woensdag 7 mei 2014

Quilterigs van afgelopen weekend....


het volgende blokje van de Gossip is ontstaan :


 Want komende vrijdagavond komen de Gossipgirls weer langs, fijn als ik ze dan een `af blokje´ kan laten zien....
Legt makkelijker uit.

Natuurlijk werd er ook aan Jane gewerkt :


Deze 4 stukjes kunnen zo aan de grote lap,
deze volgende 3 moet ik nog in elkaar zetten :




Jaaahaaa, die snoepjespapiertjes zijn van mij ;)
Ik beken....

Zoveel blokjes zijn het niet meer, kijk er naar uit de driehoeken te maken !

Waar ik enorm van opkijk is het volgende:
de enorme belangstelling op het moment voor het scheurvlies.
Voor mij bestaan er in mijn *15 jaar quiltleven*
Paternoplaatgebruikers,
Freezerpapergebruikers,
Papiergebruikers etc etc etc  en
Scheurvliesgebruikers
maar het laatste blijkt minder bekend dan ik dacht !
Sinds wij ( Marianne en ikke ) het ooit in Heerlen hebben leren kennen, gebruiken we het. Ik weet gewoon niet beter.
Nu ineens zie ik in mijn 'Verkeersbronnen' een hoop lezers langskomen via het quiltersprikboord. Ik heb niet eens een account, om daar met jullie mee te kletsen :0

Bedankt dat jullie langskomen, lieve lezers !

Wat ook een hele nieuwe ervaring was, is mijn allereerste blogboek :


Het is hartstikke leuk om te hebben !
Trouwens ook hartstikke leuk om te hebben, zijn de contacten die door het blog zijn ontstaan ...
Op naar het volgende boek ;-)

Oh ja, wat ik ook nog heb gedaan :


Yvonne was er al mee begonnen en ik ga nu verder met het oprollen van mijn borduurgaren.
Vind deze dmc doos erg fijn. Maar eentje blijkt niet genoeg, want er zijn nog een hoop restjes ;0
Omdat ik geswitcht ben naar dit systeem heb ik deze 'over' :


Van binnen ziet deze klapper er zo uit :

Kan ik er iemand blij mee maken ?
Roep maar ;-)
Dan gaat ie snel op de post ....

Heb in Gemünd nog een paar lapjes voor de Gossip kunnen scoren:



Bijzonder leuk vond ik ook het kleine borduurpatroonklappertje... had het bijna over het hoofd gezien...maar mijn oplettende moeder stond gelukkig naast mij ;-)
Met de subtiele opmerking dat ze bijna jarig is.....

Fijne restweek 

Liefs Sis

23 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige quilt wordt die Gossip! Eigenlijk maar goed dat mijn verstand besloten heeft niets nieuws te beginnen....... ;)
    Dus je hoeft nog maar een paar blokjes van je Baby-Jane? Tjonge, ik ben ooit iets meer dan halverwege gestopt..
    Misschien moet ik daar straks maar mee verder.
    En groetjes van Amar aan Chippy. En ze zegt dat ie maar zo smachtend moet blijven kijken; dan komt het vast wel goed met een eigen quilt!
    Ik wens je sterkte! Want een smachtend kijkende hond........, daar kan geen mensen-honden-hart tegen!! ;)
    Groetjes, Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Tot voor kort had ik nog nooit van scheurvlies gehoord maar ik ga het snel eens proberen. ;-)
    Mooie blokjes weer voor je Jane.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wij scheurvliezen er lustig op los! Je gossie is een plaatje! En je snoepjes vast errug lekker!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat prachtig die borduurdoos. Alleen om die kleurtjes zo bij elkaar zou ik al met borduren gaan beginnen.
    Maar ik houd het maar bij klosjes garen, ook leuk.
    Mooi blok is dat met die lange bloem, leuke kleurtjes ook.
    Het blogboek ziet er aan de buitenkant al prachtig uit met die lieve Chippy op de omslag.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat is die gossip leuk hè. Ik wil 'm ook gaan maken. Patroon is gereserveerd.
    Je schiet lekker op met de DJ zeg. De blokjes zijn weer super.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. I love the fabrics you are using for Gossip in the Garden - I am also making this quilt. You have a very beautiful dog and I love your black and white DJ blocks.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het is handig het vlies. Maar ik heb er nog maar een blokje mee gedaan. Ik kijk per blokje wat handig is voor mij.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. WAt ga me veel plezier hebben van je borduurdozen. Ik heb ze al 20 jaar met alle kleuren dmc. De keren dat ik en vele van mijn vriendinnen al een greep hebben gedaan in de dozen zijn ontelbaar. Zo handig en overzichtelijk. Mooie blokjes heb je weer gemaakt en de Gossip.....daar wordt je toch vrolijk van!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Dein Post ist so wunderbar farbenprächtig... toll.

