zondag 2 november 2014

Afgelopen zaterdag....


tijdens de Open Dag in de Log Cabin,
kreeg ik van Mary 
een lapje zwart/witte stof :


Dit restje is van een mooie lap stof uit, jawel
 Tanzania !
Ze heeft het lang in haar quilttas meegesleept totdat ze mij weer eens zou zien... 
Hoe lief is dat ?
Dus kreeg het lapje een ereplekje ;-)

 
Het is de 3de punt van mijn Baby Jane geworden !
Mary, nogmaals bedankt.
Ik ben er zeer blij mee :-)

Sommigen van jullie weten wel, dat ik gek ben op allerlei soorten van vlies en graag nieuwe technieken probeer....
Ik heb Susan Smith niet ontmoet, maar je kon er niet omheen op allerlei socialmedia ;-)
Via deze weg hoorde ik, voor mij voor het eerst, van de *Roxanne glue baste it* lijm.
Goedje besteld en uitgeprobeerd...
ikke nooit meer spelden ;-))

Eerst apliquickje, dan lijm erop :

 
en plakken maar...


Vervolgens zak je gezellie op de bank, naast manlief en kan je heerlijk appliqueren zonder dat het draadje zich om de naalden frummeld !

Nog zo een handigheidje was dit lampje :

 
Alles bij de hand, wat ik fijn vind om mee te werken en ook nog licht erbij.

Wat zei mijnlief :
Wife happy, life happy !

Trouwens...
het is 2. november, toch ?
Nou dit is een kiekje van vanmiddag :


Fijne, verder zonnige week...

Liefs Sis





 

12 opmerkingen:

  1. Is het echt fijne lijm...het blijft vast he..niet zoals de lijmpen dat je het makkelijk los kunt halen of dat je het niet terug vindt op de stof....moet het dan misschien ook maar eens proberen...
    je lampje super handig ..en je DJ punt..een plaatje..!!..;0))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een prachtig lapje, lampje en lijmpje :). Ik ben erg benieuwd naar die lijm. Ken het nog niet en een mooi plaatje van de zon en de koeien... Tja, november...
    En Cooper heeft het inderdaad nagenoeg overal naar z'n zin <3

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Een erg mooi puntje heeft je Jane erbij gekregen, wat een mooi lapje Sis, helemaal voor jou!
    Wb de lijm, ik kijk er naar uit, doe sinds kort veel met een lijmpen, maar dit lijkt mij nog beter..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wunderbare Stoffe sind das und die einzelnen Blöcke vom DJ gefallen mir immerwieder richtig gut. Tolle Lampe.

    Nana

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wel een heel byzonder lapje Sis. Leuk hoor.
    Tja, die lijm. Ik was afgelopen week in Zutphen en ben het vergeten te kopen. Toch heb ik nu bedenkingen als ik lees wat Gerda schrijft, dat het echt vast zit. Dat vind ik van de lijmpen toch wel een voordeel dat je het makkelijk los kunt maken.
    Ik ga het wel een keer aanschaffen en proberen.
    Groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooi punt voor Jane. Het wordt een quilt mer herinneringen aan heel veel mensen.
    En handige hebbedingen laat je zien. Zet de lijm op het lijstje van sint en tip me nog eens even over die lamp. Super met dat bakje eraan.
    Geniet van het mooie weer zolang het duurt.
    Liefs Berna

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat heb je een schitterend blok gemaakt van dat kleine lapje! Leuk dat het van ver komt.
    Dat is een heel handig lampje. Alle lijmsoorten bij de hand en wat je verder nog nodig hebt tijdens het gezellig naast je man op de bank zitten :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ik heb van onze reis door Botswana ook twee van dit soort stoffen meegenomen voor mijn DJ.
    Mijn vraag is of je de stof eerst hebt gewassen? En of je er eventueel vlieseline als versteviging bij hebt gebruikt?
    Groetjes, Dory

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Enig zo'n lapje stof van ver! En die lijm die lijkt me superhandig!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat lief dat iemand jou dat lapje zo gunt! Je hebt er een mooi blokje, o nee punt, van gemaakt!

    Groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat leuk, zo'n gekregen lapje, dat blijft altijd een herinnering. En je hebt er een heel mooi hoekblok van gemaakt!
    En makkelijk, die lamp!
    Groetjes, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Gezellig hè op de bank appliceren en met zo'n leuk gekregen lapje een mooi blokje maken. Die lamp lijkt mij super handig

    BeantwoordenVerwijderen