zaterdag 2 augustus 2014

Harde werkers....


in het toekomstige moestuintje...
hoe houd je die bij krachten ???

in ons geval met iets lekkers te eten ;-)

 
 Ik heb mijn geliefde keukenmachine maar weer eens aan het werk gezet ;-)

Knoflookbrood, ital. pastasalade en eigen gemaakte bbq-sauce.
 Al zeker een jaar of 10 heb ik de Thermomix van Vorwerk....in Duitsland best bekend...hier bij ons niet zo.
Het fijne aan deze machine is dat hij kan malen, wegen, stomen, kneden , au bain marie etc etc...

Taarten maken kan ie ook :


Heb er nog nooit over geblogt geloof ik....
heb je zin om eens door wat recepten te snuffelen, kijk dan onder :

En neehee....ik ben geen vertegenwoordigster van hun ;-))
Maar ben er na al die jaren nog steeds blij mee en wie weet vinden jullie het leuk om er eens naar te kijken !

Wat de heren met dit voedsel voor elkaar krijgen?
Nou, kijk maar :


Het heeft nog wat
*voeten in de aarde*
om al die betonranden weg te krijgen !
Maar ze doen heel hard hun best, dus die aardappels volgend jaar ... dat komt wel goed ;))

Kleine quiltdingen gebeuren er het s'avonds ook nog wel :

 
 Het begin van rand nummer 2 van de Jane.

Plus lekker kijken in dit nieuwe patroonboek waar ik geen weerstand aan kon bieden :0


In de winkel van Aljona besteld en vlotjes binnen gekregen,
dank daarvoor.
Ik heb geen flauw idee wanneer ik het ga maken... maar ik heb hem nu lekker wel ;)

Ga nu nog  wat steekjes zetten

Fijne zondag allemaal 

Liefs Sis


17 opmerkingen:

  1. Meid het ziet er allemaal heerlijk uit! Dat komt goed met die moestuin van jullie, geniet van je zaterdagavond en zondag,Werk ze volgende week, ik mag ook weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Er wordt hard hewerkt bij jullie, zowel in de tuin als in de keuken. Ziet er allemaal goed uit. Is dit in de plaats van het tuinhuis? Ben heel benieuwd wat er allemaal in je moestuin komt te staan.
    Tot gauw (hoop ik).
    Fijn weekend!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Und ich war nicht eingeladen zu solcher Köstlichkeit? Dieses Brot.... mir wurscht ob Thermomix oder per Hand geknetet, davon würde ich jetzt echt gerne das halbe Brot essen!!!!

    Nana

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Aha, ik zie toch al dat je voor een klein deel al gezwicht bent voor deze leuke quilt.
    Dat ie leuk is om te maken vertel ik je uit betrouwbare bron.
    De voorpret is ook leuk! Een beetje fantaseren hoe jou versie eruit gaat zien.
    Nou ik ben benieuwd hoor.

    fijne zondag,
    Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk, dat de mannen je moestuin aanleggen. Het schiet al op. Kun je het recept voor knoflookbrood delen (liefst in het Nederlands)? Ben er erg benieuwd naar.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat een klus in de tuin, dan moet je de mannen wel verwennen. Ziet er lekker uit en wat een spannend apparaat.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een heerlijkheden heb je gemaakt en wat geweldig je eigen moestuin. Dat is zo leuk om te doen. Het boek lijkt me ook leuk en je hebt al een mooi begin van de punt.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een lekkere dingen zie ik voorbij komen, leuk hoor om zelf te bakken. Heb deze week na een jaar zonder een nieuwe combimagnetron gekocht dus tijd om ook weer iets te bakken.
    Leuk een moestuintje, lekker vers.

    Groetjes van Ria ;0))

    BeantwoordenVerwijderen
  9. jammie jammie, wat ziet dat er lekker uit en er wordt zo te zien veel werk verzet in de tuin

    BeantwoordenVerwijderen
  10. O, o, die mooie patroonboeken toch.
    Als je ze ziet wil je ze allemaal wel kopen. Maar we hebben al zoveel wilikooknogmakenquilts in gedachten.
    Lijkt me een reuze handige machine die jij hebt.
    Zie het al zo voor me: je gooit meel, suiker, boter, eieren en een berg frambozen in de machine, en hup een uurtje later staat daar de taart!
    Ja, ik heb fantasie genoeg hoor. Maar fijn dat de harde werkers zo goed gevoed worden, daar doen ze het allemaal voor hè?

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Mmmm.... zowel het patronenboek als het lekkers dat je laat zien! Zal es even naar de recepten kijken!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat schiet lekker op in jullie tuin !! Die machine maakt wel lekkere dingen ;-)
    Dat patronen boek heb ik ook al vaker naar gekeken, vind het zo'n leuke quilt. Dus misschien toch maar eens bestellen ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Je brood en taart zien er inderdaad uit om zo in te bijten, erg lekker lijkt me. En wat goed dat je hulp hebt voor de aanleg van je moestuin. Zwaar werk nog. Altijd leuk om weer een blok te zien van je dj. Ik ga gauw het scheurvlies een keer gebruiken wat je hebt laten zien. Het lijkt me fijn om mee te werken.
    Groetjes
    Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat ziet er allemaal heerlijk uit, vooral je DJ. Ze wordt echt prachtig.
    Ik heb even bijgelezen op je blog. Daar lees ik een hoop mooie dingen, maar ook over verdriet. Hopelijk lukt het om het een plekje te geven. Daar wil ik jullie veel sterkte mee wensen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Me encantan tus trabajos ...tanto de patchwork como de cocina
    Todos laboriosos y con mucho gusto
    Besos

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat ziet dat er allemaal heerlijk uit. Jij kunt goed toveren met die machine. En een nieuw boek. Jij hoeft je de komende winter net te vervelen.
    Groeten
    Marga

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh, dat ziet er lekker uit! Je bent een van de weinigen in NL met een Thermomix. Toevallig heeft een vriendin van mij er in de vakantie in Frankrijk een gekocht. Gisteren mocht ik hem bewonderen, een imposant apparaat. Ze gaat binnenkort haar kunsten vertonen, ik kijk er nu nog meer naar uit!

    BeantwoordenVerwijderen