zondag 20 april 2014

Na 4 maanden wachten.....


was het gisteren zover :


twee dagen free motion beginnerscursus van Nana !

Aan ons werd gevraagd, welke verwachting we van de cursus hadden...
Mijn antwoord was dat ik graag een nieuwe deur open wilde doen, na vele jaren handquilten.
Wat ik zeker niet ga opgeven, want volgens Nana moet je een *Kuschelquilt* gewoon met de hand doorquilten.

Er is geen deur open gegaan ...
 maar wel een grote 
POORT 
;-)


Ongelooflijk leuk wat doorquilten met onze geliefde lapjes kan doen.

Wij hebben in twee dagen tijd zo veel geleerd en gezien,
ik kan het niet zo goed onder woorden brengen.

 
Als ik naast het handquilten ooit in staat zou zijn om met Sjors dit te kunnen maken...
Een mens moet dromen hebben, toch ?!
;-)

Wederom is duidelijk dat het geweldig is om je hobby te delen en met elkaar te brainstormen.


Nana is een zeer bevlogen quilster, die enorm goed weet uit te leggen wat haar visie is in haar quiltwerk.
Basispatronen hebben wij geleerd, 
over garen gesproken,
beetje machinetechniek,
tekenen,
etc., etc.
maar ook het verder na denken over een patroon. 
Bijvoorbeeld voor wie het is, of wat je eigen gevoelens erbij zijn....

Ik merk dat ik niet in staat ben om twee geweldige  dagen cursusdagen goed in beeld te brengen....

Maar jullie kunnen ook nog bij Quibi en Nana zelf kijken 
;)

Quibi en ik kunnen nog tot morgen lekker doornaaien


Sjors en Sjimmie
hebben er samen zin in ;O

Lieve Nana

D*A*N*K*E

en tot ziens ;))

Liefs Sis

15 opmerkingen:

  1. Het was TOP !!!
    En nu .....blijven oefenen om ook die mooie steekjes te krijgen :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ik las het net bij "Quibi" ,jullie hebben veel geleerd en goed geoefend.

    Liefs, Ineke

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ja, es war ein prima Kurs bei Euch und die Zeit verflog wie im Nu. Schön war es mit Euch!

    Nana

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Prachtig quiltwerk! Goed blijven oefenen maar!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Je bent snel met je verslag. Jullie hebben veel geleerd zo te zien en nu maar oefenen en meters maken om het onder de knie te krijgen. Fijne dag.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat leuk dat jij zo veel inspiratie met een nieuwe techniek hebt opgedaan

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Het lijkt me een inspannende en inspirerende cursus, dat je veel plezier mag hebben om dit in praktijk te brengen met Sjors.
    Benieuwd naar de verhalen.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Ich bin sicher Ihr hattet einen tollen Kurs. Ich freue mich auf vielel tolle Arbeiten von Euch.
    LG Grit

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Je hebt gelijk: je brengt de hele cursus zeer beknopt in beeld, maar...... ik snap het hele verhaal, ook alles tussen de regels en foto's door!! Je hebt het ontzettend heerlijk gehad met Nana en de mede-dames. Het ziet er prachtig uit en ik wens je veel succes met oefenen; ben reuze benieuwd.
    Groet,
    Rya, Rotterdam

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Dat ziet er inderdaad prachtig uit, en ik denk ook dat je met machinequilten effecten kan bereiken wat met de hand niet lukt.
    Dus leuk dat je een nieuwe techniek hebt geleerd. Maar het lijkt me erg moeilijk om het goed te doen, moet er niet aan denken dat je iets moet uithalen.
    Veel plezier met oefenen.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Zie net op het blog van Nana jouw lap met oefeningen.
    Die laat je zelf niet eens zien.
    Ik vind het erg mooi gedaan voor de eerste keer hoor, mijn complimenten.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat heerlijk sis, Marianne en andere dames! Jullie hebben genoten, want dat weet je heel goed over te brengen! Veel plezier nog morgen!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Leuk is dat hè, om een poort open te zetten! Laat maar binnen stromen. Je hebt al een mooi resultaat zeg, volgens mij heb je het in de vingers. Ik vind het zelf nog steeds spannend om dat free motion te doen.
    Wat een schitterend quiltwerk laat je zien!! Ongelooflijk.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Heel even dacht ik dat jij die hele mooie ster/bloem gemaakt had, maar dat is natuurlijk wel erg hoog gegrepen na een eerste les hihihi. Het is je dus wel meegevallen? Ik ben benieuwd naar je eerste 'echte' quilt die je door gequilt hebt op de naaimachine.

    BeantwoordenVerwijderen