig is je DJ geworden!
    Ik wens jullie alle goeds toe voor 2015.

    BeantwoordenVerwijderen
  41. De beste wensen voor 2015!
    Wat goed zeg van je DJ! Hij is prachtig! Bij mij is ie weer uit de kast, en ben er dapper mee bezig. Bij mij zitten er dus ook roosjesstofjes van jou tussen!

    BeantwoordenVerwijderen