maandag 18 augustus 2014

Afgelopen week... wat een week !


Allereerst is dit lekkere jong :

Zoonlief is afgelopen week 22 jaar geworden  !
Ik kan het zelf bijna niet geloven...
Vanavond heb ik gehoord dat hij morgen zijn sleutel van de studentenkamer krijgt...
Dus komend weekend staat er een verhuizing aan te komen.
Spannend... voor iedereen :0
Eens kijken hoe mijn moederhart dat verwerkt....
 We gaan morgen samen kijken ... leuk...

Wat was er nog meer afgelopen week ?
Nou, de Gossipgirls waren weer eens bij mij...
Ik kan niet zo heel veel laten zien, want door omstandigheden is er bij de dames niet zoveel gemaakt.
Deze foto heb ik wel voor jullie :


Ulli laat haar geheel eigen versie van de Gossipquilt tot nu toe zien ;-)

Zaterdagochtend ben ik met Chip gewandeld en ja, het lijkt wel herfst in Limburg :(


Dit kan toch nog niet alles aan zomer zijn geweest ???
Ik heb dus maar vol goede moed nog wat groenteplantjes gekocht, wat het word, word het nog....
Anders is het compost voor volgend jaar ;-)


Chippy bewaakt de plantjes...
tenminste zo laat hij het lijken...
want 
het liefst wil hij dit :


*IN* het nieuwe groentebed liggen !
Maar, dat mag niet van vrouwtje... balen....
stomme boerenkool :(
Wij denken dus dat het beter is, relaxter voor iedereen ook, als er een Doodlehek omheen komt ...
word vervolgt !

Inmiddels is er nog grond bij gekomen en zijn de mannen aan de nieuwe overdekte veranda begonnen... ook dat word vervolgt...

Niet zo heel veel quilttijd dus, maar ook dat word vervolgt ;-))

Liefs Sis

18 opmerkingen:

  1. Huh reactie weg! Das toch ook wat, zit ik van alles op te lepelen en zie ik NIX! Enfin, dan nog maar een keer. Prima plan een houdt Chippy van de boerenkool hek! Nooit geweten dat hondjes ook gek zijn op moestuinen en dat het zich niet beperkt tot quilts en lapjes. Of willen die schatjes gewoon dicht bij hun vrouwtjes zijn? Succes met de verhuizing van jarige zoon (gefeliciteerd) en het onvermijdelijke lege nest syndroom. Als remedie hebben we daar de ZON voor nodig. Ik hoop dus ook van ganser harte dat er nog een lekkere nazomer voor ons in zit die toch minstens tot oktober duren mag! Fijne week,

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een lekkere knul die zoon van jullie met van die bolle wangetjes! Denk haast dat hij die nu niet meer heeft :-)
    De hond in het groentenbed, weet nog wel dat Terra dat ook heel graag deed. Of een kuil graven :-(
    Een hekje is misschien wel handig.
    Ik hoop zeker ook dat de zomer nog zeker een maand terugkomt. Balen dat het zo vroeg al herfst lijkt.
    Goof is er superblij mee las ik vanavond, maar wij niet hè, wij willen zomer en lekker in de tuin zitten!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hier ook een kastanje op de grond en ik had mijn zinnen gezet op een heerlijke nazomer, kan nog komen en dan word je boerenkool vanzelf groot, wel de ropsjes er uit halen als het toch te warm word.
    Een prachtig knulletje was het ,waarschijnlijk nog wel, even wennen hoor als ze uitvliegen,
    Een mooie dag. is

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Rupsjes bedoelde ik, die komen als de plantjes het te warm vinden, Bep

