woensdag 30 juli 2014

Laatste vakantiedag....


Morgen ga ik weer terug aan het werk,
na 2,5 weken vakantie.
Wat wij zoal gedaan hebben de laatste week ?

Gependeld tussen de witte doos en thuis.
Mooie dingen gezien :


Er is nog tot oktober de *Landesgartenschau*in Zülpich.
Nee, wij mochten er niet in... honden zijn niet toegestaan.
Dus geen leuke bloemenfoto's....
Maar niet getreurd, het centrum en de omgeving waren ook zeer aardig !
Onderweg nog naar :
*Burg Satzvey*
ligt ook vlak bij de camping :

 
Op Satzvey worden regelmatig Ridderspelen gehouden, mocht je daar interesse in hebben ;-)
 
Een dag later zijn we naar een leuk Eifeldorp gegaan met veel vakwerk :


Was de moeite waard om te stoppen, maar eigenlijk waren we op weg naar de Burg Eltz :


Je wandelt een leuk stuk door het bos en dan zie je dit prachtige, oude gebouw :


Wij gaan zeker nog een keertje terug.... want ook hier mocht je niet binnen kijken met de hond erbij. Hadden we ook al verwacht, hoor.
Is niet erg, reden om terug te gaan ;))

Via de Mosel zijn we terug gereden naar de camping.

De tweede hoek van de Baby Jane is ontstaan, weinig aan quiltwerk gedaan...
Hoe komt dat zo ??? 
Normaal freubel ik toch almaar door ;-o
 

Dat komt omdat ik in mijn moestuinboek heb zitten studeren....
Want dit stukje :


ligt achter in onze tuin en word het eerste stukje moestuin....
Happy me...
Voordat het zover is, zal nog wat tijd het land in gaan...
Dus ik heb maar alvast wat slaplantjes in potten gezet.
Het boertje waar we vroeger altijd kwamen, toen we nog een volksmoestuin hadden, kende ons nog ;-)
Hij kon er wel om lachen dat het me toch niet helemaal heeft losgelaten, het moestuinvirus :)

Verder is te melden dat het er op lijkt dat hier in huis de zon weer meer gaat schijnen...
Houden zo !
Dat is mijn wens.

Fijne, gezonde restweek lieve lezers

Liefs Sis

12 opmerkingen:

  1. Wie schön ist das denn dort!!!!!

    Nana

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Fijn dat het zonnetje weer tussen de wolken door piept voor je. Zo te zien was het genieten in de vakantie en hopelijk weer vol energie om weer aan het werk te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Heel veel succes met je tuintje. En wat fijn dat de zon zich wat meer laat zien.....hopelijk zet dat door!
    Liefs en een dikke knuf!
    Ria.
    p,s, wat weer een mooi Jabe-hoekje!! :D

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou ja zeg.... JaNe natuurlijk........ mijn te snelle vingers, denk ik....;)

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ik hoop ook voor jullie dat het zonnetje thuis doorzet en steeds feller gaat schijnen!
    Jullie hebben prachtige dingen gezien in de vakantie. Ja, hondjes mogen daar niet naar binnen natuurlijk, want die steken hun pootje nog wel eens omhoog om daarna een plasje tegen een prachtige antieke stoel te doen :-)
    Wat een mooie buxushaagjes staan er in jullie tuin. Toch wel een beetje jammer dat die nu weg moeten.
    Maar voor een moestuintje moet je iets over hebben toch?

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Werk ze strakjes! Jammer dat al die vrije tijd dan alweer voorbij is. Mooie kastelen toch allemaal in dl. Fijn dat t thuis ook weer wat beter gaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat een sprookjesachtige omgeving laat je zien.....! Zo kunnen wij via de mooie foto's ook een beetje mee genieten.....
    En die zon...die breekt vast nog verder door !!!!

    en een moestuin hoe leuk.....wij hebben ook wat groentes in de tuin en eigenlijk wil ik nog wel wat vaker lekker in de aarde wroeten....maar die bruine en groene springdieren die zich overal verstoppen...brrrr afschuwelijk...
    Fijne dag.....

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Gaaf, Burg Eltz. Toen wij in de Eifel waren, hadden we net te weinig tijd om die te bezoeken.
    Fijn, dat ook bij jullie de zon weer voorzichtig tevoorschijn komt. Ik zal onze stralende zon ook wat meer richting zuiden duwen. Misschien helpt dat.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtige omgeving! Misschien wel een goed idee voor de volgende vakantie!
    Jammer dat je niet meer aan quiltwerk toegekomen bent, maar gelukkig is er ook nog meer in het leven.
    Groetjes, Sjoukje

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Prachtige gebouwen ! dat was vast genieten daar.
    Leuk zo'n groente tuintje, zou ik ook wel willen !
    Quilt groetjes Anja.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat heb je kunnen genieten tijdens je vakantie van die prachtige omgeving .
    Succes met je moestuintje.

    BeantwoordenVerwijderen