zondag 4 mei 2014

Moeder-dochterweekend....


Ik ben een paar dagen met mijn moeder naar de witte doos gegaan....
Wat hebben wij genoten, van elkaar en van de omgeving :


Natuurlijk was mijn Chip ook mee van de partij  :)


Dit zijn de voorjaarskleuren van dit jaar ...






















Leuk, om dit voorjaarsgevoel even vast te houden !

Wat ik jullie vooral wil laten zien, oftewel wil aanraden, mits je eens in de buurt van Monschau bent...
Is het Openluchmuseum in Kommern:


Ze hebben uit verschillende regios oude huizen gered en weer opgebouwd... je voelt je teruggezet in de tijd.
Mijn moestuinhart sloeg ineens weer heel hard ;-)


Chippy kreeg de schrik van zijn leven ...


Ik heb hem uitgelegt dat, als hij nog een keer eekhoorntjes zou  jagen, ik aan het baasje zou vragen zo en 
*hondenrad-voor-de-boter-maak*
te gaan bouwen...
Weg luxe-lui-lekker-leven...
Was hij lang onder de indruk ?
Nee, niet echt...

Verder heb ik allerlei quiltpatroonen gevonden, 
dat wil zeggen oude deuren met een, voor mij bruikbaar, quiltmotief :




Smaak hadden ze toen ook al :)

Ook een tafel, die ik als naaitafel niet zou versmaden was er...
 

Maar nee, die was niet bedoelt om mee te nemen ;0

Natuurlijk heb ik ook steekjes gezet, maar het blogje is nu al zooo lang....dat komt deze week wel !

Morgen weer aan de slag met andermans tanden.
Dus, ook voor jullie,

' WERK ZE '

Liefs Sis


15 opmerkingen:

  1. Prachtig al die gele voorjaarsbloemen, dat doet altijd zo vrolijk en gezellig aan!
    En dat museum, daar gaan we zeker een keer naartoe! Het ziet er nu al prachtig uit. Dikke kus

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Heerlijk zo'n poosje op stap met je moeder... ik kan me voorstellen dat jullie enorm genoten hebben.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat mooi die vakwerkhuizen en al die kleuren geel! Fijn dat je deze tijd samen met je moeder kan doorbrengen. Koesteren die momenten samen! Jij moet gewoon werken op 5 mei natuurlijk, wij hebben nog een dagje vrij! Fijne werkweek!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Lekker samen en mooi weer gehad,beter kon het toch niet .
    En nou Jos vragen om een klein moestuintje...moet kunnen :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Die eerste deur is helemaal te gek, leuk om een paar dagen met je moeder op stap te gaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Gezellig zo met je moeder op stap! En de natuur ziet er prachtig uit!

    Jij ook werkze deze week.

    groet marian

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Solche Museen liebe ich, wir haben sowas auch hier in der Nähe. Und Chip sieht soooo dünn aus auf dem Foto, fast könnte man meinem es sei nur sein Fell.

    Nana

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Die arme Chippy is nu al moe bij de gedachte dat hij in dat hondenrad moet!
    Wat een prachtige deuren laat je zien, dat is wel even wat anders dan van de bouwmarkt.
    Jullie hebben het heerlijk gehad in die mooie omgeving, wat een natuur!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Geniet maar lekker van zulke kostbare weekendjes.
    Openluchtmuseum ziet er mooi uit. Ben benieuwd naar je quiltnieuws.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heerlijk, zo'n weekendje! Lekker met je mams. En die gekke Chippy! ;)
    Veel werkplezier vandaag; ik zet mijn tanden maar even in mijn applicatiewerkje..
    Groetjes, Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een voorrecht Sis, zo samen met je moeder op stap. Chippy lijkt wel plat op die foto, haha. Helemaal gevloerd.
    Dat zijn echt leuke patronen om te bewaren. Zo kom je nog eens wat tegen.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Super Cis met je moeder, Heerlijk om te kunnen doen en gezellig bij te kletsen in een prachtige omgeving.
    enne toch maar eens naar den Bosch komen hoor, er zijn hier al veel mensen geweest met een allergie, maar blijkbaar stofzuig ik veel…….
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat lekker Sis zo een weekend weg met je moeder. Groot gelijk !!!
    Prachtig al die lente bloemen en die oude huisjes zijn ook enig.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gezellig zo op stap met je moeder. Hmmm jammer van het poststekkje. We verzinnen wel een andere manier via via of zo:) ja zon tafel is wel tof ja. Grusse

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heerlijk samen met je moeder op stap. Genieten!
    Dat je dat nog maar vaak mag doen met je moeder.

    BeantwoordenVerwijderen