zondag 11 mei 2014

Gossipgirls op vrijdagavond....


zoals ik al eens eerder heb verteld,
maken wij met z'n vieren de Gossipquilt.

Mijn schoolvriendin Nicole en Ulli, al lang mijn patiente en Sigrid, haar toekomstige schoondochter !
De Gossipgirls dus ;-)
 Aan de hand van het patroon, waar lekker veel technieken in zitten, leg ik hen uit hoe ik het op mijn manier doe.
Er zijn natuurlijk talloze quilt-technieken...

Ze zijn erin geslaagd om het 1 e blok af te maken :

Nicole :


Had je mij en haar zelf een jaar geleden verteld dat ze dit ging doen, hadden wij HEEL hard gelachen ;-)
Moet je nu eens zien ... ik ben trots op haar !

Ulli:


Ulli houd van kleur, veel kleur ;-)
En van gekke stofjes... 
missie gelukt !
Volgens haar heeft ze de festonsteek maar consequent verkeerd om gezet... echt iets voor haar...
zo leuk om ook karaktertrekjes in een quilt terug te vinden.
Ulli, je bent mijn echte hippyvriendin :))

Sigrid :
( komt niet veel voor, dat iemand zo heet als ik en nu mag ik haar zelf aan mijn quilttafel hebben ! )


Het eerste woord wat mij te binnen schoot was :
chique...
Het grijze stofje heeft een licht glans, ook hier zie je in het blokje een karakter terug... zeer geconcentreerd werkt zij.

En ikke ???
Ik geniet gewoon dat deze meissies aan mijn tafel zitten en verbaas me over de verschillende uitstralingen van hetzelfde blokje.

Ben ernorm blij, dat mijn idee over een 
*quiltershangplek*
ook in de realiteit werkt ;))

Fijne, gezonde week

Liefs Sis

18 opmerkingen:

  1. Nog een quiltjuf in mijn omgeving. Wat leuk! Het zijn mooie, fleurige blokken geworden.
    Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo leuk om te zien dat ze alle drie zo verschillend zijn. Eigenlijk zijn ze alle drie leuk geworden.
    Grappig om met 4 mensen hetzelfde te doen en dan bij elkaar te komen.
    Knap hoor dat ze het zo netjes maken.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Die sind aber alle sowas von hübsch!

    Nana

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat zal dat een gezellige avond zijn, en wat worden deze lekker vrolijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ze zijn echt allemaal door de verschillende kleuren enorm leuk!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk zulke verschillende dames en smaken op je hangplek! Wat worden ze leuk en geweldig die 'foute' festonsteek! Wel heel consequent hoor! En er dan niet achter komen dat er iets niet klopt....gillen! Dit blijft een uniek blok in haar quilt!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Allemaal verschillend, en allemaal erg mooie blokjes. Leuk dat je dit zo samen kan doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat zijn de blokken mooi geworden!! Je mag met recht trots zijn op je Gossip Girls!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat leuk om zo met z'n vieren dezelfde quilt te maken in eigen stoffen. Wat een verschil zie je dan hé? Ieder hun eigen stijl maar allemaal erg leuk. En dan die festonsteek... geweldig! Ziet er gewoon heel grappig uit! :-))))

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat hebben ze hard gewerkt en zo mooi !!!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Lekker hé!? zo'n hangplek met leuke meisjes en mooie werkstukken! Leuk om te zien.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Wat een succes!! Ontzettend leuk. Het is ook echt een quilt die je voor dit doel kan gebruiken. Heel veel succes verder.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat ontzettend mooi zeg!
    Ze zien er allemaal stuk voor stuk anders maar echt geweldig uit!
    groetjes Patricia

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Waarom laat ik het patroon nou nog steeds naast me op tafel liggen???
    Zo leuk om te zien hoe de quilt er uit ziet in al die verschillende stofjes.
    Moet toch maar eens een gaatje zien te vinden en gewoon te beginnen.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Superleuk zeg, deze blokjes van hetzelfde patroon maar met een heel verschillende invulling en uitstraling! Ik kan me zo voorstellen, dat je van deze kletskous-avondjes enorm geniet...
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Wat zien die girls er leuk en vrolijk uit. Allemaal zo verschillend. Gezellig hoor zo'n quilthangplek.
    Morgen breng ik een bezoekje aan Limburg. Mijn man gaan trainen en ik ga voor de verandering maar eens mee. Ik ga buurten bij Jacquleine. Ben je er toevallig ook?
    Fijn weekend,
    Groet Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat leuk om hetzelfde patroon op verschillende manieren tot leven te zien komen. En het is ook zo leuk om samen met 1 patroon te werken aan een quilt, hè ?

    BeantwoordenVerwijderen