zaterdag 21 december 2013

Beetje verdriet....


Ik ga jullie niet de kerstpret bederven, hoor...
;-)

Moet alleen nog eventjes dit verhaal kwijt :

Jaren geleden overleed een vriendin van mij, zij was ernstig ziek,
maar ze was vooral een geweldige coupeuse !

Ik kan me nog goed herinneren dat ze eens van een beurs kwam en aan mij vertelde dat zij zich een nieuwe naaimachine had gegund...

Deze dus :


Ze was er superblij mee....

Toen werd ze dus ziek, erg ziek...
op een gegeven moment heeft ze de strijd verloren.

Dat is al wat jaren geleden en op een gegeven moment vroeg haar man aan mij of ik haar machine wilde hebben....
Daar was ik zeer blij mee...
Het enigste wat miste, was het boekje.
Maar daar heb je dus deze handige site voor :

www.naaimachinegebruiksaanwijzingen.nl

Het leuke is dat je het Parkinsonfonds met 5 Euro ondersteund en je dan de downloadlink krijgt voor het gehele boekje !
Werkte super ;-)
Leuke kerstgedachte ook...

Weer ging er een tijd overheen en aangezien ik volgend jaar wat nieuwe machinecursussen wil gaan doen,
was het moment daar om hem eens goed na te laten kijken !

Tja, en daar ging het dus fout...
Hij was kompleet schoongemaakt en tijdens het proefdraaien merkten ze op dat de printplaat defekt en niet meer te bestellen is.
Slik
Ik had eventjes nodig om dat 
*weg te werken *

Maar ja, het is niet anders.
Ik heb het haar, daarboven, even uitgelegd.
Toen was het goed.

Aangezien mijn glas het liefst halfvol is, 
is er leuk nieuws...
Daar komen jullie binnenkort wel achter 
:-)
Neeuuuhhhh, nu niet...
Hihi

Fijne vierde advent

Liefs Sis

 

16 opmerkingen:

  1. Aber die 5 € sind trotzdem gut angelegt...

    Nana

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ach, dat is zeker verdrietig Sis. Heb je een mooi aandenken aan haar en dan dit.....
    Ik zou het zoeken naar een printplaat nog maar niet opgeven hoor! Je weet maar nooit.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. J a...je weet soms niet waarom dit gebeurd op dit moment...maar het heeft vast een betekenis...!! :0)

    fijn weekend..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Geloof me als er zulke bijzondere dingen gebeuren die zo'n betekenis voor je hebben, dan is dat echt niet zomaar! Koester je gedachte aan haar!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Wat jammer nu dat je de machine in nagedachtenis aan je vriendin niet meer kan gebruiken maar ook zonder zal je vast heel veel mooie en dierbare herinneringen hebben aan jullie vriendschap.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat gek al die naaimachine verhalen ineens. Carin maakt ook sinds kort gebruik van een naaimachine van een overleden vriendin. Wat jammer dat die van jou nu stuk is! Kan mij heel goed voorstellen dat je hebt moeten slikken! Fijne zondag morgen, welterusten

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat jammer dat dit mooie aandenken aan je vriendin niet meer te herstellen is maar je kon er niks aan doen. Er komt vast wel een andere maar dat je moest slikken begrijp ik.
    Fijne zondag!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Dat is niet zo leuk nee, het geeft wel de wegwerpmaatschappij aan, want zo,n mooie machine en dan geen printplaat meer te verkrijgen, maw, koop een nieuwe, daar heb je nou met een Singer Faitherweight geen last van, die repareer je nog wel met een paperclip. Fijne dagen sis, ook voor je man.

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Ik kende je verhaal al, maar oh, oh, het leuke nieuws is dan ook wel heeeeeeeeeeeel erg leuk! Jullie ook een gezellige vierde advent! Xxxx dikke knuffel van ons en een lekkere lik van cooper;)

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Jammer, Sis. Maar zijn er niet (on-line) winkels die onderdelen van apparaten verkopen. Apparaten die al lang uit de productie genomen zijn. Google eens op het merk en nummer van de machine en dan printplaat of zo. Misschien heb je geluk. Het zou jammer zijn als je dat prachtige aandenken niet kunt gebruiken.

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een verdrietig verhaal. Gelukkig heb je het haar kunnen uitleggen, daar boven.
    Fijn dat je ook weer goed nieuws hebt. Voor jullie ook een fijne advent.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Misschien heeft iemand nog een machine staan waarvan de printplaat nog wel goed is? Gewoon een oproepje op verschillende sites plaatsen.

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wat zonde! Maar zeker nog niet wegdoen hoor! Zoals in de vorige reacties al gezegd wordt, is er misschien nog wel een andere manier om aan zo'n printplaat te komen. Succes met zoeken! En ja.... nu heb je me wel heel nieuwsgierig gemaakt natuurlijk. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Heel jammer is dat, nu ben je dat mooie aandenken aan je vriendin kwijt.
    Je zou zeggen: kunnen ze er geen nieuwe printplaat inzetten?
    Zal niet goedkoop zijn, maar dan doet hij het weer.
    Fijne kerstdagen gewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat jammer, van dit mooie aandenken aan je vriendin, maar zeker nog niet echt weggooien, wat je weet maar
    nooit... Ik hoop wel, dat je het nieuws nog voor de Kerstdagen laat weten, hoor, ik ben zo'n nieuwsgierig Aagje...
    In ieder geval, mochten we elkaar niet meer "spreken" alvast heel Fijne Kerstdagen gewenst!
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  16. soms gaat het zo, maar het komt wel weer goed.

    BeantwoordenVerwijderen