dinsdag 8 april 2014

Beetje laat....en lange vriendschap....


maar ik wil jullie toch nog even wat kiekjes van afgelopen week laten zien....

Een heerlijk weekje in de witte doos,
nu echt eens op tijd om de wilde narcissen in de duitse Eifel te zien....


Tot nu toe heb ik ze ieder jaar gemist,
want in het weekend is het net een volksverhuizing ;-)
Nu kon het lekker op dinsdag !

Prachtig gezicht was het :


 

Door het ongewoon warme weer zijn ze dit jaar erg snel uitgebloeid.
Op de camping kon ik er ook een paar spotten, 
met ongewone *bijverschijnselen* 
;-)


Eifel-Jane zal ik maar zeggen....
Maar kijk, huh, een rood mandje ???
 

Jaha... want dit word een zwart/witte Dear Jane met een rood mandje ;-)
Hoe kan dat zo ???
Nou, ik heb altijd heel hard geroepen dat ik nooit, maar dan ook nooit een mandjesquilt ging maken.
Het werd een grap tussen mijn quiltvriendin Marianne en mij...
 zij roept op iedere beurs : kijk Sis, een mandjesquilt !
En ik roep steevast : neeeee, dat ga ik nooit maken ! 

Running gag ;-)

Maar toen kwam Jane om de hoek...
Marianne riep : hah, nu MOET jij een mandje maken !!!
Tja, wat te doen ?
 Daar moet je dan toch een draai aan geven...
Afgelopen jaar vroeg ik haar dus uit USA een rood/zwart lapje mee te nemen.
Ode aan onze 15jarige vriendschap :-)
Op eeuwig vastgenaaid in mijn  zwart/witte Jane.
Dat is dus nu gebeurd
:-))
 

Jullie willen nu weten of ik toch ooit een mandjesquilt ga maken ???

NEVER !!!

;-)) 

Liefs Sis

23 opmerkingen:

  1. Was für hübsche Blöcke und bald sehen wir uns!!!!!!

    Nana

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hahaha.... "never say never....!" LOL
    Het zijn wel prachtige plaatjes en ook een heel lief mandje! Je kunt het dus wel....... :)

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Maar het is wel een leuk mandje, die springt er straks uit in jouw Jane quilt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Nou ben ik toch wel heel benieuwd waarom niet... Vind je ze niet mooi, of heb je er een hekel aan om een mandje te maken, laat staan heel veel?
    Maar ééntje is dan toch gelukt, en leuk dat ie zwart rood is, gaat heerlijk opvallen in de Jane.
    Het andere blokje vind ik ook erg mooi geworden met een leuk stofje.
    Wat prachtig al die narcissen daar in het wild! Dat was genieten, ook van het mooie weer.

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Prachtige narcissen en een leuk mandjesverhaal.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Haha dat is een leuk verhaal Sis. Maar ook een schattig mandje.
    Zal mooi staan in je DJ. Lekker contrastrijk.
    Wat mooi hè al die narcisjes.

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Een heerlijke week in de IJffel met mooie blokjes als resultaat. Mandje is toch erg mooi geworden Sis. Die zal steaks mooi opvallen in Jane maar niet storen. Leuk zo.

    BeantwoordenVerwijderen
  8. En tòch is je rode mandje heel erg leuk! Dat zal een prachtig gezicht zijn in je zwart/witte Jane :)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat een prachtig gezicht al die narcissen; daar heb je echt van genoten!!
    Lollig verhaal van je over de mandjes..... lekker niet doen als je niet wilt, maar in Jane is-t-ie heel leuk (en je hebt hem zo mooi gemaakt!! lol).
    Groet, Rya, Rotterdam

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat leuk die narcissen met die kopjes naar beneden....net of ze vol verbazing kijken naar die blokjes met rare bloemen.......
    Ondanks je aversie toch heel mooi geworden dat mandjesblokje!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. En dat nog menig gezellige vriendinnenjaartjes erbij mogen komen :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  12. En dan.....zeg nooit ....nooit :-))
    Wie weet ....

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat zijn ze mooi en herkenbaar...

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Dat heb je prachtig gedaan om jullie vriendschap zo uit te beelden !
    Maar... geen mandjesquilt ? En ze zijn zo leuk om te maken. De mijne gaat als een speer :P

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een prachtig mandje om een mooie vriendschap mee te vereeuwigen, heel speciaal!
    Dat jullie nog heeeeeel lang en gelukkig vriendinnen mogen zijn. Stiekem hoop ik natuurlijk dat wij daar van mee mogen genieten af en toe ;o)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Zo is het altijd een opvallende eyecatcher voor jullie grapje en vriendschap :0)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Prachtig die narcissen! en je mandje ook.......

    BeantwoordenVerwijderen
  18. En zo heb je door je afkeer van een mandjesquilt wel een hele mooie herinnering aan jullie vriendschap. Ik vind hem errug leuk in ieder geval

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Ja mandje is prachtig geworden....., zo lekker rood ook!...
    Mooie foto's van Jane in de natuur..

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat ontzettend leuk een zo'n rood mandje tussen al dat zwart-wit.
    Heerlijk wat een mooie foto's!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Het lijkt wel een sprookjeslandschap, prachtig!
    Mooi het speciale mandje erbij.

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Deze is natuurlijk wel heel speciaal, erg leuk ook.
    Toch maar ooit een.........hij is erg mooi gemaakt dus het word dan natuurlijk een schitterende quilt.

    Groetjes,
    Marga♥

    BeantwoordenVerwijderen