zaterdag 30 augustus 2014

Kartonnetjes versus scheurvlies....


Ik ben bezig met de hexjes van de Gossipquilt.
Tot nu toe heb ik hexagons altijd met het scheurvlies gemaakt, maar nu dacht ik :
ik ga eens de kartonnetjes uitproberen, zoals in het patroon.


Leuk om te doen, hoor.
Maar hoe lang doe ik er eigenlijk over ?
Dus heb ik 10 kartonnetjes en 10 x scheurvlies klaargelegt en eens op de tijd gelet.


Gewoon uit nieuwsgierigheid, want het eindresultaat is hetzelfde ;-)

Na een slordige 15 minuten had ik 10 x hexjes klaar met scheurvlies, klaar om aan elkaar te zetten dus....


Trouwens net zo plezierig om te doen...
45 minuten later had ik 10 kartonnetjes klaar....
Hmmm, 3 x zo lang over gedaan dus...

Dus.... ik ga het kleine stuk met 30 hexjes maken uit de kartonnetjes.
En het grotere gedeelte met 45 hexjes strijk en snij ik met het scheurvlies.
Zo gaat het dan uitzien :


Deze gaan morgen mee in de trein naar Amsterdam !
Marianne, Marjo en ikke gaan morgen een dagje naar Petra Prins ;-)
Dus, zie je iemand zitten in de trein met bonte hexjes...
schuif gezellig aan, want wij zijn het ;-))

Om nog een beetje in de kleur te blijven :


Bij mijn ex-collegaatje Edith heeft het quiltvirus ook weer toegeslagen !
Ze gaat een Be-colourful-quilt maken, maar niet als paperpiecing maar met scheurvlies.
Dus dat frommelen wij nu samen...
de eerste fout is er al ingeslopen, want ik ben zeer slecht in spiegelbeeldquesties :-(
Het patroon was al in spiegelbeeld voor de paperpiecing en dan gaat het natuurlijk FOUT met het scheurvlies !!!
Maar niet getreurd, ik kon haar overtuigen om de eerste cirkel als oefenblok te zien...
Kijk hoe blij ze was :


Zet hem op , Edith ...
komt goed ;-))

Meiden... evt. tot morgen 

Liefs Sis

19 opmerkingen:

  1. Helaas, snik snik, ik ben morgen niet in het Amsterdamse. Maar ik wens jullie heel veel plezier zowel in Amsterdam als in de trein met al die kleurige hexen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tolle Farben sind das! Gefällt mir.

    Nana

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ze kijkt helemaal niet blij met haar oefenblokje! Ze lacht als een boer die kiespijn heeft. Nee, oefenen dat is niks, gewoon gelijk goed. Maar spiegelbeeld.... daar heb ik ook geen kaas van gegeten.
    Je hexjes zijn echt super vrolijk, niks geen stoffige stofjes voor jou!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Vergeet ik nog wat....
    Vond het heel grappig dat wedstrijdje tussen de hexjes, was echt van "klaar voor de start, af!!!!
    Maar de winnaar lag ver op kop.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik heb altijd ontzag voor mensen die met kartonnetjes werken, ik word er altij helemaal iebel van. Maar het ziet er mooi uit. Ik hoop dat jullie een gezellige dag hebben gehad bij Petra Prins. En het Be Collorful blok ziet er ook prachtig uit.

    Groetjes van Ria ;0))

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gezellig al die hexjes, als je in het kartonnetje met de perforator een gaatje maakt, wip je hem er zo uit. En als je ipv nasien alleen op de hoekjes de stof lijmt gaat het nog sneller, fijne dag morgen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Jammer dat ik niet in de trein van Amsterdam dat, had graag aan willen schuiven.
    Leuke hexjes voor je Gossip!

    Fijne week,
    Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Leuk dat je het hebt uitgeprobeerd en vrolijke hexjes en ja het prachtige het patroon van Jaqueline de Jonge.
    groetjes van Marijke

    BeantwoordenVerwijderen
  9. OOOhhhhSis, gezellig, ben er ook, in Amsterdam, misschien treffen we elkaar al in de trein
    tot straks!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Oh wat super gezellig! Leuk om elkaar dan weer te zien. Tot straks, enne "go scheurvlies go!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Veel plezier, leuk dat je deze test gedaan hebt!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hey Sis, oh enig met de trein. Heel veel plezier.
    Je hexjes zien er mooi uit, hoe je het ook doet.
    Groetjes aan Marianne.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo vrolijk al die kleuren, leuk die hexagonnen.
    En ook de Be-colourful ster heel mooi.
    Quilt groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Inmiddels is het begin zondagavond en ik wil even van je weten: heb je het leuk gehad vandaag?? Met je hexagonnetjes in karton en scheurvlies (wat is dat eigenlijk, scheurvlies?? dat heb ik me al zo vaak afgevraagd; je weet: ik ben geen quiltster). Ben benieuwd hoe het uiteindelijk wordt.... de Gossipquilt bedoel ik.
    Groet, Rya, Rotterdam

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Ging het aan elkaar zetten nu ook sneller?
    ( stel je voor wat een tijdwinst ik had kunnen maken nu ik op ruim 11000 kartongeregen hexjes zit....zucht)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ohh lieve Sis, wat was het leuk je weer te spreken en wat hebben wij genoten!!!
    Je hexjes gaan natuurlijk wel sneller met scheurvlies, maar id het aan elkaar naaien lijkt mij, zeker bij de kleintjes, lastiger dan met een kartonnetje erin... vrolijke kleuren voor je Gossip!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. En was het gezellig bij Petra Prins?
    Leuk die hexagonennen, zeer kleurrijk !

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Scheurvlies of kartonnetjes, de hexjes zien er vrolijk en gezellig uit. En dan dat patroon van Jacqueline, Be-colorful! Zooooo gaaf!!

    BeantwoordenVerwijderen