donderdag 27 februari 2014

Gossip in the garden....


wat word het als je deze snippers op leuke, bonte stofjes gaat strijken ?


Eerst knip ik mijn plak en scheurvlies zonder naadtoeslag uit....
( ooit geleerd in de Oliemolen te Heerlen )
dan teken ik op H 250 vlieseline de stukjes voor de apliquick.

Strijk en knip het geheel dan met naadtoeslag uit.

Om dan te merken dat je, na het in elkaar zetten van je blok, je lichtbak hebt uitgeleend aan je schoonzusje....
En die woont nou net even te ver weg om het te gaan halen....
Niet getreurd, lang leve het keukenmaterial :
men neme 2 tupperbakjes, de daglichtlamp en de glazensnijplaat .
Tadaa... een lekker ruime lichtbak ;-)




Klaar om de borduursels te tekenen en de apliquickstukjes op hun plek te leggen.

Zie hier het resultaat :


En nou snel weer gaan werken 
;-)

Liefs Sis

23 opmerkingen:

  1. Ziet er al leuk vrolijk uit! Veel succes verder. En dat met die lichtbak ziet er eigenlijk heel handig uit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Zo leuk, he?! En quiltsters zijn zeker niet voor één gat te vangen..... ;D
    En wat wordt het mooi!
    Groetjes, Ria.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Wat een super vrolijke blok ik voel spontaan lentekriebels ...prachtig Sis!

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Wat wordt het leuk, Sis! En wat een vrolijke kleuren! Zulke gossip mag gerust in mijn garden!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Sehr hübsch und vor allem sehr einfallsreich mit dem "Lichtkasten".

    Nana

    BeantwoordenVerwijderen
  6. handig van je! werkt veel beter dan tegen het raam plakken, me dunkt :0) wat wordt het meteen al leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Leuk dat fleurige quiltje met fleurige lapjes.
    En wat ben jij creatief in je oplossingen!
    Zou alleen maar aan tegen het raam denken, maar dat gaat helemaal niet zo handig.
    Maar zo heb je een hele fijne lichtbak.
    Leen de mijne gewoon niet uit :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Heel leuk Sis, het wordt een vrolijke quilt!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. mooi he deze quilt ik ben er ook mee bezig en ik gebruik de moda serie grant park ik zal dit weekend even op mijn blog plaatsen

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Wat een vrolijke kleurtjes, fijn dat je verder kon zo met je geïmproviseerde lichtbak!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. hier wordt een mens helemaal blij van, wat een vrolijke kleuren!!!......;)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Frisse kleurtjes Sis en wat een superoplossing voor een lichtbak!
    Goed weekend.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Pats getroffen wat zijn dat leuke heerlijke vrolijke kleuren..... Erg nice hoor. En je lichtbak ... Je bent creatief of niet. Top. Nou dit deel is in ieder geval al goed gelukt!

      Verwijderen
  13. Prachtige stofjes ook!
    Daar word je toch blij van.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een uitvinding die 'lichtbak', slim hoor! En je garden wordt heel erg fleurig... echt zomers. Veel plezier met maken. :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een leuke kleurtjes, en ja improviseren hoort bij quilten, toch.

    Liefs Ria ;0))

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ohhhh....Sis...nee, dit had ik even gemist! Jij bent echt een appliquicke werkster he? Ik heb het gewoon gesneden en genaaid, moet nog wel de theepot appliqueren. Ziet er erg vrolijk uit bij jou, kom je weer "Gosippen"volgende zomer? in mijn tuin?

    BeantwoordenVerwijderen
  17. O, geweldig, sta net op punt dit patroon te bestellen.
    Als ik dit zie hoef ik er niet meer over na te denken!
    Geweldig leuk je quilt blok!

    groetjes, Evelyne
    http://eefsneedle.blogspot.com

    BeantwoordenVerwijderen