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Gefeliciteerd nog met je zoon. Wat een lekker knulletje, toen. Nu zal hij een prachtige vent zijn inmiddels.
    Oohjeetje, dus hij gaat het nest verlaten. Das wel ff wennen hoor. Maar ook voor jullie allemaal weer een nieuwe fase in het leven.
    Leuk Sis je groentetuin en zet er idd maar een hekje omheen. Want net als je denkt Chippy doet dat niet, heeft hij al een gat gegraven waar je in kunt zitten.
    Die verhipte zomer laat ons wel in de steek nu, maar we hopen toch nog op betere tijden.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dat zal inderdaad even wennen zijn dat je zoon niet meer thuis woont.
    Die van ons is al twee jaar uit huis en ook nog eens niet in de buurt dat vind ik wel jammer.
    Maar alles went hoor !
    Ja en dat hek rond de moestuin is wel een goed idee ;)
    Quilt groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. De kastanjes zijn vroeg dit jaar. Gefeliciteerd met je zoon, dat zal vast wel wennen worden straks in het lege nest. Een heel nieuwe fase maar ook goed als ze uitvliegen. Je moestuin ziet er goed uit, nu maar wachten op de eerste oogst.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Also Imo würde buddeln und alles verstecken in der schönen Erde, was es so zu verstecken gibt.

    Nana

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Nog van harte gefeliciteerd met je zoon! En het klopt, zo zijn ze baby, je knippert even met je ogen en ze zijn groot. Ik zie, dat je een prima tuinhulp hebt, die de groenten goed bewaakt :) Hier hebben wij ook zo'n hulpje. Inmiddels het gras maar weggehaald, want dat leek wel een mijnenveld...
    Fijne week en groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Nou Judith, dat had ik ook.... Reactie getypt, weg reactie. Nou nog maar even opnieuw!
    Zalig zeg, een overdekte veranda! Dat staat ook nog hoog op mijn wensenlijstje :) haha, dan weet je hoe lang dat nog moet gaan duren :)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Als eerste nog van harte gefeliciteerd met de "kleine" jongen.
    Ben benieuwd wat je er van gaat vinden.
    Tja de herfst staat echt om het hoekje te gluren.

    Groetjes,
    Marga♥

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Kleine kinderen worden groot en gaan hun eigen wegen.
    Is ook goed zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dat zal wel wennen worden voor je als je zoon eenmaal op kamers is ;-) Nog gefeliciteerd !!
    Groot gelijk dat Chippie de groenten bewaakt ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Van harte gefeliciteerd met de verjaardag van jullie zoon, time fly's :-)

    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Hartelijk proficiat met je zoon!! 22 alweer, wat een leeftijd. Het is een aanbiddelijk ventje op de foto; lekker bolle wangetjes. (die zullen wel verdwenen zijn; opgelost in stoere mannelijke trekken).
    Succes met de moestuin. Leuk hoor!!.
    Groet, Rya

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Eindelijk puf om weer een beetje blogjes te lezen. Alsnog van harte met je grote zoon!
    Vertrouw erop dat het goed komt met hem op kamers. Het zal iedereen goed doen. En met die moestuin komt het ook goed. Volgend jaar staat er allemaal oogst uit eigen tuin op tafel als ik kom, let maar op.
    Fijn weekend meis en succes met klussen.

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Nog gefeliciteerd joh! Ja, dat is al een hele leeftijd en er gaat veel veranderen, als ik het goed begrijp. Dat moederhart zal er alleen nog maar méér hart van worden, denk ik. Spannend.
    Als je Chippy zo heerlijk lui zit liggen, krijg je zelf ook een heel ontspannen gevoel. Heerlijk, zo'n hond om je heen.

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Gefeliciteerd met je zoon. Ik ken het gevoel nog: super fijn dat ze opzichzelf willen en gaan maar ook wel spannend of het allemaal goed gaat. Meestal gaat het gewoon goed en is het des te gezelliger als ze weer eens thuis komen vind ik. Komt vast goed.
    Op de een of andere manier trekt rulle grond aan en ligt het lekker....een hekje kan veel irritatie voorkomen denk ik maar zo;) Er kan vast nog wel het een en ander gaan groeien, ik ben benieuwd naar je groente.
    Groetjes
    Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen