donderdag 28 november 2013

Kaffe- binding....

Na heel veel jaartjes...
is het de bedoeling....
dat dit hoopje:


het lijkt zo onschuldig...
maaaaaaarrrrr het zijn toch echt 11,5 meter...
:=0

 aan dit hoopje genaait word :
 

Jullie zien hier mijn Kaffe Fasset quilt,
die door de hulp van Janine eindelijk doorgequilt is !

Volgens haar de grootste quilt die ze ooit gedaan heeft...
nou dat heb ik ook geweten...

Ik heb de stofjes ooit van manlief gekregen, met de hand aan elkaar gezet,
no problem....
ben toen gezakt op het met de hand doorquilten.

Hier zien jullie een stukje doorquiltwerk van Janine :


Ik heb vanavond heel dapper ( vind ik zelf  ;-) )
11,5 meter binding geknipt, gestreken en volgens mijn nieuwe lievelingsmethode aan de quilt gezet.
Op you tube uitgezocht hoe je die schuine hoeken krijgt.
Het eraan zetten deed ik altijd al zo, maar die hoeken ?! 
Nou lukt het dus:


Voor velen van jullie vast wel vaste prik, 
maar ik ben er nu pas achter gekomen
;-)
 

Ik ga dit weekend met manlief nog even naar de camping...
 

Heeft iemand nog vragen erover wat ik daar ga doen ?!

Nou gewoon,
11,5 meter met de hand aan de achterkant van de quilt vastzetten ;-))

Fijn weekend voor iedereen

Liefs Sis

23 opmerkingen:

  1. Mooi, ben benieuwd hoe de quilt in z'n geheel er uit ziet. Vast wel erg gááf!
    Fijn weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wat een zonnige kleurtjes. Vast een heel mooie quilt.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. veel plezier met je binding
    het quiltwerk ziet er prachtig uit
    groetjes Ineke Marijnissen-van der Molen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Zo zie je maar dat er ooit een eind aan komt........ook al mag het ff duren!!
    Heel veel succes en ik ben benieuwd naar een 'uitgevouwen' quilt!
    veel succes met al die meters binding, tis niet het leukste klusje!!
    maar daarna......
    groetjes, Sylvia

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Dat komt vast helemaal *G*O*E*D*!
    Veel plezer!
    :o)

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Prachtig Sis, en als hij klaar is?
    Ohh wat zul jij genieten zeg!!!!
    Veel plezier dit weekend

    BeantwoordenVerwijderen
  7. The finishing touch. Heerlijk om te doen,

    BeantwoordenVerwijderen
  8. Wow, bijna af! hij is geweldig mooi geworden, succes met de laatste 'loodjes'

    BeantwoordenVerwijderen
  9. Succes met tegenzomen. Pffff, maar je moet maar zo denken, je komt thuis met een affo!
    Veel plezier.

    BeantwoordenVerwijderen
  10. Zo heb je wel heel veel moois op je schoot liggen in het weekend. Succes en fijn weekend,

    BeantwoordenVerwijderen
  11. Dat gaat je vast lukken!! Als manlief de hond uitlaat, eten maakt, hout haalt, de kachel opstookt, water haalt, boodschappen doet enzovoort, dan krijg je dat best af! En anders wordt het gewoon wat later:)
    Ik heb een verslagje geschreven van afgelopen week...:)

    BeantwoordenVerwijderen
  12. Dat is dus een supergrote quilt! Toch heerlijk dat hij zo mooi doorgequilt is. Veel plezier en succes met de bies!

    BeantwoordenVerwijderen
  13. Zo zie je maar....nooit te oud of te ervaren om te leren! Fijn dat de quilt toch afkomt nu, geeft toch altijd een goed gevoel.

    BeantwoordenVerwijderen
  14. Best wel lekker, hoor, om op de camping met dit weer onder zo'n warme deken te mogen zitten en op je gemakje
    die binding tegen te zomen (alhoewel, als ik heel eerlijk ben, niet zo mijn favoriete klusje, want ik vind het zo saai...). Maar als de klus dan uiteindelijk geklaard is, dan ben je echt trots! Fijn weekend en groetjes van Ageeth.

    BeantwoordenVerwijderen
  15. Succes hoor, maar je beloning zal groots zijn als 'tie af is:)

    Groet,


    BeantwoordenVerwijderen
  16. Het perfecte weer, buiten is het koud en guur, binnen warm en goed. Kan het dan leuker om met een quilt op schoot lekker warm een affo te hebben! Geniet

    BeantwoordenVerwijderen
  17. Wat zul jij blij zijn als die binding eraan staat ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
  18. Succes!! 11.5 meter... daar kom je het weekend wel mee door. :-))

    BeantwoordenVerwijderen
  19. Voor mij ook geen vaste prik hoor. Doe de binding altijd anders, ook in de hoeken.
    Gewoon 4 banen knippen, dus los van elkaar.
    Maar het ziet er bij jou super mooi uit, dus komt het vast goed op de camping dit weekend.
    Lekker op je gemakje zitten met de steekjes. Af en toe een wandelingetje..... dat gaat wel lukken.
    We zien de quilt wel volgende week in zijn geheel.
    Kaffe zou trots op je zijn!

    BeantwoordenVerwijderen
  20. Zo nieuwsgierig naar het hele eindresultaat!

    BeantwoordenVerwijderen
  21. ach als je een maal bezig bent is ook dit klusje zo gedaan ik zelf vindt het heerlijk om de bbinding eraan te zetten eindelijk weer een AFFO. geniet van je weekend.

    christine

    BeantwoordenVerwijderen
  22. Hoi Sis, het was inderdaad een hele klus, maar het eindresultaat mag er dan ook zijn. Ik wens je heel erg veel plezier met de quilt. Vriendelijke groet Janine

    BeantwoordenVerwijderen
  23. Het is idd een hele klus maar wel een relaxed klusje! En je weet.......dat als dit klusje af is ben je bij de eindstreep! Dat geeft je vleugels!!! Toch??

    BeantwoordenVerwijderen