zondag 10 augustus 2014

Weekend


Het was het werkweekend voor mijn man,
dus niks geen camping...
Maar niet getreurd,
hier is genoeg te doen.

Allereerst natuurlijk het huishouden, 
dat wil bij mij meestal in het weekend gedaan worden.

Maar ook de lapjes:


Ik heb hier even een foto voor jullie gemaakt van de lappies die allemaal al verwerkt zijn in de Baby Jane ;-)
De stapel die nog verwerkt wil worden is aanzienlijk kleiner ;-)


Deze en deze :


liggen klaar om aan elkaar gezet te worden.
Lekker aan de tv ofzo, want hier in Limburg regent het alweer :-(

Aan jullie mailtjes heb ik gemerkt dat er wel interesse is aan mijn keukenmachientje ( Thermomix ) ...
Zie hier mijn weekendproductie :


Een brood ( van eigen gemalen meel ),
klein appeltaartje,
gemberlikeur 
( doe in een glas eens wat ijsblokjes + muntblaadjes + gemberlikeur + prosecco ...jammie ),
rode bessenlikeur en
( volgens de mannen het belangrijkste )
de * Marscreme*
jaha, je leest het goed...
Marsrepen worden verbrijzeld en dan met slagroom en boter op 50 graden gemengd, 
jaaaa, heel erg fout ;-)
maar lekker !!!

Vanavond hadden we bij een kopje soep deze rolletjes :


Gelukkig ook koud erg lekker ;-)
Want dan kan ik morgen iets meenemen naar het werk !

Volgend jaar willen we graag wat meer eigen fruit verwerken...
Dus.. hoe is het eigenlijk met de vorderingen in de moestuin ???


Schutting nr.1 van de drie staat.
Chippy heeft ontdekt dat het een prima zaak is dat de tuin van de buren nu *open* ligt...
Want die hebben me daar een lekkere koekjes, als je gewoon bij hen de keuken binnenstormt...
vinden ze niet erg, gelukkig, want ze missen hun eigen overleden hond nog steeds !

Genoeg werk dus aan de winkel ;-))

Ik wens jullie een fijne, gezonde week

Liefs Sis



15 opmerkingen:

  1. De dear Jane is al ver gevorderd en is heel mooi in die zwarte wit kleuren . Die rolletjes zien er heel lekker uit wat is de vulling hesp kaas?
    En dan die taart zo verleidelijk . Smakelijk .

    Groetjes Marijke (Belgie)

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Lekkere stapeltje maar zeker ook lekkere hapjes! En je tuin ben benieuwd hoe de schutting wordt?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Herrje, schon wieder sowas leckeres gemacht????!!!!!! Und das mit der Figur!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

    Der DJ Block ist wunderbar!

    Nana

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Er wordt hard gewerkt in het Limburgse land zeg! Zowel binnen als buiten. Wat een productie. Maar allemaal mooi en lekker dus ga gerust zo door. Kom gewoon een keer op de lucht af.
    Fijne week!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hier van hetzelfde laken een pak Sis. Ook de gebruikelijke weekendklusjes en was en daarnaast tijd voor lapjes. Heerlijk! Wat een fijn machientje lijkt me dat waar zulke heerlijkheden mee te maken zijn! Fijne week gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie blokken ben je aan het maken. En leuk dat er zo veel variatie in zwart is.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Oh meisje, laat toch niet van die heerlijke dingen zien.... ik word dan zo trekkerig.... moet dat beslist niet eten;
    alle kleding wordt dan te krap, weet je wel.
    Groet, Rya

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dus je gebruikt je zwart/witte lapjes maar één keer in je quilt begrijp ik.
    Maar je hebt er ook best al een hoop. Veel gekregen en dat is juist zo leuk.
    Lekkere dingen eten jullie als het regent hoor!
    Je a.s. moestuin is al lekker leeg gemaakt. Hoeveel vierkante meter gaat ie eigenlijk worden?

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Bijzonder, die zwart/witte lapjes voor je DJ. Heel mooi. Ook bijzonder die Marscreme. Tjonge, dat lijkt me voedzaam! Ziet er allemaal verrukkelijk uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Appeltaart mhhhh....marscreme mhhhh....is er nog wat over woensdagavond :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  11. wat een heerlijke gerechten en drankjes schotel je ons voor...die marsrepen met slagroom...jammie id.!
    Je Jane gaat heel goed, mooi in je eigen zwart wit!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Ook zonder de camping een fijn weekend met de mooie lapjes en DJ.
    Gelukkig heb ik net mijn eten op, anders zou het water in mijn mond lopen.
    Groetjes,

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Mooi de zwart /witte lapjes voor je DJ.
    De punt voor de rand wordt ook al zo mooi.
    De hapjes zullen zeker smaken!

    Groetjes,
    Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Honger of lekkere trek krijg je er van.
    Hele mooie punten zijn dat in de maak.
    Schutting is zeer zeker ook niet verkeerd.

    Groetjes,
    Marga♥

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Moeten jou en Marianne toch eens snel een bezoekje komen brengen want het water loopt me uit de mond :P
    Wat zijn dat voor heerlijke rolletjes voor bij de soep?
    Je blokjes voor DJ worden weer fantastisch.

    BeantwoordenVerwijderen