zondag 19 oktober 2014

Zeer gewenste gasten en ZEER ongewenste....


Op woensdagavond had ik zeer gewenste gasten ;-)
 De M + M- bee is aan het nieuwe project begonnen :


Onze Bertie-BOM kon van start gaan, wij hebben alle drie onze pakketjes ontvangen.

Natuurlijk werd er druk vergaderd ;-)


Ik heb, ergens in het web, deze tip gezien....
evt. hebben jullie er ook iets aan :


Teken de afstand, die je wilt aanhouden voor je festonsteek,  gewoon aan op je duim....succes verzekerd !
Het enigste nadeel is, dat je man je iewat verwilderd aankijkt, als je plots met streepjes op je duim rondloopt ;))
Maar dat mag de pret niet drukken, hij is natuurlijk wel wat gewend ...
Kon niet meer stoppen en heb deel 2 ook maar vast uitgeknipt en opgeplakt :


Op vrijdagavond nog meer zeer welkome gasten,
de Gossipgirls :


Op een foto na zijn ze allemaal mislukt :(
Maar deze lappies heeft Nicole gescoort voor een volgende quilt, NA de Gossip...


Ze heeft nog niet door dat het NAAST de Gossip word ;0
Nog denk ze eraan te kunnen ontsnappen, aan de verleiding toch maar vast eventjes te beginnen aan het nieuwe project.
Wij weten natuurlijk beter ;)))

Komen we dan nu even naar de ZEER ongewenste gasten !!!


Zien jullie de RUPSEN ?!?!
In mijn koolplantjes...ggggrrrrr...
Ik bespaar jullie maar de close-up van die mormels, want het waren er veel, erg veel in mijn emmertje !


ZO gaaf hadden de blaadjes moeten zijn...zucht...biologisch tuinieren is nog niet zo makkelijk...
Hier moeten we iets op gaan verzinnen, volgend jaar, want nu was er geen redden meer aan.

Maar geen nood, alles eruit en de endivie, die ik nog achter de hand had erin :


Wat het word, word het ;)
Endivie voor de hele buurt ....

Omdat ik eenmaal op dreef was en manlief moest werken, 
heb ik maar weer eens de Annie Sloan verf te voorschijn gehaald :


 Zo was het tafeltje ...
Nu ziet het er zo uit :


 Gaaf aan dat spul is, dat je NIET hoeft te schuren.
Want daar houden wij niet van ;)

Het tafeltje heeft een nieuwe bestemming in de hobbykamer gekregen, foto volgt ....

Ik wens jullie een gezonde week, maak er wat leuks van...

Liefs Sis

19 opmerkingen:

  1. Voor jou hetzelfde Sis, goeie week gewenst en ik hoop echt zonder rupsen. Misschien verdwijnen ze wel als het gaat regenen.
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Gatsie, wat vervelend die rupsen, hopelijk heb je ze allemaal?
    Maar vraagje, wat is dat van die verf waar je niet vooraf hoeft te schuren?
    Enne, die blokjes zijn prachtig en bedankt voor de tip!!!

    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja die rupsen die kunnen er wat van...

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ideale verf....hoorde vorige week een quilt maatje ook over deze verf. Ziet er top uit!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. De Gossip wordt mooi en wat een leuke nieuwe BOM. Geweldig he de moestuin zo heerlijk en ach de rupsen die horen er gewoon bij. Je tafeltje vind ik erg mooi geworden.
    Leuk met die verf ik heb er ook weer grootse plannen mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een ontzettende slimme tip. Ik dacht eerst dat je je zo onbedaarlijk had geprikt dat je hevig bloedde.
    Mooie vloer heb je in de keuken.... ik ben bijna jaloers!
    Groet, Rya

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat enig die Berti Bom en wat een super idee die streepjes! Jammer dat je kooltjes zo zijn opgevreten, hopelijk gaat het met de andijvie beter. Je tafeltje is geweldig geworden, wat is het toch een heerlijke verf voor amateurs he?

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Een gezellig blogje, op die rupsen na dan. Mooie blokken en een super schattig tafeltje.
    Lekker bezig!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Die rupsen heb ik ook n m´n moestuin, wat een ellende!
    Mooie blokjes!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Grappig, mijn blog wordt blijkbaar beter gelezen dan ik dacht. Dit tip van de streepjes op je duim, liet ik een tijdje terug zien. En sinds die tijd duikt ie regelmatig op, op allerlei blogs en pinterest. Leuk dat anderen er ook wat aan hebben.
    En dat tafeltje, tja dat is supermooi. Wil ik ook wel in mijn (nog te maken) hobbykamertje.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Great ideas for appliqué, thank you!
    And the table looks phantastic, congrats!
    Best wishes!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ach ja, die rupsen, die kan je alleen tegen houden met netten er overheen zodat de vlinders geen eitjes leggen op de planten, maar netten, daar verstrikken de vogels zich vaak weer in, ook heel zielig.
    Geloof dat ze rode kool minder lekker vinden, dus die redt het nog wel.
    Andijvie heb je in ieder geval genoeg, want ze moeten nog lekker groot worden.
    Leuke quilt waar jullie aan bezig zijn met die wolletjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een leuke wolletjes-BOM ga je maken, en bedankt voor de handige tip! (Straks kan je quilters dus ook zomaar op straat herkennen aan de 2 streepjes op hun duim, alsof het een soort geheime code is.)
    Je hebt ook vrolijke stofjes gekocht. Gokje: voor de Stonefields?
    En wat is het toch jammer dat rupsen eerst zoveel van je kool op moeten eten voordat het mooie vlinders kunnen worden...
    Groetjes Betty

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat leuk! Je gaat dezelfde quilt maken als mijn mams! Ik ga je tip aan haar doorgeven ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heb erg gelachen om je streepjes vonger maar volgens moj een top idee! Dus aardig dst je die gedeeld hebt. Iieeeh rupsen wat een bedervers. En je tafel super leuk met dat ideale niet vooruit te schuren kalkverf. Erg leuk geworden ben benieuwd hoe hij staat op je kamer. O ja quiltproject een droppie

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat handig, van die merktekentjes op je duim!! Slim. En wat een prachtige lapjes zijn dat voor haar Gossip, heerlijk ....
    Niet zo heerlijk, die rupsen, brrrrrr.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Druk bezig geweest!!!!! Ziet er, op de rupsen na, allemaal mooi uit!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat ben je weer met mooie dingen bezig, goeie tip met die streepjes.
    De Gossip vind ik helemaal te gek.
    Dat tafeltje is helemaal geweldig geworden, ik hou ook niet van scheuren en heb ook nog een kastje dat eigenlijk geverfd moet worden :)
    Quilt groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen