zondag 29 december 2013

Sjors.....


Zaterdagmiddag keek ik ongeveer ZO als de koeien op blokje K7 van de Dear Jane :


Nog iets *blonder* keek ik na het openen van deze doos : 


Met deze inhoud :


Merk vooral het word handleiding op ;-)
Die gaat hier nog herhaaldelijk op tafel liggen...

Het hoort allemaal hier bij :


Na 15 jaar alleen maar handquilten gaat hier een nieuw boekje open...
In 2014 ga ik PROBEREN dit lekkere ding te begrijpen en er leuke dingen mee te doen...
Je weet wel, over goede voornemens gesproken ;-)

Gelukkig had ik geweldig support van Yvonne, zij coachte mij van bladzijde 1 naar het einde van de handleiding.
Daardoor voel ik me nu al een stuk veiliger !
Thanx :-)

Deze nieuwe aanwinst heb ik de naam Sjors gegeven...
dat is de bijnaam van mijn , al lang overleden, vader.
De verdere bedoelingen daarvan  zijn een tikkeltje te prive om ze op het blog te zetten...

Toen ik net onder de douche stond kreeg ik een moment van terugblik 
( raar toch op dit jaargetijde, mwaahahaha )

Ik realiseerde me dat ik met name dankbaar ben voor dit jaar...
Dankbaar te mogen en KUNNEN werken voor mooie dingen,
Dankbaar voor de mensen om mij heen :
familie
vrienden
en nieuwe ontmoettingen in dit jaar op en door dit blog.

DUS...

Ik wens jullie voor 2014 veel gezondheid en levensmoed toe

 
 Liefs Sis

26 opmerkingen:

  1. Wat een prachtige machine, Sis. Daar zullen volgend jaar vast heel wat steekjes op gemaakt worden.
    En wat een lollig DJ blok, dat wordt vast een vrolijke quilt, weer eens wat anders dan de repro stofjes.
    Jij ook alle goeds voor 2014!
    Liefs, Cisca

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Voor jullie ook veel plezier en gezondheid in 2014. Ik heb dit jaar genoten van al je blogs, dat er nog maar veel mogen volgen!. Veel plezier met je mooie nieuwe aanwinst.
    Groetjes Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Poe hé, wat een prachtige machine Sis. Lekker ontdekken wat je er allemaal mee kunt is een heerlijke bezigheid.
    Het DJblokje is super leuk, met die rose neusjes ertussen.
    Een heel goed en creatief jaar gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geweldig, een koeienblok! (Ben groot koeienfan...) En wat een schitterende machine! Geniet er maar van in het nieuwe jaar. Ook verder een goed, gezond en creatief 2014 gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ich gratuliere Dir zu dieser tollen Maschine, so eine habe ich nicht zuhause!!!! Jetzt wünsche ich Dir immer genügend Stoff zuhause, eine spitze Nadel und viele Ideen ud Zeit, alles umzusetzen.

    Nana

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Dit jaar ook voor t eerst een cursus machine patchen en quilten gevolgd. Het toverwoord is veel-oefenen, het gaat steeds beter en vooral voor weggeef projecten ben ik er erg blij mee.
    Wens je verder alle goeds voor 2014!

    Groet,

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Hoi Sis, wat een lieve en ware woorden, bedankt! Heeeeel veeeel plezier met je nieuwe "vriend". je zult er vast heel veel mooie dingen op gaan maken.....ik hou je in de gaten :) Voor jou en al jouw dierbaren ook een heel goed uiteinde en spetterend nieuwjaar gewenst! Groetjes, Nadia

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wat een goed einde van het jaar met die prachtmachine. Ook ik was jaren anti maar dan ook echt.....nooit zou ik gaan quilten met de machine, totdat.....ik in Amerika bij mijn vriendin Shannon een cursus volgde, jawel op haar naaimachine. Ik was verkocht en ging uiteindelijk naar huis met een Bernina in mijn handbagage!
    Ik probeer nu steeds meer uit op de machine ook omdat het zo lekker snel gaat en ik zoveel dingen wil die met de hand niet allemaal te realiseren zijn. Ik wens je veel genoeglijke uurtjes met je mooie machine toe in het nieuwe jaar!

    BeantwoordenVerwijderen
  9. "dankbaar voor de mensen om mij heen : familie, vrienden en nieuwe ontmoetingen in dit jaar op en door dit blog"
    Dat heb je mooi gezegd, daar sluit ik me volledig bij aan.
    Dit jaar heeft veel gezellige mensen bij elkaar gebracht, wat een blog allemaal niet teweeg kan brengen.
    Lieve Sis, heel veel plezier van en met Sjors.
    Fijne jaarwisseling en tot 2014

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Leuk dat stoere koeienblok! En een prachtige machine. Ben benieuwd naar de eerste machinale quilt.
    Goed uiteinde!

