zondag 26 oktober 2014

Welles.... nietes... ?!


Dat is wat wij ons afvroegen deze week....
gaan we naar Veldhoven of niet ?
Manlief had namelijk aangeboden met mij mee te gaan, dat is natuurlijk erg fijn...
maar wat doe je dan met Chippy ?
En er is nog zo veel anders te doen....

Dus maar eerst op zaterdag naar de Open Dag van de Log Cabin in Hillensberg...
Met mijn moedertje en quiltvriendin Marianne.


Daar ging het meteen FOUT  ;-)
Een borduurboek met 12 kransjes erin, voor iedere maand een, met pijpassende doorlopende kalender...

Nog eens fout ging het toen ik van Jaqueline de longarmmachine mocht proberen ;0


Tjonge, wat is dat *fun* om te doen !
Zou ik niets op tegen hebben om daar een hele quilt op te mogen doorquilten, want dan blijft het toch meer je *eigen* werkje.

Verder veel moois om te zien :


Leuke hebbedingetjes...
dit onderstaande schatje beviel mij ook erg goed... 


Langer gebleven dan gedacht, besluit genomen dat je de centjes maar een keer kunt uitgeven, dus niet naar Veldhoven
 en
thuis ligt ook nog veel moois dat gemaakt wil worden !

Na wat huishoudelijke klusjes aan de slag met Berthie :


 
Blok 1 en 2 van Berthis winter zijn klaar ;-)
Wie mij een beetje kent, weet dat ik niet zo van de glitters ben, maar al die pareltjes opnaaien vond ik toch wel een zeer leuk effect geven :0

Toen was de dag dan ook echt voorbij, meer werk eraan gehad dan gedacht. Maar leuk om te doen !!!

Vorige week liet ik het tafeltje zien en die is dus nu op plaats van bestemming ;-)


De nieuwe Mini Sjors heeft er een plekje op gekregen, want zijn grote broer is voor het quilten en soms voor enkele naaden is het lekker ( verwend ) om een 2de machine erbij te hebben.

Voor bv ditte :


Kerst-tafelkleed voor mijn moeder.
Gewoon recht toe, recht aan. Gaat heerlijk met kleine Sjors, zonder te moeten *ombouwen *

Grote Sjors ook weer aan het werk gezet :


Dit is het begin ( achterkant ) van de rand van het Bunzlauquiltje...
Ze zeggen dat het met iedere gequilte meter beter word...
dus gewoon diep adem halen en gaan.
Ik geloof ik zij al eens iets over bloeddrukverhogend ;))

Zo, genoeg gekwebbeld, morgen is het weer vroeg dag voor andermans tanden.

Fijne, tandpijnloze week wens ik jullie 

Liefs Sis

15 opmerkingen:

  1. Wat zien je foto's er allemaal gezellig uit! Kom je over drie weken wel naar de handwerk en quiltdagen in Nieuwegein? Ik sta er namelijk ook :-)
    Liefs, Helma

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat mooi Berthies blokken, het ziet er altijd zo lekker warm uit die wolletjes! Wat een luxe twee naaimachines, handig ook en je quiltwerk ziet er super uit. Fijne werkweek!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Prachtig vind ik je quiltwerk! Echt kunstig dat je dat op de machine kunt.
    Zo'n longarmmachine heb ik ook eens mogen proberen, wel leuk, maar moeilijk om hem precies te laten doen wat ik wilde, maar dat zal ook wel wennen zijn.
    Berthie vind ik zo'n leuk patroon! Maar zou hem toch liever met katoenen stoffen maken, maar het patroon is niet los te koop.
    Heb je dat kerstkleed voor je moeder helemaal geborduurd, of is dat zo kant er klaar bedrukt?

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat een heerlijk opgeruimde werkkamer heb jij. En de 'foute' aankopen van dit weekend, nou, zulke fóuten zou ik graag maken☺️

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wow je quiltwerk wat KNAP! Enne ik snap dat je niet geweest bent. De volgende is bijna een thuiswedstrijd voor jullie, Maastricht ! Fijne dag

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Nou je hebt een goede keus gemaakt zo te zien..Al vind ik het wel jammer dat ik je niet gezien heb dan he...;0(
    Jaqueline miste ik al op de beurs..maar binnenkort ..;0)
    Je tafeltje is prachtig geworden....en nu wil ik eigenlijk wel een kastje schilderen....duh werkt aanstekelijk!!!!
    Eerst maar eens de rommel van de beurs opruimen ..en knuffelen met Sofie want die komt straks lekker bij oma...;0)
    Fijne dag !!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat ziet het er allemaal super uit!! Je aankopen, je winterquiltje, je oefeningen met Sjors, je mini-Sjors, het kerstkleed van mams.... Helemaal geweldig!! Veel plezier deze week.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat wordt je quiltwerk mooi! Je kan echt zien, dat je goed oefent... Het tafeltje voor kleine Sjors staat ook mooi te zijn, naast zijn grote broer. En wat een leuke aankopen heb je gedaan. Trouwens, volgend jaar is de OEQC in Maastricht (bofferd), dus dan is je reistijd voor jou heerlijk kort geworden (en voor mij onmogelijk lang...).
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nou....je zou zo aan een Wholecloth quilt kunnen beginnen ;-))
    Motief is er al mooi voor !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Ja met al dat moois is de verleiding ook wel erg groot! En als je iets gezien hebt, dan ben je het zomaar niet kwijt in je hoofd... Soms is het moeilijk om een goede afweging te maken.
    Ik heb weer genoten van je leuke berichtje!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  11. En ik zocht je overal, heb je zelfs laten omroepen……..
    Nou ja, volgende keer beter

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een mooie aankopen !!
    je quiltwerk ziet er zo gaaf uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Toch heel leuk dat we elkaar gesproken hebben zonder het te weten.Misschien wel tot een volgende keer!
    Groetjes, Jessie

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuke dag gehad dus en die longarm lijkt mij ook super, elke beurs waar hij staat probeer ik hem even, maar ach het machinequilten gaat me ook goed af,zelfs met een grote quilt, dus we laten het nog maar even zo en blijven vriendjes met de Janome

    BeantwoordenVerwijderen