woensdag 23 juli 2014

Zwarte dag....


Ik lees net deze spreuk:

De zwakken kunnen
nooit vergeven.
Vergeven is een kenmerk
van de sterken

*Mahatma Gandhi*

Hoe moeten al die verdrietige mensen in Nederland deze sterkte vinden ???

Ik heb geen idee, woorden schieten te kort.

Bij al deze waanzin in de wereld krijg ik zelf de sterke wens om dicht bij huis en je geliefden te zijn...
Gewone dingen en wat keutelen....

Natuur en planten werken ook altijd goed op je gemoedsrust ...

Dus zijn we vanochtend naar een zeer mooie kruidenkwekerij gegaan :


Mocht je er ook eens naartoe willen,
het is Kwekerij Bastin in Aalbeek.


Mijn moestuinhart klopt natuurlijk alweer een tijdje...
Dat bleef ook hier niet onopgemerkt ;-)
Dus jaaaaaa, manlief heeft mij achter in de tuin een stuk moestuintje beloofd.
 Dus heb ik mijn eerste plantje gescoort ;-))
Een rhabarberplantje
 ( want die waren toch te gek prijzig in de winkel ! ),
 nu nog de rest...
Maar dat vraagt een hoop breek en spitwerk,
komt wel goed....

Verder heb ik lekker zitten patchen op het terras en dan krijg je ditte :


De eerste rij driehoekjes is af ! 
Mee happy

En nu ga ik ook gewoon door aan Jane, 
de English Basket moet toch nog maar even wachten :0


Ik wens jullie allen een vredige week

Liefs Sis

10 opmerkingen:

  1. Meine Güte... ein Pracht-DJ!

    Nana

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dat is een mooie spreuk, maar meestal best moeilijk om te vergeven.
    Je Jane groeit lekker en wat leuk om een moestuintje te hebben in je eigen tuin.
    Misschien kan je er nog wat wintergroenten in zetten, want het is een beetje laat voor de meeste zomergewassen.
    Maar.... rabarberplantje???? dat is toch een Artisjok?

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Allemaal zeer indrukwekkende beelden op tv, je wordt er stil van.
    Die kwekerij kennen wij ook goed, we komen er regelmatig !
    Wat wordt je Jane toch een plaatje.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Verschrikkelijk wat er gebeurd is! Daar schieten woorden voor tekort!
    En met een iets vrolijker noot ... je hebt er al heel veel blokjes opzitten (wou dat ik al zover was) en het wordt vast een schitterende quilt!
    Ik zou ook wel het receptje willen weten van dat "Schwedischer" vlechtje dat je in één van je vorige blogs hebt laten zien ;-)!
    Groetjes,
    Ann

    P.S.: Ik kan ook zo genieten van m'n kruidentuin! Altijd verse kruiden in de bereidingen ... da's toch iets waar die kruiden in potjes niet tegen op kunnen ;-)!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Al zijn we ver weg,onze gedachten zijn "thuis"

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dank voor je berichtje en spreuk. Ook ons heeft het aangegrepen en nog.
    De kwekerij ken ik van internet. Het is natuurlijk een beetje ver voor mij maar wie weet ooit. Mijn volkstuin is wild, een beetje een gevolg van wat blessures enzo maar het ziet er daardoor wel spectaculair uit. Alles groeit gewoon heel hard door :) Ik zal gauw eens foto's maken. Jammer dat we niet in de buurt wonen want ik heb juist veel rabarber.
    Wat gaat je quilt hard zeg, echt mooi!
    Groetjes
    Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ik heb eens een heel artikel gelezen over war het niet vergeven of niet kunnen vergeven met iemand doet. Toen heb ik besloten dat ik vergeef en dat helpt. Het helpt met verwerken, het helpt met weer verdergaan.....maar vergeven wil natuurlijk niet zeggen dat je vergeet......

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ha Sis, hoogste tijd om eens heerlijk je blog te lezen. Ik zie dat je bezig bent met de Gossipquilt. Ik vind het ontwerp en de stofjes echt super! Doe je mee aan een BOM of heb je het patroon en de stofjes los gekocht? Je gaat ook lekker met de DJ zeg! Lijkt me heerlijk een moestuin, maar helaas hebben wij er niet genoeg ruimte voor. Ik heb afgelopen zaterdag wel een hang aardbeiplant gekocht. Vreselijk hé de vliegtuigramp, zo erg als je bedenkt dat er zoveel kinderen in het vliegtuig zaten. De nabestaanden hebben levenslang verdriet. Kunnen vergeven is een kostbaar geschenk en uiteindelijk wordt je er zeker sterker door, maar het proces is niet makkelijk. Ik hoop nu je blog bij te houden hoor! Groetjes, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Hoi Sis, ik snap je gevoel zo goed.... Ook ik heb last van alles wat er de afgelopen (ruime) week is gebeurd..... het zet je toch wel even stil, zo''n ramp, en alle menselijke gevoelens er omheen.....
    Zoveel onverschilligheid bij mensen dat er niet eens fatsoenlijk een gelegenheid wordt geboden om slachtoffers te bergen.....
    Goed doet ook al het meeleven in eigen land... Ik ben erg dankbaar niet iemand te hebben verloren in deze ramp, maar het doet me wel heel veel.....
    Geniet van je Jane en van je prachtige natuurfoto's!
    Liefs, Ria.

    BeantwoordenVerwijderen