zondag 7 december 2014

Het is alweer de 2de advend...


Ik hoop dat jullie een fijne dag hebben gehad ?


Hier branden dus ook alweer 2 kaarsjes.
Dit jaar geen krans voor ons, maar een langwerpig stuk....

De boom staat ook,
dus eenmaal in de *kerstmood*
heb ik ook maar gelijk de hobbykamer in stijl gebracht ;)

 
 Deze kerststal heb ik een tijd terug van mijn moeder gekregen, 
Ik weet niet of het te zien is...?
Maar ze dragen gepatchde kledij....

Lekker kerstkitsch in mijn kamertje ;))

 
Berthie maakt ook vorderingen in deze tijd van het jaar,
heb ervoor gekozen om het kleine quiltje met de machine in elkaar te zetten :


Ik kan alleen maar zeggen :
Lang leve het boventransport !
Want dit wolflanel trekt anders alle kanten op ...


Maar zo is alles goed gekomen :


Nu moet ik nog verder met de festonsteek en met knoopjes opleuken, dat doe ik weer lekker met de hand op de bank.

Er zijn nog 2 driehoeken bijgekomen aan de Baby Jane :


Ook heb ik gekozen voor een achterkant :


Deze gaat het worden met de Dresdenplates erop waar de namen in staan van alle lieverds die een lapje hebben bij gedragen !
Maar voor het zover is moeten er nog 7 driehoeken worden gemaakt en 1 hoekpunt...

Morgen ga ik maar eerst weer aan de slag met andermans tanden....

Ik wens jullie een eerlijke week in deze onrustige wereld

Liefs Sis

14 opmerkingen:

  1. Wat een mooie kerstgroep heb je van je moeder gehad. Ooh wat wordt je berthie mooi. Geweldig dat je al zo ver bent met je Jane, mooie achterkant. Succes deze week met andermans tanden. Groetjes, Brigitta

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Was für´n toller Stoff und wie schön die Dinge auf jedem Foto doch sind. Ich würde aber gerne auch der Quilt neben der Krippe sehen.

    Nana

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een snoet van een kerstgroepje.... je hebt een lieve Mams. Mijn stal met beelden zet ik deze week; wat versierde takken aan de muren - geen kerstboom, want geen plek- en mijn engelenverzameling. Hoe meer beschermertjes hoe liever, toch?? En dan natuurlijk mijn eigen frutsels.... wordt vast weer leuk.
    Wens je een fijne kersttijd met al je dierbaren. Groet, Rya

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat wordt Berthi leuk!! En het kerstgroepje vind ik ook geweldig. Prachtige stof heb je uitgekozen voor de achterkant van de DJ. Xxxx

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh ...wat ben jij snel met Bertie !!!!
    Moet ook maar eens de turbo aanzetten :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een prachtige kerstgroep, bij het foto's kijken zag ik gelijk dat het met de machine gestikt is. Ik heb ook met dubbel stoftransport maar zou het toch altijd met de hand doen. De zwart-witte quilt is wel heel apart!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een mooie backing en punten! Heerlijk zo snel als het nu dichterbij komt dat de top eindelijk af is! Je kerstgroep is prachtig, ik ken die beeldjes wel uit Amerika, ze hebben ze voor allerlei gelegenheden en allemaal met die gepatchte kledij. De stippelstof voor je winterquiltje is enig, toch een heel vrolijk geheel ondanks dat het zwart is!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heerlijke tijd van het jaar hè?! Binnen alles in kerstsfeer maken, zó gezellig.
    Wat heb je een pracht van een stof voor de achterkant van je Jane gekozen!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gezellig is het al bij jou thuis Sis. Kaarsjes geven ook direct een gezellige sfeer. Vanmiddag had ik ook de meterkaars en de waxinelichtjes aan. Het was zo'n donkere middag en een vriendin kwam thee drinken, dus een beetje licht in de duisternis gemaakt.
    Wat ben je al ver met DJ. Ga je het halen Sis om de top dit jaar gereed te krijgen?
    Fijne week en groetjes, Mirjam H.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtig die achterkantstof, straks is de quilt aan twee kanten mooi.
    Leuk stofje dat rood met zwarte stippen, net een Lieveheersbeestje :-)
    Ik ben gek van kerstgroepjes, maar deze is echt zo mooi!!!!! Ben best een beetje jaloers eigenlijk...

    BeantwoordenVerwijderen
  11. oh wat een schattige Berthie en je Jane bijna de top af, bewondering voor je.
    Prachtige achterkantstof by the way.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat knap dat je je in deze roerige tijden zo staande weet te houden en ook nog aan steekjes toe komt.
    Sterkte meisie, ik denk aan je. X

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Misschien kitsch, de kerststal vind ik geweldig! Je kerstquiltje is lief en mooi. Wat heb je ook een schitterende achterkant-stof gevonden.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie Kerststal heb je daar en het ziet er zo gezellig uit bij jou. En je bent nu ook goed bezig met je Dear Jane ! Zo ver als jij al bent, ben ik nog lang niet. Maar dat komt hopelijk nog ooit wel eens. En ik vind je achterkantstof er erg mooi bij passen.

    BeantwoordenVerwijderen