zondag 18 mei 2014

Waar alles ooit begon.....


ik heb ca. 15 jaar geleden mijn beginnercursus quilten gevolgt....
Waar ? In de Oliemolen te Heerlen.
Daar heb ik ook mijn quiltmaatje Marianne ontmoet.
Van haar dan ook de vraag :
" gaan we even kijken naar de tentoonstelling in de Oliemolen ? "

Ja hoor, doen we...
Moeders ging ook gezellie mee.


 Met zoveel moois op deze ochtend hadden wij totaal niet gerekend !!!!
( het weer zat natuurlijk ontzettend mee )

Prachtige stemming en wat hadden ze een werk verzet !


Schitterende quilts gezien:






Je kunt er ook terecht om een paar dagen in een van de mooie appartementen te verblijven :



 Kijk, ook nog een Jane gespot ;-)

Dit verse hortensiaspreitje wil ik voor speciale geledenheden ook wel voor mijn bedje hebben liggen ;))


En tot slot de gastvrouw voor het splinternieuwe *bakhuis*
( ze houd NIET van foto's ... )


Je zou er ZO in willen wonen....
Maar dan moet deze ook in de badkamer blijven hangen :

Natuurlijk is er ook IETS aan mijn vingers blijven plakken :


Zwart-wit en dan deze print...

Daar kan je toch geen weerstand aan bieden...
Na een heerlijk apricosenvlaaitje vol inspiratie naar huis...
Janen, dat wilde ik ;-)


Gelukt :0

Fijne, gezonde week 


Liefs Sis

18 opmerkingen:

  1. Ongelooflijk, Sis, wat heb jij veel moois gezien!!! Hier kun je even mee vooruit hoor, geweldig. en die zwart-witte stof? helemaal leuk voor de achtergrond van Jane?
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Oh, Sis, wat zullen jullie genoten hebben van al dat moois! En die zwart witte stof is helemaal subliem!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Was für´n toller Post und was für tolle Quilts.

    Nana

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Je hebt een schitterende lap stof gescoord, vast voor de achterkant van Jane.
    Wat een mooie quilts heb je gezien. Lijkt me heerlijk om daar te logeren en te genieten van de quilts en de stofjes.
    Natuurlijk ook van dit heerlijke weer.
    Ga maar lekker verder met Jane.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Oh Sis, ik heb inderdaad wat gemist. Jammer, jammer. Maar het lukte niet mer de tijd. Mooie quilts en een heel mooi zwarte lap. Daar komt weer wat moois uit.
    Groet marian

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Fantastisch mooi, dank je wel voorzover foto's!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Bedankt voor de foto's zo kunnen we ook meegenieten .
    Mooi lapje zwart - wit heb je gekocht .

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat was de moeite waard om naar de oliemolen te gaan.
    Jij ook een fijne week.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dank je voor de foto's van de tentoonstelling in de Oliemolen. Weet je toevallig ook hoe lang deze duurt ?
    A.s. Woensdag zou ik er anders ook wel met mijn moeder langs kunnen gaan, ik ben dan in Kerkrade

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat en heerlijke dag zal dat zijn geweest!!!
    alles ziet er mooi uit..maar de foto met Jane EN gonnetjes......dat is vast een teken voor mij!!..;0)
    Je stof super!!!!
    Voor vandaag ook en hele fijne dag!!..;0)

    BeantwoordenVerwijderen
  11. mooier kon je een zondag niet beginnen,zoveels moois !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. mooi weer, goed gezelschap en mooie quilts en stoffen om je heen :0) klinkt oh zo fijn!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat een prachtige quilts! Mooie lap heb je gescoord! Backing voor je Jane?

    BeantwoordenVerwijderen
  14. wat een inspiratie!! En een prachtige lap voor je Jane??? Achterkant??
    Die Baltimore is mooi, he, één van onze bee-leden heeft em ook gemaakt: prachtig!
    groetjes, Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat mooi allemaal en jouw zwart-witte lapje is ook schitterend. Ik kan me voorstellen dat je het liefst gelijk aan de slag wilde ermee.

    BeantwoordenVerwijderen
  16. ik had van Marianne al gehoord dat jullie zo'n leuke dag hadden gehad ! Wat zijn je Janetjes weer mooi !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat een gezellige dag zeg! Krijg spontaan zin in quiltuitstapjes...

    BeantwoordenVerwijderen