woensdag 23 april 2014

Ergens moet je gewoon ....


in het koude water springen....
Zij de *juf*( klik ) van afgelopen weekend :)

Veel gewerkt gister en vandaag,
geen zin in huishouden,
maar wel in koud water !

Dus kamertje opgeruimd,
want voor free motion moet je een lege tafel hebben....
heb ik ook geleerd ;)
Mijn *Pinterestboompje* gaat er als eerste aan geloven....
De juf zij : eerst goed nadenken wat je wilt.
OK, check
Boventransport ingespannen en in the ditch genaaid :


Ter stabilisatie, werd mij uitgelegt.
OK, check
Het garen is Monofil, vissnoer zeg maar ;-)
Ik ga dit garen  en wit FuFu  garen gebruiken.

Volgende stap was mijn matje in positie brengen,
 heb ik gezien bij Leah Day op het www.
Alle beetjes helpen, dacht ik zo ;0


Handschoentjes aan...
en springen maar....



De bedoeling is, dat de witte blokjes zo blijven en door het platquilten van de rode, deze beter uitkomen.
Mijn eerste 'dood'quiltmeters zijn gemaakt ;)

Tussendoor natuurlijk wel met de hond gegaan,
toen za ik deze rare bolletjes in de eikenboom.
Is dat wel normaal ?


Is mij nog nooit eerder opgevallen....
Anybody ???

Ik heb mijn eigen oefeningen van afgelopen weekend nog niet laten zien. Hier komen ze dan... :





Leuk voor in het blogboek van volgend jaar, om mijn eerste steekjes free motion terug te zien.
Heb mijn allereerste blogboek, maandag, met de hulp van Yvonne( klik ), besteld.

Tegen een uur of negen hoorde ik haar ineens huilen 
;))
Jane, vanaf de creamuur....
ik wil nieuwe stukjes...
huilde ze...
ok,ok eentje dan...


Het volgende blokje op het handige tableau
( tip van Patricia, klik)


Zo ver is de Dear Jane inmiddels :


Nog 18 blokjes te gaan 
:0

Ik wens jullie een fijne, gezonde restweek !

Liefs Sis

18 opmerkingen:

  1. Je gaat hard met Jane. Nog een paar blokjes.
    En na het springen kun je toch al aardig zwemmen hoor. Ziet er goed uit.
    Het is toch geen prosessierups in die eik? Brrrrr.....

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Ik dacht hetzelfde als Berna... het zal toch geen prosessierups zijn?

      Prachtig werk laat je trouwens zien....*Ü*...

      Verwijderen
  2. Ik denk ook de processierups, als dat zo is dan heeft iemand dat toch wel gemeld.
    Mooi hoor je quiltwerk, ik houd het toch bij de steekjes met de hand,
    Fijne dag, Bep

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jij kan goed springen zeg! Processierupsen, dan had je die bollen toch wel zien bewegen? Fijne dag sis, je Jane gaat ook lekker zeg!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Deine Quiltarbeit sieht super aus. Und ich denke es macht Dir auch viel Spaß.
    Und der Jane in schwarz- weiß....macht mich echt sprachlos. Einfach genial.

    LG Grit

    BeantwoordenVerwijderen
  5. mooie Jane! nog maar 18 klinkt nog als weinig maar er zal nog genoeg werk in zitten, denk ik zo ;) wat leuk om zo weer iets nieuws te leren om te doen met je prachtmachine!

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat ben je lekker aan het oefenen! Ja, meters maken is belangrijk om goed te kunnen quilten. Het ziet er al prachtig uit.
    En je Dear Jane schiet al zo lekker op! Kun je je voorstellen, hoveel quiltwerk je straks dan weer kunt oefenen :)

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Nee, het is geen Processierups hoor in die Eik, het zijn galappeltjes.
    Veroorzaakt door de sluipwesp, daar zitten de larven in.
    Maar even kijken op Google kan je het bekijken.
    Ene... Jane moet niet zo zeuren, want ik vind dat ze best snel gaat, maar ze wil natuurlijk weer sneller.
    Dat quilten met de machine gaat je al supergoed af. Die rood-witte stofjes komen me wel heel bekend voor.
    Heb precies dezelfde voor de geheime quilt voor mijn kleindochter.
    We hebben ze vast allebei online gekocht in dezelfde winkel.
    Ziet er lekker fleurig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. En dat allemaal na slechts één cursusje? Knap hoor! Ziet er helemaal niet verkeerd uit. Kan me de koudwatervrees helemaal voorstellen, ik vind het ook doodeng want stel je voor.......dat je al die steekjes weer moet uithalen...... in ieder geval komt het bij jou helemaal goed zo te zien. Wat wordt je DJ ook MOOI! nog maar 18 blokjes, wat heerlijk!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Gut Ding will eben Weile haben!
    Und den DJ durfte ich ja in echt sehen und sogar darunter schlafen.

    Nana

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Met ieder steekje word het water wel warmer ;-))

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Ik zie dat Floor al het antwoord heeft gegeven over de balletjes in de eikenboom ;-)
    Je quiltwerk is prachtig... je gaat heel goed zo en wat wordt dat mooi zeg !!

    Jane gaat ook lekker, nog maar 18 blokjes ???

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Het machinequilten gaat je al heel goed af, leuk werk is dat he?

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Ogen dicht en springen!!
    Het ziet er prachtig uit....keep up the good work!!

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Jij en Sjors zijn een goed team! Je hebt al veel geleerd, ik vind het reuze interessant al die quilt patroontjes.
    Dat pinterest boompje gaat volgens mij een plaatje worden.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Al ben je aan het springen, je weet heel goed boven water te blijven, en er ook nog een "schoonslag" van te maken in het water, want ik vind je eerste beginselen van het free-motion-quilten er heel mooi uitzien! Dat belooft wat voor de toekomst... En gelukkig heb je ook nog aan Jane gedacht.
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Je gaat me toch niet vertellen dat je die prachtige doorgestikte bladeren voor het eerst maakt ze zijn prachtig:) Breekt dat dunne plastiek garen niet? En het komt goed met je lichte blokje ziet er goed uit!!!
    En wauw wat is je jane gewaagd in het zwart wit je schiet al enorm uit. Ga je de rand met die blokken maken????

    BeantwoordenVerwijderen
  17. o ja die enge bollen heb ik nog nooit gezien. Het zal toch inderdaad niet van die enge alles vernietigers zijn. Heb je hem al open gemaakt?met handschoenen??????

    BeantwoordenVerwijderen