zondag 1 december 2013

1. advent-weekend


Wij zijn vrijdag vertrokken naar de witte doos in de 
duitse Eifel.

Onderweg zijn we gestopt voor een wandeling met Chippy :


Ik ben altijd blij als ik hier mag lopen...


Deze twee jongens ook
;-)

Eenmaal aangekomen in de caravan ben ik aan de slag gegaan met de nieuwe Jojo-makers....






 Ik wil ze gaan gebruiken in mijn english basket quilt,
zien jullie wel een keertje....

Verder heb ik de bezem een paar haaren *ontnomen*....
omdat mijn 
Bep-stofjes-muizen
wel eens een paar snorhaaren wilden hebben !


Daarna moest ik er pas echt aan geloven...
11,5 meter binding aan de Kaffe Fasset zetten...
Gewoon beginnen...ooit is het af....

Op zaterdag zijn we in kerststemming omgetoverd
;-)


Eerst kerstliedjes bij ons favoriete cafe...

en daarna...


kerstmarkt op de oude burgruine in Reifferscheid.

Voor de sfeer een echte aanrader :


Vervolgens gewoon lekker verder aan de binding...

Met op zondag dit resultat :



 
We hebben de Kaffe aan de dakgoot van de tent moeten hangen....
Anders is het niet mogelijk hem op de foto te krijgen !

Met een beetje goede wil heb ik hem vanavond in de wasmachine gekregen 
;O

Ben zeer blij met mijn affo ...
Maar deze maat zal toch niet nog eens zo snel gemaakt worden !

Lieve lezers, ik wens jullie een fijne en gezonde week 

Liefs Sis

18 opmerkingen:

  1. Je KF is prachtig geworden, toch nog snel gedaan die vele meters binding! En Chiippy komt heel mooi uit zo op de quilt.Wat ziet het er al gezellig uit in kerstsfeer daar over de grens. Krijg daar nu toch ook wel zin in maar nog even wachten tot na 5-12. Leuke yoyo's, zo heb ik ze nog nooit gezien benieuwd wat je er mee gaat doen.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Een vruchtbaar weekend met een mooi resultaat. En tussen neus en lippen door nog een kerstsfeer meegepakt. Leuk!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hij is prachtig geworden. Met recht iets om trots op te zijn.
    Groetjes,
    Linda

    BeantwoordenVerwijderen
  4. heb je snel gedaan,die binding!!! Tis een prachtquilt!!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Heerlijk zo'n weekendje weg met als resultaat een hele MOOIE quilt! gefeliciteerd.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Heerlijk, je witte doos!!!!!
    Je zou er inspiratie van krijgen

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Wat is het een leuke fleurige quilt geworden. Mooi daar in de Eifel hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  8. O, o, o, bezems zijn toch om te vegen! :-)
    Maar ook heel goed voor de snorharen voor deze leuke muisjes zie ik.
    Jullie zijn al helemaal in de kerststemming. En je mooie Kaffe quilt, helemaal af!
    En wat een grote is het geworden.
    Lief dat je hem gelijk aan je hondje hebt gegeven voor in zijn mand :-)

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Spannend,woensdag zie ik hem.
    Ben benieuwd !!!!

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Goed bezig geweest, hoor, met je meterslange binding er helemaal omheen, en hij is echt mooi geworden!
    Gelukkig heb je ook nog wat tijd gehad voor leuke dingen; en je muisjes zijn (met snorharen) ook geweldig leuk
    geworden.
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  11. OOOOOoooooooohhhhhhh en nog véél meer. Wat een pracht van een quilt, wat groot en wat heb je dat snel afgewerkt! Die ene jongen vindt de quilt ook wel heel erg leuk en comfortabel, haha. Hij is echt prachtig Sis, mijn complimenten.
    Wat enig dat jullie kerstliedjes gingen zingen en heerlijk genieten al van de kerstsfeer.

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dus hij is af! Mooi geworden zeg... en grooooot!!! :-)))

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Wow zeg, daar kun je best trots op zijn.
    Groetjes en voor jullie ook een heel mooie week.
    Marja

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Gefeliciteerd, je quilt ziet er prachtig uit ! ! !
    Gezellig die kerst sfeer in de Eifel, veel plezier.

    Groetjes Hennie.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Wat een zalig, relaxed, productief, ontspannen en gezellig weekend hebben jullie gehad! Vooral voor mij leuk om te te lezen en de plaatjes te zien en dan ook te weten waar het is!
    En wat is je quilt prachtig geworden!! De volgende keer wil ik je affo wel live zien, hoor! xxx

    BeantwoordenVerwijderen
  16. Ik zie het al ... jullie vervelen je niet ;-) Wat is die quilt mooi geworden en ZO GROOT !!!
    Je muisjes zijn weer superleuk, net als de maaksels met de jojo-s.

    Had je mail over die Red December ook nog beantwoord ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Heerlijk weekend hadden jullie. Prachtig is je quilt. Mooi geshowd met Chippy erop. Fijn weekend alweer!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Was für ein wunderschöner Quilt und so herrliche Farben.
    Und wieder so schöne Fotos von Chippy, süß wie er da auf dem neuen Quilt liegt ☺

    BeantwoordenVerwijderen