woensdag 6 november 2013

Quiltersgilde

Op de beurs in Veldhoven heb ik me dan toch maar eens lid gemaakt van het quiltersgilde.
Weleens overwogen en er dan toch niets mee gedaan....
etc...
Heb vandaag eens rustig het gekregen quiltnieuws gelezen, hoezo pas nu ???
Nou, omdat ik met mijn hoestbuien niet op andermans tanden kan worden losgelaten !
;-((

Ineens zie ik dit :


Boerenzakdoek ?
Wacht even, die heb ik in zwart/wit liggen...
van een aardige dame overgekocht, op de workshop van Willyne Hammerstein in Zuthphen.
 ( lees je dit toevallig ? )
Ergens begin van dit jaar, voor de Jane, daar heb je maar kleine stukjes voor nodig, toch ?!

Goed, dan toch maar van die bank af... hoesten en snotteren kan ik ook boven in de hobbykamer...

 
 Heb ik al eens gezegt hoe blij ik met mijn apliquick ben ?
:-))
Voor het geval dat iemand dat nog niet wist...
heb ik het nog maar eens herhaald
hihi


Dus flink de schaar in de zakdoeken
en rangschikken maar.

Gelukkig heb ik een moeder die wel eens over van alles en nog wat struikeld....
Krijg ik soms zomaar lintjes toegeschoven met de mededeling :
" och, die hadden ze bij Xenos "

Komen die nu even mooi van pas :



De zwarte, oude knoopjes heb ik afgelopen weekend in Zuthphen in een brocante winkeltje gevonden.
Zoals beloofd laat ik jullie zien wat er met de BUIT gemaakt word.

Het geheel moet natuurlijk nog vastgezet worden, dat kan natuurlijk dan wel weer fijn op de bank.


Heb nooit eerder een zo klein en low budget project gemaakt, ben meer van de grote lappen.
Maar het bevalt prima
:))

Hebben jullie ook al iets met dit patroon gedaan ?

Voor diegenen die geen eigen blog hebben en het graag willen laten zien...mail me maar foto's... ben erg benieuwd of ik iets van jullie kan laten zien...
Dat doe ik natuurlijk ook voor diegenen die een eigen blog hebben, maar toch eens eigen werk bij iemand anders willen zien !
;-)

Fijne restweek

Liefs Sis

 

25 opmerkingen:

  1. Wat is ie leuk!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
    Heb deze kip (eigenlijk een haan) al heel kleurig gezien bij Chris. Zo leuk geworden en zo heel anders.
    Ben heel benieuwd of meer mensen je een foto sturen, zodat je leuk alle verschillen kan zien.
    Echt heel apart hoor zo in het zwart-wit.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Telt verliefd worden ook? Ik zag het patroon en werd verliefd, maar meer heb ik er nog niet mee gedaan.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Nee, ik heb er nog niets mee gerdaan... Weet je wat ook zo leuk is als je lid bent van het quiltersgilde? Je kunt quiltboeken lenen, ik doe het zo nu en dan..

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ik ben al lang geen lid meer van het gilde maar dit is wel een snoepie van een quiltje voor in je tweede huis ;)
    En gauw beter worden hoor!

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Ja dit is wel heel erg leuk wat je gemaakt hebt. Wat een vrije fantastie.

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Wat is dit een leukerd!! Staat die in de nieuwste quiltnieuws?
    Beterschap hoor!!

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ten eerste wens ik je goede beterschap toe. En ten tweede, ......wat is dit leuk geworden wat je daar even gemaakt hebt. Groetjes Wilma

    BeantwoordenVerwijderen
  8. schattig dit quilt en ja ik heb hem ook maar heb wel erg veel liggen eerst maar eens wat af maken hoewel..... de windings way is affoooooo echt waar !
    christine

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Wat ontzettend leuk Sis enne weer in zwart-wit natuurlijk. Het ziet er prachtig uit!
    Beterschap
    groetjes
    Wietske

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Heel erg leuk, echt apart in het zwart/wit.
    Uit welk nummer komt deze als ik vragen mag?

    Groetjes,
    Marga♥

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Wat een plaatje Sis!! Ik kreeg de tip van Floor, dat jij ook iets met dit patroontje had gedaan. Ik ook! Ik zal je een fotootje sturen. En dank je wel voor je reactie bij mij!

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Hartstikke leuk, Sis. Ik heb hier ook nog (rode) boerenzakdoeken liggen. Ik krijg er zomaar zin in. Wie weet.......

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Hallo Sis,
    Je geeft me wel weer een zetje in de goede patch- en quiltrichting. Dat patroontje ligt al wel bij mij klaar, maar ik dacht "rood"!!?? Maar nu ik zie dat het ook in zwart een mooi resultaat geeft, ga ik eens even snuffen naar een ander kleurtje boerenzakdoek. Ik laat het resultaat t.z.t. op mijn blog zien.
    Groet van Maria.
    Ps; Ik ben dol op "low-budgets"-projecten.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Ik vind jouw versie veel mooier dan het origineel! Super hoor, en beterschap gewenst.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Superleuk zeg, dit quiltje, waarvan ik het patroon dus ook ergens moet hebben. Ik vind jouw kleuren eigenlijk veel mooier dan het voorbeeld! En je hebt groot gelijk, dat je probeert met wat quilt-vitamientjes weer beter te worden. Beterschap gewenst!
    Groetjes van Ageeth

    BeantwoordenVerwijderen
  16. beterschap! wat een leuk, en weer heel anders dan het voorbeeld, resultaat :0)

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Die verdient verkoudheid zorgt in ieder geval voor inspiratie. Is hartstikke leuk geworden. Beterschap verder met je gesnotter en gehoest, hopelijk snel weer over!

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Wat heb je daar iets leuks van gemaakt. Bij mij ligt het patroon op tafel, en ik zat nog te aarzelen tussen rode en zwart-witte zakdoeken. Nu aarzel ik nog meer.....;o))) Beterschap!

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Wat een lief quiltje is dit zeg!
    Groetjes Marguerite

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Wat een leuke quilt is dit geworden. Tja, snuffelen tussen je eigen lapjes geeft een prachtig resultaat.
    Fijne zondag!
    Groet Marian

    BeantwoordenVerwijderen
  21. Dat is een leuke versie van je boerenzakdoek.

    BeantwoordenVerwijderen