dinsdag 15 juli 2014

Waar te beginnen... ?


Ik begin dit blogje met een spreuk waar ik veel aan heb gehad de laatste tijd :

Jullie moeten weten dat alles
in deze wereld tijdelijk is,
wat is gekomen zal ook weer
vertrekken. Maak je hierover
geen zorgen want dit is de
aard van het leven.

Boeddha

Het is een gedicht uit het troostboekje van happinez
Gekregen van een zeer dierbaar iemand.

Geen nood, ik ga nu geen huilverhaal ophangen.
Vind het alleen erg mooi en evt. hebben jullie er tzt. ook iets aan !

Deze jongen hieronder blijft er maar kalm onder :

 
Ja hoor, hij mag er van het vrouwtje op liggen, want wie geen haar verliest.... mag ook op quiltjes liggen ;-))

Deze stoel in de hobbykamer is sowieso favoriet bij iedereen...
Zaterdag was mijn jongste petekind een paar uurtjes hier :

 
Zij vind het ( nog ) heerlijk om met mij te frutsen.
Dus wij hebben geborduurd en Loom armbandjes gemaakt.
Onder andere ook bloemetjes geknutseld voor dit toetje :


Bloemenaarde ... gemaakt van verbrijzelde Oreokoekjes.
Ertussen een laagje quarkcreme.... ja het is erg zoet en jaaaaa, het heeft massa's kalorien :0

Dus moest mijn keukenmachine ook maar meteen aan de slag met een groene smoothie !


 Al eens geprobeerd dit aan je man te voeren ;))
Is nogal een dingetje, kan ik jullie vertellen ....
Getroost heb ik hem dan hiermee :

 
 * Schwedischer Hefezopf *
Nauwelijks calorien... hahaha

Verder heb ik driftig zitten quilten, 
want het is gewoon therapie heb ik laatst gelezen...


De teller staat op 10 punten van de Baby Jane.
Leuk om te doen !

Er is ook vordering aan de Gossipquilt te vermelden :


De Gossipgirls zijn tussentijds geweest en ik ben vergeten foto's te nemen :(

Heb ook nog een tweede Dresden gemaakt.
Maar die hoort in een andere hoek...


Uuuups tenen op de foto ...

Ook zijn Marianne en Marjo geweest, 
met een special guest :


Deze kleine dame heet PIP en is 9 weken oud.
Het nieuwe familielid bij Marjo in huis !
Graag wil ze eens een echte grote hond worden... maar dat zal niet lukken...
Want ze is een Mini-Labradoodle,
hebben we haar nog maar niet vertelt ;-)
Chippy dacht dat er batterijtjes in moesten....die waren goed opgeladen want er komt best aardig geluid uit ;))

Ik ga nu weer eens verder aan mijn English Basket :


Dit zijn de volgende hexjes en sterretjes voor langs de eerste rand. Geknipt uit Vlieseline H 200.
Ik naai ze aan elkaar alsof het scheurvlies is en kan ze dan meteen omplakken met Apliquick en vast zetten.

 Een lieve groet aan jullie allemaal,
bedankt nieuwe volgers !

Liefs Sis

27 opmerkingen:

  1. Wat een mooi gedicht. En wat laat je veel zien en allemaal zo mooi. Quilten is zeker een geweldige therapie het heeft mij mede door een hele moeilijke periode geholpen dus ik beaam het. Sterkte ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dank je wel voor je mooie gedicht! Erg troostvol!
    Wate een lief mini labradoodle-hondje!

    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ich verstehe ja kein Wort, aber die Fotos gefallen mir immer supergut. Da raufen sich bestimmt manche die Haare, wenn sie Deinen Hund auf dem DJ sehen. Ich find´s gut so und was für´n hübsches Patenkind.

    Nana

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Kan je die kleine Pip even aan me doorsturen??
    Wat een poepie, wist niet dat die honden er ook in het mini waren.
    Maar goed, ze wordt nog wel wat groter natuurlijk.
    Je hebt een mooi troostgedichtje uitgezocht.
    Ja, zo is het leven, maar we willen niet graag afscheid nemen of loslaten hè?
    Jouw hond op de quilt omdat hij niet kan verharen... ,maar zijn vieze pootjes dan? Heeft hij natuurlijk netjes geveegd voordat ie binnen kwam :-)
    Fijn dat je troost heb door met je quilts bezig te zijn. Dat is zeker een goede therapie.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat een poepie!! Die jongen weet wel waar je lekker kan liggen!! Jammer dat er vervelende dingen zijn gekomen in je leven. Wel goed om ergens je troost vandaan te halen.
    heerlijk je petekind aan de hobby!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Mooie en leuke foto's. Quilt maar lekker. Sterkte. Lieve groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Sis, ik lees nu pas je laatste blogjes.....
    Verdriet is moeilijk........ Gelukkig komt elke morgen de zon weer op en aan elke dag komt ook een eind, met een tijd om je hoofd even neer te leggen....
    Zelf vind ik dat er kracht is om elke dag te leven.. en dat helpt wel een beetje..
    Heel veel liefs!! En ik wens je toe dat er meer zonneschijn mag doorbreken..
    Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Mooi gedicht en foto van je hond. Vrolijke kleuren bij de gossip girls, leuk!
    Quilten helpt en honden om je heen ook :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Persoonlijk ben ik niet zo van de spreuken en gedichtjes maar deze is helemaal waar!! Hou je daar maar aan vast.
    Je hebt een heerlijke dag/week gehad met leuke lieve vrienden! En een vreselijk schattig hondje!!!
    Lieve groet,
    Hubertine