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een supersjiek ding heb je daar. Prachtig blauw licht, lijkt wel vuurwerk. Daar zul je veel plezier van hebben. Jou zullen we niet veel horen de komende tijd. Je hebt het veel te druk om alles uit te proberen. Veel succes (en plezier). Ook voor 2014.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. wat een heerlijkheid zo'n machine, ik ben helemaal fan van Janome, ik heb er een spoelhuisje bijgekocht en kan nu zelfs probleemloos naaien met het mooie Yli garen wat op de grote houten klos zit. Super. Ideaal dat je hulp had bij het uitproberen, dat scheelt een heleboel. Ik heb het pedaal nog nooit gebruikt, Ik naai alleen met de start/stop knop. Nu lekker gaan ontdekken wat de mogelijkheden allemaal zijn. Veel plzier er mee.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Dit jaar ga ik het ook echt proberen... quilten op de machine. Niet voor niets heb ik er die mooie Bernina voor gekocht met net zo'n mooi plexiglazen blad erbij als jij daar hebt. Zou toch zonde zijn om het niet te gebruiken hé? Ik ben heel benieuwd hoe het jou gaat bevallen... succes!!!
    En natuurlijk een hele fijne jaarwisseling en een fantastisch nieuw jaar gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Wat een mooie nieuwe aanwinst heb je daar, met Sjors! Het gaat vast helemaal goed komen met jullie samenwerking! Jij ook een Heel Fijne en Goede Jaarwisseling gewenst met je gezin, en natuurlijk met Chippy!
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Lieve Sis, ik heb je met zoveel plezier geholpen! Ik kan bijna niet wachten tot ik een Sjimmie heb :)

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Heel veel plezier met je nieuwe naaimachine, mijn naaimachine (een brother) heeft ´t net van de week begeven. Eens kijken of ik ook een nieuwe koop, of nog even op m´n oude singertje verder naai.
    Alle goede wensen voor 2014
    Groetjes Berbel

    BeantwoordenVerwijderen
  17. ik ben benieuwd of de aanschuiftafel en jij vriendjes worden, bij mij wordt hij nooit gebruikt

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Hé nu hebben we machines uit dezelfde familie! Allebei een Ome Jan!(Janome) en wat zal je genieten van deze als je eenmaal gewend bent! Ik heb nog niet zo'n aanschuiftafel, dat is dus nog een wens van mij! Maar ben heel benieuwd wat je allemaal voor mooie dingen ga maken!
    Veel plezier in het nieuwe jaar met Ome jan en heel veel leuke steekjes, groetjes
    Lida

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een droom van een machine! Maar als ik al die onderdelen zie en die dikke handleiding..... lijkt me niet zo makkelijk. Die van mij kan alleen zig-zag en voor- en achteruit. Die van jou kan vast ALLES.
    Ben benieuwd hoe het je gaat bevallen om met de machine te quilten.
    Dat blokje van DJ met koeien is nu al mijn favoriet!
    Fijn dat je veel hebt om dankbaar te zijn Sis. Hopelijk is dat volgend jaar ook zo.
    Ik wens je een fijne gezellige jaarwisseling en een heel gelukkig, creatief en gezond 2014!
    Liefs,
    Floor

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Mooie naaimachine Sis .
    Benieuwd wat je er allemaal mee ga maken .
    Wens je een creatief 2014 toe en vooral een gezond jaar dat is eigenlijk het belangrijkste.

    Groetjes Marijke (Belgie)

    BeantwoordenVerwijderen
  21. super zo'n Sjors ik heb een bernedette 90 uit de bernina fabriek en soms ga ik ook op de machine heerlijk als je hem onder de knie hebt . kan je met janome ook heel langzaam naaien ? dan zou ik daar mee beginnen met een blokje zo heb ik het gedaan nu staat hij op snelheid haha veel plezier ermee het komende jaar. een heel nieuw jaar om te oefenen.

    fijn jaarwisseling . christine

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Wow, dat is wel iets anders dan een Featherweight begrijp ik nu wel, wat zal je daar een plezier in hebben, ik kan me wel vinden in je woorden dat je blij ben dat je KAN werken voor mooie dingen, want zo is het wel Sis, dat is niet allemaal zo vanzelfsprekend. Een goede jaarwisseling en wellicht tot ziens volgend jaar ( het uitzicht is wel enigzins veranderd hier....)

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Lieve Sis, ik heb enorm genoten van je heerlijke blogjes en foto's in 2013. Heel veel plezier met "Sjors "en heel veel goeds voor jullie gewenst voor 2014.

    BeantwoordenVerwijderen
  24. Dank je wel voor de goede wensen, natuurlijk wensen wij dit jullie natuurlijk ook allemaal toe.
    Wat zal jij een plezier hebben met Sjors en mooie dingen maken.
    Kan je vertellen het kan heel verslavend werken met zoiets.
    Dat je er maar vele jaren heel veel plezier mag van hebben en veel garen gaat verbruiken.

    Groetjes,
    Marga♥

    BeantwoordenVerwijderen
  25. Gefeliciteerd met de prachtige naaimachine. Een prachtig begin voor een creatief 2014! Heerlijk het grote aanschuifwerkblad. Heel handig en onmisbaar met machine quilten vind ik. Succes met de nieuwe uitdaging! En nog de beste wensen voor 2014! Groetjes, Annemarie

    BeantwoordenVerwijderen