woensdag 8 oktober 2014

Scheurvlies kopieren ?


Ik was vanavond bezig met mijn Bunzlau-quiltje,
op het moment ziet het er Zo uit...


Tijdens het doorquilten kun je je gedachten zo lekker laten gaan....
Het quiltje is gemaakt met de paperpiecing methode, 
enne... die velletjes kon je kopieren....

Ineens wilde ik weten of je het scheurvlies ook kunt kopieren ???

JA, het kan ;-)


Ik heb de patroontjes op een A4tje gekopieerd en wat scheurvlies op A 4 geknipt...
In de printer ermee en jawel het werkt !

Nee, het is niet de meest sparende scheurvliesmethode....
het ging meer om het idee....
Maar, als je voor meerdere personen iets wilt voorbereiden en je neemt het patroontje een paar keer over op een kopie
( beetje ruimtebesparend) 
dan werkt het dus prima ;-))

Uitgeknipt krijg je dit :


Ik neem aan dat jullie weten dat je het vlies een paar keer kunt hergebruiken ?

Dus... heb je een bloedhekel aan tekenen...
nou dan kopieer je toch gewoon ;))

Liefs Sis

 

13 opmerkingen:

  1. Super he? dat het zo kan, ik ben ook van het uit proberen. Wat wordt de quilt mooi.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nooit te oud om te leren, bedankt voor de tip. Je quiltje wordt mooi, ik vind de antieke uitstraling ervan prachtig!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Super. Bedankt voor de tip. Is altijd handig om te weten. Succes met je Gossip twinkle ster.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Enig je Bunzlauserviesquilt.
    Goed idee van je om te kopiëren.
    Nooit te oud om te leren.....

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat ben je toch slim. Heel goed idee van jou en zeker wanneer je ver van alle winkels af woont. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  6. O dank je, handig om te onthouden. Begin binnekort aan een BOM , Lizzy van Quilt it& Dotty met hele kleine blokjes. Dan ga ik het zeker uitproberen.
    Doeg Sis!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een slim idee! Beetje zuinig tekenen en dan komt het helemaal goed!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat is echt handig! En wat wordt hij beeldschoon! Groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Super idee van dat kopiëren op het scheurvlies!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dit moet ik onthouden. Bedankt voor de les!

    BeantwoordenVerwijderen