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Al ga je ongetwijfeld door een moeilijke periode, gelukkig zie ik, dat je ook heerlijke momenten hebt en deze koestert. Geniet maar fijn van je mooie steekjes, je lapjes, je gezin en andere lieve vrienden en natuurlijk je hond!
    En Pip is een heerlijk hondje!
    Sterkte gewenst en lieve groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Gelukkig hebben we de herinneringen nog, die zijn heel wat waard.
    Mooi gedicht, dank je wel daarvoor.
    Sterkte.

    groetjes,
    Marga♥

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hoe heb jij het oortje van de koffiekan van blok 1 van the gossip in the garden zo mooi weten te bevestigen? Ik ben ook met het eerste blok begonnen, maar de binnenkant van het oortje gaat steeds rafelen als ik deze wil bevestigen. De gouden tip zou welkom zijn! Prachtige quilts heb je al gemaakt! Ik ga je verrichtingen volgen wat de gossip betreft!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Een mooi gedicht dat helpt om alles te accepteren zoals het is.
    Je Jane wordt toch wel erg mooi hé? En nu al in gebruik genomen zie ik. Zo'n niet verharende hond lijkt me wel wat. Onze Sarah is op het moment weer heel erg aan het verharen en met een witte bank is dat niet zo heel erg fijn. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Lieverd,geniet van die leuke onverwachte en geplande momentjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Een mooi gedicht Sis en er komen weer mooie werken voorbij.
    Quilt groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Lieve Sis, flinke meid hoor; jij slaat je er wel doorheen, als kost het pijn en moeite. Mijn diepste respect voor je.
    Leuke dingen op je blog om te bekijken; dot van een hondje, leuke, kleurige gossip en je Jane vind ik -ik heb dat al eerder gezegd- in het zwart hartstikke chique!!
    Warme groet,
    Rya, Rotterdam

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Oh wie süß, der DJ wurde passend zum Hund gemacht ;-) Meine Kleine muß auch immer Probeliegen auf den Näharbeiten machen, naja Hunde wissen was gut ist;-) Das angefangene Projekt sieht ja Klasse aus.
    Und was für leckere Sachen es bei Euch gibt. Ich liebe grüne Smothies auch, kann sie aber nicht aus einem Glas trinken, sondern nur aus einer Tasse, dann sehe ich die Farbe nicht.
    LG Grit

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Quilten is trouwens ook "verdriet verwerken". Weet ik uit ervaring.
    lieve groet,
    Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Weet je eigenlijk dat ik speciaal voor jou een liedje heb geplaatst op mijn blog. Even kijken voor Brocante in Apeldoorn.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een heerlijkheden allemaal...Letterlijk en figuurlijk....en je JANE..wat wordt het een BJOETIE !!!!..;0)
    Lekker in the garden bezig..en..kziehexagonnetjes !!!!!
    Geniet er maar lekker van...en wees lief voor jezelf!!
    xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  21. We zijn bijna even ver met de dear Jane!!! Heerlijk om hem ook bij jou zo te zien groeien, Weet dat er vele medeblogsters meeleven met je...ook ik ...en al blog ik de laatste tijd niet veel betekend niet dat ik de kracht hiervan niet ken. Hou je taai daar en de lapjes geven je rust en kracht lievertje!!!
    Knuffel

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Mooie tekst, dank. Heb even genoten van je bericht: veel lekkers, moois en liefs:) Ik vind het moedig als je jezelf weer kan oppakken. Ik weet dat je vaak geen andere keuze hebt maar je moet toch een manier vinden hoe.
    Groetjes
    Annemieke

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Meid, wat ben je toch actief en ik lees van alles tussen de regels door en wat het ook moge zijn: ik wens je heel veel sterkte met alles. Je bent een TOFFE vrouw. Het is nog wel pas donderdag en morgen, vrijdag een hele warme dag, maar toch alvast een heel fijn weekend gewenst. Jammer dat ik je nog niet ergens persoonlijk heb kunnen ontmoeten, want bij het geweldige weekend van Log Cabin, was ik jammer genoeg verhinderd. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Hi Sis, ik lees dat er verdriet is in je familie.Fijn dat je troost uit je lapjes, wandelen en mooie teksten kunt halen.
    Heel veel sterkte!
    Lieve groetjes, Evelyne

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Ik wil je sterkte wensen Sis met wat er speelt.
    Je gossip en Jane zijn echt plaatjes, vind de foto van Chip zo ontzettend leuk en vertederend !

    BeantwoordenVerwijderen