    Nana

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Volgens mij vergeet je een groep Sis.....diegenene die helemaal niet aan vliezen doen en gewoon op de traditionele manier werken.....Fleurig blokje van je Gossip!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Prachtig de Gossip! Hij staat hoog op mijn verlanglijstje. Wat een juweeltje van een quilt. Ik ga je verrichtingen met de Gossip nauwgezet volgen! Succes.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Je bent goed bezig geweest!
    Je Gossip is echt heel erg mooi, mooie kleuren.
    Goed plan om je borduurgaren zo te ordenen, ik heb het zelf ook zo en werkt echt superhandig.
    Fijne dag, groetjes Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Als buiten het zonnetje niet schijnt dan binnen met die vrolijke kleurtjes !!!!!
    En ja ...wat zouden wij zonder het scheurvlies zijn ..... :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een aparte manier om borduurgaren op te bergen. Zelf gebruik ik van die plastic dozen. Eentje van DMC zelf, behoorlijk prijzig. De andere komt van de lokale hobbywinkel. Veel goedkoper, beetje kleiner, maar de vakjes zijn precies goed. Het loont dus om even rond te kijken naar die dozen. Er zijn prijsverschillen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Je Gossip wordt zò leuk!! Mocht je er, nadat 'ie af is, geen plek voor hebben....;) Nee hoor, geintje!
    Ik ben trots op je, dat je verder bent gegaan met het ordenen van je DMC-garen. En wat ziet dat er prachtig uit!!! Helemaal trots <3

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik ben helemaal weg van die Gossip. Zo enig!!

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Ik heb ook al mijn DMC garen in zulke bakken zitten (4 dozen voor alle kleuren DMC en dan nog eens 3 dozen met restanten van ander merken)
    Je DJ blokjes zijn weer prachtig, maar die gossip is heerlijk zomers mooi !!!!
    leuk je eerste blogboek !

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Zo heerlijk vrolijk die gossip! Mooi stofje en borduurboekje leve de mamas!
    En wat doe je dat netjes die jane. Heel mooi hoor.

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat ben je lekker bezig met twee quilts die zo verschillend van sfeer zijn. Heerlijk voor de afwisseling.
    Goed georganiseerd die dmc garens. Die dozen zijn zo praktisch.
    Je hebt ook mooie gossiplapjes gescoord en lief van je mams dat ze je attent maakte op het mapje.

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een leuke quilt is de gossip, mooie kleuren gebruik je. Succes met Jane.
    groetjes

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Grappige quilt, tikkeltje naïef en daarom zo leuk...
    Heerlijk om al je borduurgaren zo geordend te hebben. Maar hoe krijg je de nummers er zo perfect op? Het lijkt wel gedrukt!

    Groetjes, Elizabeth

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Laat ik nou ook via het vlies en je blokjes op je blog weer terechtkomen. Ik ga het ook eens proberen want het vasthouden van de paterno is heel ongemakkelijk voor mijn handen.
    Ik heb mijn borduurgaren ook in dozen. Het werkt super. Nummertjes aan de voorkant erop en je hebt je kleur zo gevonden.
    De Gossip staat hier ook erg hoog genoteerd en de stofjes zijn al aan het springen in de doos. Nog even en dan gaan we los! Heerlijke frisse kleuren heb je gekozen. Leuk!!!
    Groetjes Anita

    BeantwoordenVerwijderen